Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Ett kortare inlägg

Av D - 30 november 2014 00:02

Jag ska ta ett snabbt inlägg innan jag går och lägger mig..

 

Kollade lite nyheter via mobilen, när jag inte kunde sova igår natt...

Vaknade på morgonen, och låg kvar och drog mig, fram till... Ja, lunchtid.

Åt lunch...

 

Och sedan började jag packa det sista ur mitt rum.. För att imorgon ska vi fylla släpet med mina grejer. Och på måndag sker flytten.

 

Packade ner det sista. Drog upp tomatplantorna som ändå inte mådde bra, då jag inte orkade vattna dem. Så nu har jag bara paprika och min Fikus, står härinne. Vilka ska följa med mig när jag flyttar...

 

Ja. Jag har svårt att minnas dagen idag.. Om det har HÄNT något speciellt. Eller hur jag har mått..

Dagen gick nog mycket åt till att packa det sista.. Ja, och så tog jag en dusch efter det...

Jag har tänkt mycket framåt. Funderat. Sett bilder om hur det kan bli, i mitt huvud... Försökt hålla dem kvar...

 

Jag har skrivit ner lite punkter i punktlisteboken. Då det har varit mycket som rört sig däruppe(Många saker har skrivits flera gånger om).. Typ vad jag behöver köpa. Vill köpa... Hur mitt liv kommer att se ut.. KAN se ut... Hur jag ÖNSKAR att det kommer att se ut! ...

 

Middag. En varm macka, för min del.. Då jag inte alls var hungrig.

Lite dator efter det.. Vad jag gjorde, minns jag dock inte..

Men nu har jag iallafall fått en sticka för mobilt internet med kontantkort, från pappa.. Ska bara testa om den funkar.. För att, GÖR den det, så kommer den att användas varje gång som jag inte har tillgång till internet under några dagar, om det skulle inträffa..

 

Så därför funderar jag på ifall jag ska ladda den imorgon. Med typ en vecka.. Så att jag kan använda den att blogga med nu de närmaste dagarna, tills internet är beställt och har kommit... Eller borde man ladda med längre tid, ifall att man inte hinner göra av med pengarna på en vecka? ... Jag har ju ingen ANING om hur mycket man gör... Rättare sagt.. JAG gör av med på en vecka!

 

Men vi får se.. Är ju lite feg för nya saker... Och i det här fallet, osäker på om det är en bra eller dålig idé att använda mobilt internet... Eller ifall jag bara bör skriva på Word i några dagar.. Och sedan föra över till bloggen när internet kommit...

 

Men iallafall.

Dator efter maten. Minns inte vad jag gjorde...

Och sedan gick jag ner och satte mig vid tv:n, medans mamma och pappa var på julbord. 17åringen och hennes kille, på övervåningen... Och 14åringen på sitt rum... Även det, på övervåningen...

 

Tog med mig mitt godis. Mina Dextro... Och en hel burk med tuggummi :P

... Satt en stund... Blev hungrig... Och gick och tog mig en apelsin... och en snickers ur fruktfatet på bänken...

Hällde upp mina riesen i en skål... Men blev inte heller idag, sugen på dem... De känns bara så stora och mäktiga... Men samtidigt vill min HJÄRNA ha dem! Det känner jag. Jag dras liksom till dem... Men så tittar jag... och känner direkt att jag inte är sugen.

 

Mamma och pappa kom hem.. Och det blev en film.

Memma och pappa gick och la sig... 14åringen och jag satt kvar. Jag tog mig lite yoghurt..

... Och nu gick vi båda in på våra rum..

Ska väl försöka sova... Men imorgon känns som en tuff dag... Hoppas att det går bra.. Att packa släpet, menar jag..

Måndag känns ju iochförsig tuffare... Hämta nyckeln.. Hur och vart? Kommer det att bli stressigt? ... Och så FLYTTEN. Kommer allt att hinnas med? Kommer jag att må bra i den nya lägenheten? ... Och när ska jag handla mat och hygienartiklar och skit?

 

... Ja-a.. Med det säger jag god natt.

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards