Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 19 november 2014

Av D - 19 november 2014 22:51

... Och nu.. Ett kvällsinlägg :)

 

Hmm. Vart ska jag börja?

... Kan ju faktiskt börja med att säga.. Att jag känner mig svag. I sinnet. Min vilja är svag.. Eller stark åt fel håll.. Och min hjärna säger mig ofta "Äsch. Skit samma... Jag kan ju alltid göra så, så eller så.. när jag har flyttat sedan.."... Drastiska åtgärder...

 

Men samtidigt så TROR jag att jag kan övertyga mig själv om att bli starkare. Att tvinga viljan att lägga sig åt rätt håll.. Bara jag PÅMINNER mig själv om VARFÖR jag gör det.. Och om hur jag mår om jag INTE gör det ;)

 

... Ja. För tillfället, handlade det om mitt behov av att få ordning på maten. Att äta hälsosamt och regelbundet... Och att inte BOBBA i mig obegränsat med onyttigt under en och samma gång... fastän jag känner mig PROPPAD och illamående!

Utan få ordning på rutinerna. Ungefär samma tider varje dag. Och begränsat med sådant ätbart som man bara mår dåligt av.. Både fysiskt och psykiskt, för min del!

... HÄLSOSAMT, alltså! Sådant som gör en lycklig och får en att känna sig stark och pigg ;D

 

Ja.

Men från början nu då.

Jag vaknade imorse klockan... Ja, natten minns jag inte så väl... Så jag går direkt på morgonen..

Vaknade iallafall vid halv sju, när klockan ringde. Åt min frukost. Lite mer än vanligt. Men säkert bara knappt en halv decilliter mer yoghurt än vanligt..

Kröp sedan i säng igen.. Somnade om. Och vaknade igen, till klockan, vid 11tiden.. För att då skulle jag snart ut och klippa skott.. Husvisning idag också.

 

Låg dock kvar i sängen. Vaken. En stund till..

Väntade på att få höra bilen komma.. Men kände ändå att jag behövde kliva upp till slut..

Klädde på mig kläderna.. Och satte mig sedan på datastolen och väntade.. Kollade ut genom fönstret. Väntade...

 

Men ingen kom. En kvart sena. Och jag gick ner på nedervåningen. Frågade mamma... Och de kommer inte. Influensa.

... Och då struntar ju jag såklart i att klippa skott.

Jag kände bara att jag behövde en HELT ledig dag. Då det har varit såå mycket på sistone. Såå mycket stress. Såå mycket som händer... Möten och packning... Och såå mycket funderingar. Planering. Och ältande...

 

Så. Jag satte mig vid tv:n en stund. Åt lunch... ALLDELES för mycket. Vilket övertygade mig om att en HEL rågkuse(dubbel) var ALLDELES för mycket för EN lunch. Jag mår helt enkelt inte bra av det. Känner mig proppad. Och blir osäker...

 

Sedan blev det till att sätta sig i bilen. Mamma hade lovat att skjutsa mig till affären för att hämta ut ett par paket som jag hade beställt. Ja, på posten, dåda.

Så. Det gjorde vi.

Så nu har jag hämtat ut den hemliga julklappen till 20åringen. Och så 14åringens julklapp. En Kickster, tror jag att det hette. Stort och tungt paket. Och jag tror att han kommer att ÄLSKA den! Det HOPPAS jag iallafall ;D

 

Efter det. Upp på rummet. Stå en stund i allrummet, och hålla mamma sällskap när hon gick igenom gamla sängkläder och valde vad hon ville ha kvar och inte.. Och sedan gick jag in på min rum. Satte på musik på mobilen.. Ut i högtalarna... Och så la jag mig på sängen.

Bara kopplade av. Stirrade rakt ut... Och kande hur TUNGA ögonlocken blev. Hur AVSLAPPNAD jag var i hela kroppen. TRÖTT.

 

Låg kvar på sängen, tills 14åringen, knackade på min dörr... och insåg att jag "låg och sov"... Backade långsamt och osäkert, undan... Varpå jag sa "Men ska du GÅ nu?" ... Ett leende på brorsans läppar. Och han kommer och sätter sig på sängen.

Pratar lite... Och sedan går han igen...

 

Efter det här, hände det inte så mycket. Inget märkvärdigt eller nämnvärt iallafall.

Så. Ner för middag.

Och sedan diska iordning efter middagen...

 

... Hmmm... Vad hände SEDAN?

Jag minns inte riktigt. Men någon gång därefter, kom iallafall mamma och pappa upp på övervåningen. De skulle fortsätta röja bland alla spel och pussel. Lägga i kartonger och säckar och så vidare.

Jag satt med dem. Men sedan när de gick ner, satte jag mig vid tv:n istället...

 

Skrev av mig lite i punktlisteboken... Då jag fick lampor, fläkter, kaminer och så vidare, på hjärnan. ÄNNU fler saker som kan vara bra att ha. Som jag behöver... Eller som jag VILL ha, till lägenheten...

... Ja. För att, när jag har flyttat sedan, känner jag att jag behöver ha en plan för ungefär hur jag ska ha det...

 

Diskuterade det lite med mamma. Och kom fram till lite olika alternativ. Och hon, som kanske har lite mer koll på vad som finns och inte finns där redan när jag flyttar in... Ja... Jag fick lite mer koll.

 

Sedan. Fika och film, tillsammans med mamma, pappa och 14åringen..

Jag hade ju bestämt mig för att INTE äta fikabröd eller godis(och liknande) på vardagarna något mer... Just för att jag VET att om jag släpper efter på dessa "regler", så släpper jag på alla. Och det blir varken måltider eller någon begränsning på hur MYCKET jag äter(vilket ofta leder till självsvält)! ... Vilket jag ALLTID mår lika dåligt av, både psykiskt(ångest) och fysiskt(illamående. Proppad)!

 

Så. Efter att ha ätit obegränsat utan stopp. Ja, jag menar. Mättnadsmässigt. Tror inte att det FINNS något stopp just nu... Och av BARA onyttigheter! ... Så bestämde jag mig för... Jag LOVADE mig själv. En gång för alla. Att INTE äta onyttigheter varje dag. Utan BARA på lördagar... och vid familjesammankomster och liknande. För att man BEHÖVER inte allt detta socker. Och inte heller snacks... Vilket jag inte äter för tillfället, HELLER. Men ändå. Onödigt skit. Som man blir beroende av... När frukt och naturella nötter, faktiskt är MINST lika gott ;P

 

HOPPAS att jag har lyckats övertala mig själv nu... För att jag vill inte KÄNNA mig såhär svag och hjälplös... Såhär uppgiven av brist på självtillit... Inte när det kan förstöra för vad som verkligen är VIKTIGT för mig! ... Ett lyckligt liv.

 

Med det, säger jag. God natt med er <3

 

 

Av D - 19 november 2014 22:47

Jag försöker komma på olika anledningar till... Påminnelser om varför jag ska fortsätta kämpa.. Bli starkare...

Vart jag vill komma. Mina intressen. Vad som gör livet värt...

 

... Och nu.. Ett kvällsinlägg :)

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards