Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av D - 11 oktober 2014 21:12

.. Nej, jag vet inte. Ska försöka sammanfatta dagen som varit idag. För att jag vet inte om jag har så mycket annat att dela med mig av.. Känslor och sådant stuff.

 

Igår natt var som vanligt, en rätt så jobbig natt. Innan jag somnade. Men ändå bättre än vad natten innan var!

Men när jag låg där och grubblade, sent inpå natten, kom jag också på en av de största anledningarna till att jag INTE skulle kunna flytta tillbaka till H*vetets stad för att bo tillsammans med Xsambon igen! FÖRUTOM den enkla anledningen att jag faktiskt ständigt blir påmind om allt det som jag vill glömma! Nej, den här anledningen är större, och en del i varför jag hamnade på sjukhus gång på gång, till att BÖRJA med...

 

... Men jag tänker inte gå in på det. Inte idag.

Så vi går vidare.

Jag var iallafall HELT säker på att H*vetets stad och alla människor därtill, skulle vara historia för mig. Jag skulle inte orka PRATA med någon av dem. Och jag skulle bara vara tvungen att glömma allt. Gå vidare...

 

Vaknade imorse runt... Ja, jag minns inte. Men det var väldigt tidigt. Och timmar kvar tills någon annan i familjen skulle kliva upp..

Låg kvar i sängen. Sov vidare. Drog mig. Halvvaken. Tittade på klockan då och då... Men ville INTE kliva upp.

 

Klev sedan upp ur sängen, vid halv tolv. Av den enkla anledningen, att jag inte ville att 17åringen skulle knacka på, öppna dörren och se att jag fortfarande låg nerbäddad, vi tolvtiden, då det var dags för lunch.

.. Jag, slog direkt igång datorn. Hörde att den lät sådär förfärligt rasslande, som den gjorde för första gången igår... Inte med en gång. Men efter några sekunder, drog den igång som F*N... och blev sedan sådär normalt tyst, efter ca tre minuter igen.

 

"Jahapp. "Säkerhetskopiera alla filer", upp på whiteboardtavlan"... Man kan inte vara nog med försiktig.

Av med datorn igen, och strömmen därtill. Ner för lunch. Och därefter dammsuga av datorn ORDENTLIGT! "Kanske hjälper det?"..

 

Sagt och gjort. Det låg en sten bakom datorn, in mot väggen. Kan den ha skapat en vibration? Det har jag ingen ANING om. Men faktum är, att efter dammsugningen och "borttagandet" av stenen, varken rasslade eller brummade datorn när jag satte igång den igen ;)

 

Passade även på att dammsuga och våttorka golvet... Och när jag var klar, var jag såå varm, och fönstret åkte för första gången på länge, upp på halvglänt. Knöt fast ett resårband i en av hasparna och la sedan stenen som jag hittade bakom skrivbordet(antagligen någon gammal "desperat-promenad-hålla-i-och-inte-vilja-släppa-sten". Från när jag allför ofta promenerade mot ingenstans. När jag mådde som sämst) och la ivägen så att fönstret inte skulle blåsa igen..

Sedan andades jag bara den friska luften. Njöt av fåglarnas kvitter, och vilade ögonen på den solupplysta naturen utanför mitt fönster =)

 

Gjorde några blogginlägg..

Och strax därpå, började jag fundera. Göra mina plus-och minuslistor. För att försöka komma fram till vart jag egentligen vill bo. Varken här i närheten eller H*vetets Stad, har endast positiva sidor. Och faktum är, att även om H*vetets stad är den stad som jag har mått såpass dåligt i, att jag nästan dött(!), och den har en hel DRÖSE negativa sidor... Så vann den i mina plus-och minuslistor!

... Så jag är helt lost. Jag vet inte vart jag vill bo.

 

Nu blev det middag. Vi skulle göra varma mackor. Sagt och gjort. Åt tillsammans med familjen. Och sedan upp till datorn igen.

Idag har blivit mycket Colour Chain. MASSOR! Det är nästan det enda jag har gjort. Förutom att sitta på sängen och stirra. Nej, men kanske inte så mycket av det, just idag. Det var bara när jag grubblade, precis innan jag började med listorna.

 

Jag har funderat en del över vad jag ska hinna med under helgen, och känt mig lite stressad... Och jag har skjutit upp på "beställa schamo och balsam"punkten. Får försöka göra det imorgon.

 

... Ja-a.. Annars?

Det blev film nu till kvällen. Film och fika. Vi såg på Grease. ÄLSKAR DEN FILMEN! ÄLSKAR LÅTARNA! ÄLSKAR PERSONLIGHETERNA!!! Japp. Älska, helt enkelt. Tänk att den är från 1977(har jag för mig)..

 

En sista notis.

Igår när jag låg där i sängen och bara KÄMPADE för att ta slut på det sista godiset(för att mortverka att äta utan kontroll sedan), så kom jag också fram till att jag från och med nu, ska gå tillbaka till att bara äta onyttigt när jag blir BJUDEN på det. När jag blir bjuden att äta tillsammans med andra.

Det är en sådan bra regel, tycker jag. Man BEHÖVER inte godis och snacks. Kakor, glass och tårtor. Inte egentligen. Och slutar man äta sådär förbaskat mycket, så förstår även sötsuget det snart, och drar sig iväg ;) ... Och det bästa av allt... Man mår BRA av det ;D

 

Ja. Har jag inte glömt något, så säger jag god natt. Ska se på lite Small Wonder, innan jag somnar.

God natt med er <3

 

 

Av D - 11 oktober 2014 17:45

 

H*vetets stad går på plus. Fastän beslutet stod klart, igår natt... Att dit skulle jag ALDRIG klara av att flytta! Av en stor avgörande anledning..

Men tydligen inte tillräckligt stor!

Av D - 11 oktober 2014 14:07

Nu gäller det bara att övertala sitt sinne om att det inte alls är så rörigt. Att det inte alls är så mycket att göra ;) Det vill säga. Planering. Planering. Planering. Schemaskrivande.. Så får jag svart på vitt, att det inte är så mycket =)

 

En slarvstädning av rummet, har jag iallafall orkat med ;)

 

Och nu..

 

Tyckte att det blev rätt så coolt. Men det var inte meningen :P

 

Vi hörs ikväll <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards