Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av D - 22 oktober 2014 22:09

Dagen idag.

 

Igår såg jag, för första gången på några dagar, Small Wonder, innan jag somnade... Men annars vet jag inte om jag har så mycket mer att berätta om gårnatten...

 

Vaknade imorse när klockan ringde. Klev upp för att äta frukost, medans jag satt där vid matbordet och funderade över ifall jag skulle ta bussen vid niotiden eller halvtolvtiden, till stan. Jag skulle ju nämligen åka in för att hämta ut järntabletter på apoteket, och även eventuellt köpa kvällsmål, och ta nya blodprov på vårdcentralen...

 

Men efter frukosten, gick jag som vanligt och la mig igen. Var beredd på att KANSKE kliva upp vid kvart i nio, för att gå till bussen...

Låg och funderade. Och funderade... Kom mer och mer fram till att jag inte alls orkade åka in till stan. Eller riskera att behöva åka hem tillsammans med någon av syskonen. Jag hade ingen som HELST lust...

Och listan över vad jag hade funderingar på att uträtta i stan, blev bara kortare och kortare. "Det där behöver jag inte göra" och "Det där vet jag ju inte ens om jag kommer att ha användning för..."

... Och så var det till sist bara dessa järntabletter kvar... Vilka jag istället skulle ta vid senare tillfälle...

 

Och jag låg kvar i sängen. Somnade om. Drömde jättekonstigt, och sov väldigt oroligt. Antagligen med tanke på att jag kände att jag tog beslutet att hoppa något som jag egentligen borde göra...

Minns jag drömde sjukhus... Psykiatrin.. Ett helt nytt ställe denna gången. Kände varken igen människorna eller själva omgivningen... Minns när jag rymde. Upp på ett berg, klättrade jag. Och höll sedan på att gå rakt ner för ett stup och ramla i vattnet...
Varpå jag försökte, under dålig balans, hitta en bra väg ner för berget igen.

 

... Jag låg kvar i sängen fram till klockan tolv. Med lite misslyckandekänslor... Att jag hade svikit mig själv... och faktiskt struntat i att göra de saker som jag egentligen bara skulle göra för min egen skull... Men jag ORKADE verkligen inte! Och listan på WhiteBoardTavlan var sädär jobbigt, störande lång...

 

Ner för att äta lunch. En Rågkuse med smör och ost...

Diska och prata med mamma... 

Och efter morgonens tvivel på att alls fortsätta äta bra... Eller BÖRJA med det(!), kände jag mig nu säker igen... Framåt och självsäker. Det var ju klart att jag skulle göra det!

Diskuterade det en stund, med mamma, och allt kändes återigen bra. Ja. Jag tog nya tag. Såg fram emot det.

 

Upp till datorn...

Minns inte om jag har gjort något speciellt här idag. Jag har bloggat någon gång, läst andras bloggar. Jag har kollat blocket. Och fått svar från "Schampo-nissarna". Så nu förstår jag mer, vad gäller DET ;) Kändes väl lite sådär, till en början. Men pratade med mamma... och vande mig vid tanken.

 

Jag har suttit och tråkat. Bara stirrat på dataskärmen... Funderat på vad jag kunde hitta på... Men inte kunnat komma på NÅGONTING som jag hade lust med..

... Ner för att sitta en stund vid tv:n tillsammans med mamma. För att sedan, när klockan blev tre, åtminstone utföra NÅGON av alla dagens sysslor! Det var jag bara TVUNGEN att göra, för att känna mig värd någonting alls.

 

Så. Upp hit för att städa badrummet. Vilket tog ungefär en halvtimme. Och efter det, satte jag mig i skräddarställning på sängen, och lyssnade på radion en stund...

När pappa kom hem från jobbet. Ner för middag...

Och sedan upp till datorn igen... Inte heller nu, minns jag vad jag gjorde... Säkert samma sak en gång till... Eller något.

 

Ner för lite tv tillsammans med mamma. Och sedan, film och fika, tillsammans med pappa, mamma och 14åringen.

... Jag åt lite yoghurt med nötter och frön. Russin. Precis som jag nu ska försöka göra VARJE kväll. Men sparade samtidigt magen för åtminstone EN kaka =)

 

... Marabou(stavning)hjärtana låg på bordet. Och efter filmen och fikat. När jag höll på att duka av... Var jag ju ändå bara TVUNGEN att SMAKA ett av de där hjärtana. Min mun bad så snällt om det :P

Så. Det gjorde jag. Men bara ett. Sedan var munnen nöjd. Och sinnet tog inte ALLTFÖR illa upp. Lite smått sådär. Men den lilla extra godbiten som hamnade där vid fel tillfälle, accepterades ändå.

... "Det var ju bara en... Och den lilla chokladbiten gör ju varken till eller från, i längden :)"

Men jag ska försöka låta bli... Under måltider får jag äta... Men tror det blir enklare också, när magen har vant sig vid den nya rutinen sedan ;)

 

Efter lite tv tillsammans med mamma, har jag nu bestämt mig för att inta sängen. För lite Small Wonder, innan jag somnar. Upp tidigt imorgon, för gröt på spisen.. Och sedan lunch vid halvtolvtiden... Och iväg mot visning tillsammans med mamma ;D

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 22 oktober 2014 14:10

Jag struntade i dagens upplägg.. Orkade helt enkelt inte...

... Men mer om det, ikväll =)

 

..Tvivlade på att börja/fortsätta äta bra, också...

Men kör på en sådan här. Hoppar mellanmålen helt :)

Det känns än sålänge, helt okej.

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards