Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 30 november 2014

Av D - 30 november 2014 23:28

Hmmm..

Hämta nyckel. Fixa internet... Försöka få det mobila internetet att fungera... Köpa tv... Vilken?

 

... Ja. Det är väl lite av det som MEST har rullat i min hjärna IDAG.. Förutom att packa släpet inför morgondagens flytt, såklart.

 

Jag... Ja. Jag minns inte när jag vaknade.. Men jag klev iallafall inte upp förrän klockan blev tolv... eller mer därtill.

Pappa och småsykonen hade åkt iväg tidigt. Vid sådär halv nio, till någon scifi-messa(eller hur det nu stavas)... Så lunchen skulle jag äta ensam..

Mamma höll på och packade ner saker i kartonger, ifrån köket, när jag kom ner.. Så jag började bara röja fram den lunch jag skulle ha... Och störde henne endast när jag behövde veta någonting... Då hon brukar låta lite smått irriterad eller... Ja, störd... Om man pratar med henne när hon är upptagen..

 

Åt min lunch. Och gick sedan upp hit och började flytta ner alla mina kartonger i hallen... Stora som små..

Jag trodde först inte att jag skulle orka bära de tyngsta av dem.. Då de kändes så HIMLA tunga, när jag packade dem..

Men det gick bättre än vad jag anade. Visst var det tungt.. Men jag drog på mig ett par arbetshandskar, och så kämpade jag mig steg för steg, nerför trappan.. Kollade noga så att jag satte varje fot på ett trappsteg och inte i tomma luften.

 

Varmt. Japp... Varmt. Det var ett som var säkert. Jag kände mig helt BLÖT i rygg och under hår..

Men efteråt kunde jag pusta ut för någon timme.. På bra humör och stolt över vad jag gjort..

För att nu var det bara att bära ut allt till släpet, när pappa kommer hem.

 

Blev en fika. Något lunchaktigt.. Vartill jag drack ett glas juice. Och ett glas vatten... Något ätbart BLEV det inte.. Men jag hade ju ätit för lite drygt en timme sedan..

Efter lunchen.. Ja, då ville pappa ta det lugnt lite. Innan vi började bära ut alla kartonger till släpet..

Själv passade jag på att testa det där mobila internetet som jag fick av pappa igår...

 

Intallerade det... Eller jag TRODDE att jag gjorde det iallafall!

... Allt såg bra ut.. Och efter att ha kollat lite på... Ja... Jag vet inte vad jag ska kalla det. Men iallafall där det står hur mycket surf jag har kvar. Och där man kan göra olika inställningar på nätverket och sådär...

Ja, då tänkte jag att jag kunde fylla på kortet med surftid och se om det fungerar..

Fyllde på med en veckas surf. Vilket gav mig 5gb...

 

Men. Grejen var den, att jag inte fick något nätverk. Jag menar. Det FANNS där. Nere i högra hörnet på min dataskärm.. Men det var hela tiden en gul trekant över... Och... Ja, det blev helt enkelt ingen signal...

Och inte heller fanns det någon programvara att "säkert bortta", när jag skulle dra ur stickan ur USB:n igen(?) ...

 

Ja. Men jag väntade iallafall en stund. Vi började packa ut sakerna till släpet sålänge.. 17åringen hjälpte gladerligen till. Energiskt och på gott humör..

... Och sedan när alla kartonger var ute, blev det middag. En paus för middag..

För att sedan bära ut det sista...

 

Så. Nu är det bara några möbler kvar. Typ underdelen av mitt skrivbord. En skohylla... Som jag använder till mina blommor... Sängen.. Och så två hyllor/skåp som vi har ärvt från mormor... Ja. Och så datorn såklart.

 

Men iallafall.

Efter det, testade jag återigen det mobila bredbandet..

Nu stod det registrerat att pengarna hade kommit in... Men det funkade FORTFARANDE inte!

Det tickade tid, under några få minuter... Men efter att jag hade försökt få internetet att fungera en stund, så stod det bara noll, noll, noll, noll överallt... Alltså ingen surftid kvar på kortet..

Det var en kort vecka!

 

Så jag vet inte...

Fick det aldrig att fungera. Så jag hoppas inte att jag har gjort något fel...

Då har jag förlorat dessa pengar på ingenting... Men inte borde de väl försvinna utan vidare? Fick det ju aldrig ens att fungera...

 

Funderar på ifall det är täckningen här jag bor, som det är knas på... Men då hoppas jag att det blir bättre dit jag flyttar... Och att jag inte har lyckats trolla bort den sufttid som jag köpte idag, under mina försök att få det att fungera...

 

J*vla internet. Vad krångligt det ska vara... Och SOM jag bråkade med det!

... Det är så svårt när man inte kan... Och att tiden som tickade, ändrades till noll, noll, noll... Ja, det skrämmer mig lite.. Då jag fifflade på den där sidan så mycket att jag inte vet VAD jag gjorde! ... Men borde de inte ha varnat för att tiden skulle försvinna ifall jag gjorde på just "det" sättet i så fall?

 

Jaja. Strunt i det. Gjort är i sådana fall gjort..

Vidare.

Efter att ha suttit här och försökt en stund och inte fattat någonting, gick jag ner för att se på tv. Film tillsammans med mamma och pappa. Åt lite fika. Drack lite kaffe.. Och proppade sedan i mig alla mina Dextro..

Oroade mig för mogondagen. Funderade över ifall allt skulle lösa sig när vi skulle hämta nyckeln imorgon. "Kommer vi att få den tillräckligt tidigt för att hinna flytta allt?" ...

Funderade lite ytterligare över det mobila internetet.. "Vad kunde vara fel?" ... 

Funderade även över det vanliga internetet som jag skulle beställa... Och över vilken tv jag borde köpa...

 

Ja, det är så mycket just nu... Tv är väl egentligen skit samma sålänge... Men just internet... Ja, det känns viktigt.. Vad låst man blir annars.. Inte BARA avsaknaden av att blogga, blir jobbig.. Utan även att det blir krångligare att betala räkningar... Och att söka information när man behöver...

Ja, mobilen finns ju... Inte inte vågar jag betala räkningar DÄRIGENOM. Nej, det vill jag ha dator till.

 

Ja-a... Satt kvar vid tv:n en stund. Såg på Maria Lang, tillsammans med pappa och mamma... Efter någon rysarversion av Fantomen På Operan.. Rysare. Jo, kan man väl kalla det. Snarare äcklig, enligt mig.. Blod. Och naket.

 

... Nu blir det iallafall sängen för spända mig... Sista natten i detta huset...

Orolig för det mesta.. Men allt löser sig nog, tids nog.

Handla mat, hygienartiklar, m.m Skaffa internet. Köpa tv... Möbler.

Ja, och så blir det till att lära sig allt vad det innebär att sköta sitt eget hem.. Betala räkningar... Ja, det har jag gjort förut... Men att hålla KOLL på alla betalningar... Ja, det blir nytt. Har ju bara haft en lite då och då förut..

 

Och på tisdag blir det möte.

God natt med er <3

 

 

Av D - 30 november 2014 00:02

Jag ska ta ett snabbt inlägg innan jag går och lägger mig..

 

Kollade lite nyheter via mobilen, när jag inte kunde sova igår natt...

Vaknade på morgonen, och låg kvar och drog mig, fram till... Ja, lunchtid.

Åt lunch...

 

Och sedan började jag packa det sista ur mitt rum.. För att imorgon ska vi fylla släpet med mina grejer. Och på måndag sker flytten.

 

Packade ner det sista. Drog upp tomatplantorna som ändå inte mådde bra, då jag inte orkade vattna dem. Så nu har jag bara paprika och min Fikus, står härinne. Vilka ska följa med mig när jag flyttar...

 

Ja. Jag har svårt att minnas dagen idag.. Om det har HÄNT något speciellt. Eller hur jag har mått..

Dagen gick nog mycket åt till att packa det sista.. Ja, och så tog jag en dusch efter det...

Jag har tänkt mycket framåt. Funderat. Sett bilder om hur det kan bli, i mitt huvud... Försökt hålla dem kvar...

 

Jag har skrivit ner lite punkter i punktlisteboken. Då det har varit mycket som rört sig däruppe(Många saker har skrivits flera gånger om).. Typ vad jag behöver köpa. Vill köpa... Hur mitt liv kommer att se ut.. KAN se ut... Hur jag ÖNSKAR att det kommer att se ut! ...

 

Middag. En varm macka, för min del.. Då jag inte alls var hungrig.

Lite dator efter det.. Vad jag gjorde, minns jag dock inte..

Men nu har jag iallafall fått en sticka för mobilt internet med kontantkort, från pappa.. Ska bara testa om den funkar.. För att, GÖR den det, så kommer den att användas varje gång som jag inte har tillgång till internet under några dagar, om det skulle inträffa..

 

Så därför funderar jag på ifall jag ska ladda den imorgon. Med typ en vecka.. Så att jag kan använda den att blogga med nu de närmaste dagarna, tills internet är beställt och har kommit... Eller borde man ladda med längre tid, ifall att man inte hinner göra av med pengarna på en vecka? ... Jag har ju ingen ANING om hur mycket man gör... Rättare sagt.. JAG gör av med på en vecka!

 

Men vi får se.. Är ju lite feg för nya saker... Och i det här fallet, osäker på om det är en bra eller dålig idé att använda mobilt internet... Eller ifall jag bara bör skriva på Word i några dagar.. Och sedan föra över till bloggen när internet kommit...

 

Men iallafall.

Dator efter maten. Minns inte vad jag gjorde...

Och sedan gick jag ner och satte mig vid tv:n, medans mamma och pappa var på julbord. 17åringen och hennes kille, på övervåningen... Och 14åringen på sitt rum... Även det, på övervåningen...

 

Tog med mig mitt godis. Mina Dextro... Och en hel burk med tuggummi :P

... Satt en stund... Blev hungrig... Och gick och tog mig en apelsin... och en snickers ur fruktfatet på bänken...

Hällde upp mina riesen i en skål... Men blev inte heller idag, sugen på dem... De känns bara så stora och mäktiga... Men samtidigt vill min HJÄRNA ha dem! Det känner jag. Jag dras liksom till dem... Men så tittar jag... och känner direkt att jag inte är sugen.

 

Mamma och pappa kom hem.. Och det blev en film.

Memma och pappa gick och la sig... 14åringen och jag satt kvar. Jag tog mig lite yoghurt..

... Och nu gick vi båda in på våra rum..

Ska väl försöka sova... Men imorgon känns som en tuff dag... Hoppas att det går bra.. Att packa släpet, menar jag..

Måndag känns ju iochförsig tuffare... Hämta nyckeln.. Hur och vart? Kommer det att bli stressigt? ... Och så FLYTTEN. Kommer allt att hinnas med? Kommer jag att må bra i den nya lägenheten? ... Och när ska jag handla mat och hygienartiklar och skit?

 

... Ja-a.. Med det säger jag god natt.

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards