Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Jag mår... tomt.

Av D - 13 maj 2015 23:02

.. Jag skulle behöva gråta i Xsambons armar just nu... Han har aldrig varit bra för mig. Men han har alltid legat mig allra närmast.. Och jag behöver VERKLIGEN gråta i hans famn...

 

Men det är skit samma med DET just nu.

Allt känns bara så konstigt... Jag känner mig tom...

De senaste dagarna. Veckorna. Har varit så intensiva. En stor KAMP som jag nog inte ens har fattat att jag utkämpat... Jag har varit så himla fast besluten...

Och att nu känna att jag inte orkar längre... På något sätt känner jag mig bara så mycket lugnare... Tårarna pressar på, flera gånger om dagen. Och både igår.. ALLRA helst igår, och idag, har jag fällt tårar...

 

Men det känns inte som om det räcker...

Jag känner mig vilsen. Deprimerad, men ändå glad. Fången i ett slags mörker, där ändå ljuset sipprar in... Jag känner mig så stark. Framåtgående... Samtidigt som min själ gärna skulle ge upp och låta min kropp ta över ett oskyldigt barns cancer...

Jag vill inte ta livet av mig... KOMMER inte ta livet av mig...

... Och när det gäller livet eller döden... Jag vet inte...

 

Jag skrev ett mail igår... Medans jag grät som värst i panik...

Jag har inte bett om hjälp. Inte uttryckt några känslor till någon annan på länge. Ja, sedan sist jag ansökte.. Sa upp boendestödet. Eftersom att jag visste att jag inte skulle ta EMOT den och därför inte ville riskera att oroa någon. Men nu, trots tvivel, har jag oroat någon igen...

 

Jag kan inte ta emot någon hjälp. Jag kan inte riskera någonting när jag inte ens VET hur jag mår. Jag kan inte riskera att bygga på ett farligt beteende på de tankar jag redan har eller önskar jag hade... För att ett faktum ÄR, att finns det en LITEN risk att mina tankar lägger sig åt svält eller någon annan självskada, så blir det beteendet så mycket farligare om jag försöker mig på hjälp...

 

Men det är inte därför jag inte vill ta emot den... Jag KAN helt enkelt inte. Jag är inte säker på att jag BEHÖVER den. Att jag mår dåligt... Och jag vill inte starta upp någonting i onödan... Någonting som(återigen) tar månader att ta sig ur sedan. Inte i den här staden också...

 

.. Jag är inte farlig mot mig själv nu. Inte än. Men om jag skulle bli...

 

... Idag hamnade resten av maten i frysen... Jag kände mig frustrerad. Hjälplös. Och endast tanken på att bli av med maten och få börja med "dagens mat", kunde få mig att känna mig lite lugnare...

Jag vet inte vad jag håller på med. Vart jag är påväg... Vet inte vem jag är... Men det är nog bara en kris. En kris, orsakad av en för intensiv kamp...

 

Vet inte om jag heller IDAG, har lust att beskriva min dag närmare...

Jag har mailat fram och tillbaka med min kontakt på kommunen. Jag har fällt några tårar. Legat framför tv:n... Ätit...

Jag har låtit disken lägga sig som staplar i diskhon. På varandra bara..

Undvikit att titta mot det fönster som nu inte längre har några gardiner i sig... Jag har inte orkat kontakta hyresvärden ännu... Och jag... Ja, det får vänta. Sålänge får jag förflytta dessa gardiner mellan säng och soffa.

Sova. Se på tv...

 

Jag har varit ute på en promenad... Och jag har messat Xsambon... Som aldrig svarade...

Är det som han säger... Att han var nära döden för ett tag sedan...

Ja, jag behöver stöd. Han behöver stöd...

.. Men kanske inte av varandra...

 

... Men nu ska jag gå och lägga mig. God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards