Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 1 november 2014

Av D - 1 november 2014 21:38

Ingen lust att blogga.. Men jag ska sammanfatta dagen ändå.

 

Imorse vaknade jag till klockan, vid kvart i åtta. Då jag satte igång larmet igen, igår, när jag ändå höll på att skriva i alla olika datum och händelser, i mobilen.

.. Klev upp och åt frukost. Pappa satt redan vid matbordet. Men vi pratade inte med varandra. Kommunicerade inte något särskilt. Vi satt bara där och åt vår frukost. Helt enkelt.

 

Lagom tills mamma kom upp för att sitta och dricka kaffe med pappa, var jag redo att lämna frukostbordet. För att bädda ner mig en stund till..

Men inte så länge idag. Nej, för att nu känns det som om jag måste prioritera lite annorlunda. Så att dagarna blir längre. Och jag hinner med allt som ska göras innan flytt. För att, såå mycket orkar jag inte om dagarna. Och ju närmre kvällen vi kommer, desto latare blir jag. Då vill jag ha ledigt. Mina mest aktiva timmar är egentligen mellan lunchen och middagen. Men lite före lunchen, orkar jag nog också ;)

 

Så. Jag ställde klockan på tio. Och somnade om. Men inte helt. Jag tror att jag nog var lite halvvaken hela tiden. Kollade till klockan, då och då..

... Och när klockan blev tio, orkade jag INTE kliva upp. Låg kvar lite ytterligare. Funderade på att ställa klockan en gång till. På elva.. Men kände samtidigt att jag inte skulle sova mer nu. Då jag hade annat att göra. Idag stod nämligen "packa i kartonger" och "Hämta upp finporslinet från nedervåningen". Ja, lite kökssaker och sådant, som mamma och pappa ville bli av med, nu när de ska flytta till mindre hus..

Och jag. Ja, jag behöver dem nog. Iallafall nu till en början ;D

 

Klockan halv elva, klev jag iallafall upp. Eller strax därinnan..

Klädde på mig kläderna. Och gick direkt ner på nedervåningen. Hämtade tallriksradda, på tallriksradda. Kastruller och knivar.. Upp och ner för trappen...

Och sedan var det bara att slå in alltihopa i silkespapper.. Och försöka sortera upp det i kartonger, så att de ligger stadigt och inte blir för tungt... DET tog sin tid! Men jag tror att det ordnade sig =)

 

Nu när jag har börjat komma en bit på vägen, i mitt eget rum, blir det bara svårare och svårare att veta vart jag ska göra av alla småsaker. Hur jag ska få struktur på det hela... "GÅR det ens att sortera?"...

Jag ältade även en stund över hur många tallrikar av varje sort, som jag ville ta med mig hem.. För att jag BEHÖVDE ett visst antal... Och skulle jag ta SÅ många, så lämnade jag tre över. Vilket inte kändes rätt. "Eftersom att. Vem vill ha TRE tallrikar av en sort sedan?" ... Fyra känns mer rätt... Men då fick JAG för några!

Och då blev ju frågan. "Skulle jag istället ta dem allihop, och då få "leva med" att jag har fler av just DEN sortens tallrikar än av den andra?" ..."Och varför skulle jag ha fler av just den?" .. "Skulle jag störa mig på det?" "Hur skulle jag få DET att gå ihop?" ..

 

Ja. Vilka problem man kan ha :P

Men jag bestämde mig iallafall för att släppa det. Med argumentet "Jo, men assietter är nog någonting som jag aldrig kommer att köpa själv. Så det kan vara bra att ha lite extra".. Jo. För att, de andra tallrikarna. Djupa och platta, större tallrikar, har jag nämligen redan hittat några som jag eventuellt vill köpa...

 

Men jag släppte det iallafall. Och ska inte tänka mer på det, förrän det dyker över mig igen. När jag ska köpa tallrikar nästa gång... Eller packa upp dem! Använda dem! Ja, gud vet vad :P

För att jag känner redan nu, hur jag börjar tänka efter, grubbla, och känna ångest... "Varför behöver jag SÅ många av dem, men inte av de andra? ... Vart ligger logiken i det?"...

 

Jag fick iallafall en del gjort ändå. Fick ner allt porslin och kastruller... Och nu har jag bara några byrålådor att sortera ur och packa ner det som jag ska ha kvar. Och sedan så är det bara det som jag använder, kvar...Just i MITT rum.. Och så tejpa ihop kartonger.

Klart. Ja, efter det, såklart =)

 

... Jag tror minsann att jag åt en lunch tillsammans med familjen... Eller bara mamma och pappa(?). Mitti "arbetet"... Och sedan när jag jobbat en stund till, efter lunchen, så la jag mig på sängen en stund, och tittade på lite StandUp på mobilen.

En liten paus...

 

Och efter det. Städa badrummet. Japp, det stod på schemat. En av två punkter. Det skulle egentligen ha gjorts i tisdags eller onsdags, enligt veckoschemat.. Men det har varit så mycket, de senaste dagarna, att jag helt enkelt prioriterat bort det helt.

 

Skrubbade igenom det ordentligt...

Och sedan ner på nedervåningen...

Nej förresten. Först så började jag skriva en lista över allt som jag har kvar att göra, vad gäller packningen.. Ett litet "kom ihåg" och riktlinje för hur jag tänker... och SKA tänka imorgon också ;D

... Och en STOR påminnelse om att SLÄNGA saker som jag inte behöver eller VILL ha kvar! För att, DET är någonting som jag glömmer helt. Inte tänker på. Att det blir ett enda stort släpande av saker som jag aldrig ens kommer att TITTA åt igen.

Jag bara skyfflar över sakerna i kartonger, liksom. Och det enda jag tänker på, är att inte göra kartongerna för tunga. Och att skriva vad jag lägger ner i dem.

 

Ner för att duka bordet, för middag.

Äta tillsammans med 17åringen, 14åringen, mamma och pappa..

... Diska efter det. Och sedan sätta igång datorn, för första gången idag.

 

Vet dock inte om jag har gjort det vanliga på datorn idag.. Minns knappt vad det vanliga ÄR... Trots att jag rabblar det varje kväll.

... Men jag började iallafall slipa på min budget. Göra upp en lista över alla utgifter och min inkomst. Vilket var svårt i sig. Då jag varken visste hur mina utgifter skulle se ut, eller vad min inkomst kommer att ligga på..

Men listan blev bra till slut. Och jag fick ett litet hum iallafall. Utgifter, mellan den och den summan. Inkomst mellan den och den summan. Högst och lägst, liksom...

 

Efter det... Eller rättare sagt. MELLAN det, blev det film med mamma, pappa, 14åringen och delvis 17åringen. Och så en AFTER AIGHT till kaffet, för mig. Det räckte gott.

Särskilt koncentrerad på filmen, kan man ju inte säga att jag var. Förstod inte mycket ALLS, faktiskt. Registrerade inte många händelser..

Nej, för att det finns ju så mycket annat att tänka på, just nu. Att planera och fundera över... Reflektera...

 

Efter filmen. Mamma till jobbet. Och jag upp hit. Sätta mig vid datorn, och fortsätta med budgetlistan. För att sedan spara den. Lägga den bland mina skrivbordsbakgrunder..

Och sedan dra fram alla byrålådor på golvet, som ska plockas ur imorgon..

 

Blogga.

Och nu blir det sängen. God natt med er <3 

 

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards