Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 5 november 2014

Av D - 5 november 2014 22:04

Jag oroar mig över mitt hår igen... Fast nu är det inte håravfall. Nejdå. Håret stannar allt rätt så bra på huvudet... Nej, nu är det att det tycks tova ihop sig som aldrig förr. Schampoot som jag nu använder, tycks fungera rätt så bra mot mina hårbottensproblem.. Precis som den SKULLE... Men antingen så är detta schampoot istället för STARKT för mitt, aldrig förr tovande hår... Så att de därför kurar ihop sig runt varandra.. Eller så är det någon ANNAN anledning.

... För att, visst borde väl inte JÄRNtabletterna göra att håret tovar? ...

 

Jo. Jag är nog lite kinkig nu också. Trött på att håret aldrig tycks bli nöjt... Såklart.. Men det är ju också alla dessa småsår som jag ständigt pillar upp, i mitt ansikte. Dessa värker.. Och så blåsan i min mun, som bara gör mer och mer ont, för vart dag som går... Antagligen för att den vill "blomma upp" innan den läker och försvinner..

Och den värker ju OCKSÅ.

 

... Men gnäll. Gnäll. Gnäll.

Dagen idag då.

... För att gårnatten kan jag inte minnas... Mer än att jag kollade på StandUp, såklart. Eftersom att det gör jag VARJE natt, nuför tiden.

.. Jag klev som vanligt, upp till klockan, imorse.. Åt min frukost.. Gjorde iordning efter mig. Och gick sedan och bäddade ner mig igen..

 

Egentligen skulle jag ju städa badrummet idag. Kliva upp klockan elva och städa. För att sedan äta lunch. Vänta tills klockan ett. Börja sortera och packa ner sakerna ur den sista kartongen... Och sedan, klockan två, gå ut och klippa lite skott i en timme..

MEN. Eftersom att vi skulle få besök av syskon idag... TVÅ gånger... Så kände jag inte riktigt för att stressa igång med någon städning därinnan.

 

Så jag låg kvar. Sov fram tills... Eller låg iallafall KVAR fram tills klockan tolv.. Åt lunch framför tv:n, tillsammans med mamma.. Ja, hon åt inte lunch. Men hon såg på tv.

... 17åringen som hade studiedag idag, joinade oss efter en stund..

... Varpå jag återigen fick uppleva att vara bara LIIITE mindre hörd och viktig... Men tröstade än en gång mig själv med att jag snart slipper uppleva sådana känslor igen... Och jag fortsatte finna mig själv på gott humör...(okej, den meningen lät fel).

 

Ut för att klippa skott, klockan ett. Då jag faktiskt inte alls orkade packa i kartonger. Sortera och ha mig. Idag.

Tänkte istället klippa skott i TVÅ timmar, istället för EN... Men detta sprack. Då det småduggade ute. Det var kallt. Och våta, tunna handskar mot mina händer... Ja, det blev fruset och kallt...(kanske samma sak :P)

 

Så. In igen. Efter ett och ett fjärdedels träd, ungefär..

Upp hit... Ja-a... Vad gjorde jag DÅ?

Jag tror att jag satte mig vid datorn.. Men inte fann någonting att göra, heller denna gången.. Ingen ork till att läsa bloggarna som jag nu har missat såå mycket på.. Inte heller att kolla hundar på blocket. Då huvudet känns för rörigt och schemat för stressat, för att ens orka se så långt framåt, som tills jag kan skaffa hund..

 

Lägga mig på sängen och bara glo...

För att efter en stund, ändå känna att jag nog har lust med lite musik trots allt.

På med youtube... Och sedan bara ligga och handfallet stirra... Medans jag då och då, blev avbruten av de mess som jag skickade till personligt ombud och fick svar på..

 

21åringen kom inte..

Ner för middag...

Och sedan denna extra långa diskning därefter, igen... Vet inte varför. Men det har blivit ganska mycket mer, nu på sista... Men inga problem. Att diska verkar lugnande på mig. I min egen lilla värld. I min egen takt. Varmt och gott vatten...

 

Upp hit igen... För lite StandUp på datorn...

Och sedan ner på nedervåningen, för att strax därefter, ta en fika och börja se på film.

Mitti filmen, kommer 23åringen.. Prat, prat, prat... Ja, inte så mycket från min sida. Men lite skratt iallafall..

Lite bus... Och sedan vinka av henne.. Och mamma som skulle till jobbet.

 

Lite mer tv.. Ensam.

Och sedan börja grubbla mitt eget hår... Men nu tänker jag F*N inte byta schampo igen! Och inte heller sluta med järntabletterna, om nu DET kan vara orsaken(!)... Vilket är osannorlikt...

 

HADE behövt göra iordning morgondagens lunch. Då jag åker in till stan imorgon... Men kände bara att jag inte hade någon lust... Och SKULLE det vara så att jag inte heller gör den imorgon bitti, så får jag väl hoppa den, bara för imorgon... Det gör ju ingen skada, sålänge som det inte blir någon vana... Eller i mitt fall "tillåtelse".

 

... God natt med er <3

 

Nu ska jag äta en sötad bars... Bara för att... Ja, jag vet inte ens varför... Gå emot mina regler... För att göra mig AV med ångest... Eller för att SKAFFA den? Känns som om dessa kommer att avlösa varandra...

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards