Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2014

Motarbetade...

Av D - 9 oktober 2014 22:08

.. Ja-a.. Vad ska man säga om dagen idag då?

Det har nog varit en rätt så bra dag. Jag har "levt med" att allt inte ÄR okej. Och inte brytt mig om alla dessa faktum om vart jag står i livet och hur lite allt fungerar. Levt med vetskapen om att jag antagligen aldrig kommer att ta mig framåt.. Men ändå varit på bra humör och känt mig lugn, i stort sätt hela dagen..

Jag har helt enkelt bara tagit en paus från alla pressade tankar och all missnöjdhet... Och accepterat situationen..

 

Positivt eller ej... Det vet jag inte. För att jag blir så frustrerad när jag märker att jag slutar bry mig... Slutar "reagera"..

 

Men.

Ja. Jag vaknade imorse, efter en lång natt, vid halv nio - tiden..

Läste ett mess från personligt ombud. Ett svar på mitt gårdagens frustrerade "hjälplöshetsmeddelande" ...

Läste det. La ifrån mig mobilen. Låg och "kved" en stund. Och skickade sedan ett svar tillbaka.

Jag skrev kort och gott, att jag går själv på läkarmötet på tisdag... Och tackade för hjälpen.

 

... Jo, jag orkar helt enkelt inte hålla på. Jag måste börja ta tag i saker själv. Börja ta ansvar och kontroll över mitt eget liv... Det tycks ju vara den enda vägen. Så jag får FÅ det att fungera!

... Det är ju ändå bara, in på vårdcentralen. Anmäla sig i receptionen, och betala. Vänta på läkaren. Säga att man tappar hår och vill ha ett blodprov för att se så att man inte lider brist på någonting. Och sedan få blodprovet taget och gå hem.

Inte värre än så. Och så ska jag ju ändå själv på möte imorgon också. Jag får lära mig, helt enkelt.. Och allt gick ju bra FÖRE personligt ombud. Så varför skulle det inte göra det nu?

 

Dock hade matlusten helt försvunnit. Bortblåst.

Så istället för att kliva upp och äta frukost, låg jag kvar och sov några timmar till.

Klockan tolv, tvingade jag upp mig själv för lunch.

Åt en underdel av rågkusen. Och drack en kopp kaffe, gjord på mjölk. Och sedan direkt upp hit för att sitta vid datorn.

 

Jag kollade nog det vanliga. Läste lite bloggar. Kollade blocket. Kontrollerade min köplats på lägenheten... Och spelade flera omgångar Colour Chain..

Sedan ramlade jag in på att göra om min bakgrund här på bloggen. Jag ville ha en som mer beskrev mina tankar och känslor. Min situation. Livet just nu..

Började fundera och fundera. Kolla bland mina bilder. Och fundera över texter. Den skulle ju förbli svart. Det visste jag ju redan..

 

Gjorde en bakgrund. Men blev inte nöjd. Gjorde en till. Blev halvnöjd.. Då kom jag på att ta några delar från den andra jag gjorde, och så börja om från början, med dessa delar som...

... Ja, jag vet inte hur jag ska förklara. Men när jag hade kommit fram till en idé som jag gillade, så behövde jag ju trixa med storleken. Så att bakgrunden inte bara skulle passa MIN dataskärm.. Och DET tog sin tid!

 

Jag blev jättenöjd, iallafall.

Klockan blev strax innan fyra, när jag var helt klar.

Då var det ner för en liten fika tillsammans med mamma och pappa. Då middagen skulle väntas med tills 17åringen kom hem från skolan..

 

Jag var rätt så inne i mig själv. Lite sådär ångesttyngd. Men inte så att det tog över helt.

Messade lite grann med Xsambon. Om hur det går med allt. Om hur segt det är. Och hur alla tycks motarbeta oss..

Och efter fikat ringde jag honom. Och vi pratade en bra stund..

 

Det kommer små korta stunder. Som attacker. Orsakade av någonting man hör. Något som man diskuterar. En känsla av tyngd i själen. Man pressas under golvet. Vet inte vad man ska säga. Hur man ska känna...

.. Och så börjar man leta efter anledningen...

Ja, det hände idag. Helt plötsligt när vi satt där i telefon och pratade, kom vi in på ett känsligt ämne... och lusten att prata, försvann med känslan av lugn och (halvt) frid...

 

Strax därefter, la vi på luren(fortfarande på bra humör). Och jag gick ner för att äta. Tacos.

... Sedan blev det dator igen...

Mer Colour Chain... Kollade kanske allt en gång till...

... Och nu när jag kommer ihåg det! Jag testade att beställa hem dessa schampon och balsam idag. Det som skulle vara väldigt bra vid hårbottensproblem. Som jag råkar ha.

Men fastnade vid min okunskap. Jag fattade inte hur man gjorde för att aktivera det där saken på bankkortet, som gör att man kan handla med det via internet... Då jag inte förstod vad en "hälsningsfras" var... Hälsning till vem, liksom :P

Men hörde efter med mamma och pappa, och gör ett nytt försök imorgon.

 

Ner till tv:n. Sitta där och messa med Xsambon, tills det var dags för film tillsammans med mamma, pappa och 14åringen.

... Jag fick för mig att jag skulle försöka åka till Xsambon, så att vi kan prata tillsammans, med A-K, nästnästa vecka. Jag vet ine riktigt när det fungerar. Men det måste ju bli någonstans emellan lägenhetsvisningar, eventuellt kontraktskrivande, och praktikmöten, med mera

.. Så. Jag måste iallafall vänta in mail om visning. Vilket jag borde få. Då jag ligger på tredje plats i kön, och man inte längre kan ansöka om den.

 

... Ja. Nu blir det sängen för mig. God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards