Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 27 november 2014

Av D - 27 november 2014 23:24

Hmmm.. Ord som beskriver dagen idag...

Stress. Press. Oro. Osäkerhet. Krav. Okunskap. Sega tankar.

 

... Gårnatten spenderade jag med att titta på videos på youtube. Började med att titta på olika valp-och hundklipp.. Och ramlade sedan in på någonting HELT annat. Psykologiskt. Mer.

... Somnade sedan... Ja, när det nu var jag la undan mobilen. Säkert någon gång runt halv fyra... Då jag kände mig RIKTIGT trött.

 

... Vaknade... Ja, det minns jag inte...

Men jag klev iallafall inte upp förräns efter tolv. Ja, kvart över kanske. Då pappa kom hem ifrån, vart han nu hade varit.

Han var stressad. Skulle hinna äta lunch innan han skulle åka till jobbet, vid kvart över ett. Eller när han nu brukar åka.

 

Ner på nedervåningen i samma veva som jag hör även mammas bil komma körandes på grusvägen. Hon hade varit och handlat.

... Lite stress med lunchen, för pappas skull..

Och precis innan han lämnade bordet för att göra sig klar, passade jag på... Nej, förresten. Det var HAN, som nämnde att det började köra ihop sig för mig, med internet nu.. Och så gav han ett förslag på ett ställe att beställa internet ifrån, som tydligen skulle vara bra...

 

Jag minns inte vad jag pratade med mamma om när han hade lämnat bordet. Men dagen idag har mest bestått av framtida stress. Stress inför flytt. Stress inför praktik. Stress inför internet och tv... Inför möbler och ansvar...

Ja. Stress. Oro och osäkerhet. Helt enkelt...

 

Efter lunchen.. Efter att ha tagit omhand efter lunchen. Gick jag upp hit och direkt började kolla upp internet... Och okunskapen gjorde mig orolig, osäker... och stressad. Hur skulle jag göra? Vad behövde jag veta? Ta reda på? Hur fungerar det i den lägenheten som JAG ska bo i? Har jag den rätta utrustningen? ... Vad ÄR den rätta utrustningen? Vad betyder alla dessa begrepp... Och ju mer info som kom upp... Desto mer förvirrad och osäker blev jag.. Och MYCKET, mycket tröttare i skallen.

 

Men jag SKULLE bara få ordning på det hela!

Kände mig ensam. Då ingen kunde hjälpa mig.. Lite smått uppgiven.. Pappa hade inte tid... Var ju inte hemma.. Och skulle antagligen inte hinna hjälpa mig senare heller... Vilket fick mig att även börja oroa mig inför flytten. Då jag inte visste NÄR jag skulle flytta. När pappa skulle ha tid.. Vad som behövde göras av MIG, innan vi kör igång. HUR det skulle gå till... Vart jag skulle sova när...

... När allt skulle vara klart..

 

Och så stressen över allt som händer därefter. Alla förväntningar och löften till min familj. Löften om att hjälpa till med deras flytt.. Förväntningar från deras sida, att jag ska orka mig iväg till dem och fira jul... och ha KUL!

Förväntningar och krav när det gäller praktik.. Och så hela alltet med att ha förlorat precis ALLT det lilla självförtroende... Den lilla självtillit om att ha en såpass stark vilja, att jag kan göra VAD som helst för att komma dit jag vill i livet.. Att jag kan göra vad som förväntas av mig, både från mitt eget håll och samhällets...

Och inte minst... Att jag kan slappna av och NJUTA av livet.

 

Men tillbaka.

Jag hade iallafall envisheten att inte ge upp förrän jag hade tagit mig dit jag ville vad gällde internet. Så. Jag mailade kundtjänst... och ställde alla mina frågor. Fick snabbt svar.. Och svarade tillbaka på hennes fråga... Fick ett väldigt snabbt svar tillbaka IGEN... Ett svar med info som nästan täckte ALLT som jag skulle behöva veta.. Till och med saker som jag INTE hade frågat om.

 

Riktigt bra... Men då jag gick och ältade frågetecken som fortfarande fick mig att må riktigt dåligt, skickade jag iväg ÄNNU ett mail... Ställde mina följdfrågor. Skickade iväg det... Och kom på två till!

... Ja. ÄNNU mer oro och ångest... Tankarna har verkligen varit SEGA idag! Jag har bara ältat och ältat. Frågetecken efter frågetecken. Över ALLT vad livet och framtiden innebär!

 

Tv. Internet. Möbler...

Ja, nu känns det som om jag upprepar mig... Men TILL OCH MED så små saker som VISP till bakning och matlagning, har etsat sig fast i mitt huvud idag! "Hur ska jag komma ihåg att köpa det? Jag behöver det, det och det..." . Även om jag har gjort många, många listor över saker som jag behöver.. Men allt är bara som en enda stor röra...

 

... Så. Det har punktats en del i min punktlistebok... Och jag har VERKLIGEN saknat min dagbok! Som har varit full i några dagar nu.. Och resten av dem är nerpackade...

 

Men iallafall. Efter att ha NÄSTAN löst internetproblemet... Förutom dessa små sista frågetecken som jag bara skrev ner i punktlisteboken, gick jag ner på nedervåningen och åt middag... Blev dock inte mätt... Antagligen på grund av min "regel" att inte längre bry mig... i kombination med stressen inombords...

 

Satte mig vid tv:n... Ja, för resten av kvällen... Om jag inte minns fel...

Och fortsatte rabbla "måste-och bordepunkter" i mitt huvud. Stressa, och försöka förmedla min stress till mamma... Som... Ja, det hjälpte ju inte så mycket..

Punktlisteboken är HELT klart det bästa för att lindra min oro, osäkerhet, förvirring och stress.. Även om inte heller DEN, kan få mig att släppa allt och slappna av för en stund.

 

14åringen satt med oss vid tv:n en stund. Efter att han kommit hem från bågskytten som han går på..

Och så till kvällen, drack jag en kopp te, och åt en banan och ett par småkakor...

Satt kvar BRA länge.. Ja, jag TROR faktiskt att det VAR fram tills nu..

Och tog mig sedan en skål med yoghurt och musli, och gick upp hit för att försöka koppla av lite. Fundera i lugn och ro...

 

Ja, jag är stressad inför morgondagen. Orolig, då jag inte är säker på vad som kommer att hända vilken dag, i all denna stressen som väntar framför oss..

Ja, ovissheten är värst.

 

Ja. Och så har jag fått en tid bokad med personligt ombud och min jobbcoach, till tisdag nästa vecka...

God natt med er <3

 

 

Av D - 27 november 2014 16:24

 

Internet stressar mig. För att det är för mycket information på en gång. För mycket att hålla koll på och ta reda på...

... Och resten är bara stort och jobbigt.

 

Men allt faller nog på plats till slut.. Efter MÅNADER av arbete! Känns det som...

 

... Vet inte ens vart nyckeln hämtas... Eller när jag kommer att vara färdiginflyttad...

Ovissheten bränner hål i min hjärna!

 

Men som sagt. Allt faller nog på sin plats till slut.

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards