Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 25 oktober 2015

Av D - 25 oktober 2015 21:00

... Jag vill spy...

Men jag VISSTE ju att jag skulle känna såhär...

Och jag GJORDE ett val.

 

.. TROTS det, så vet jag inte riktigt hur jag ska ORKA...

... Jag är TRÖTT på känslan av att inte få någon kontroll...

Av att hela tiden göra fel val... MEDVETET!

 

Trött på att känna att hjärnan pressas ihop till en tät massa på insidan av min skalle...

Att bröstet ilar och gör ont...

 

... TRÖTT på att känna att jag hela tiden går EMOT mig själv.. och inte riktigt VET vad jag VILL...

Vad jag TÄNKER... och KÄNNER.

 

... Och jag är trött på att vara orolig för onödiga saker...

Trött på att inte kunna se någon framtid... Mer än grummel och dimma...

 

... Och att SAMTIDIGT känna att jag mår bra!.. Är glad och framåt..

STARK... Kanske FÖR stark.

 

... Men jag känner mig instängd i mig själv. Och jag har själv byggt upp en tjockt och starkt GALLER runt min egen själ... Den själ som gång på gång, FÖRGÄVES försöker banka sig ut.

 

... Mest av allt...

Mest av allt, vill jag bara fly...

Funderade på H*vetets Stad... Av ingen annan anledning än att DET är den enda plats, förutom DENNA, som jag känner mig TRYGG på. Som jag känner TILL...

Och som ändå är LÅNGT ifrån den "verklighet" jag lever i IDAG.

 

... Men för att inte klanka ner på dagen FÖR mycket.. Så ska jag också lyfta fram att denna dagen... TROTS detta inläggets NEGATIVA början, har varit MYCKET lugnare och lite gladare.. än vad GÅRDAGEN var.. Och även än dagarna INNAN det..

 

Så DET har ju varit positivit iallafall.

Jag har inte känt mig lika trött och nere. Inte haft samma PÅTAGLIGA uppgivna känsla...

Och jag har...

 

Jag vet inte.

 

Men jag ska börja med att beskriva dagen idag.

 

Igår natt, satt jag uppe LÄNGE... LÅNGT efter att jag blev TRÖTT...

Jag höll på att se på en film, som slutade 02.55

Och för att hålla mig vaken, drack jag en massa vatten.

Citronvatten med is i, var JÄTTEGOTT!

 

Och när då klockan slog 02.55 och filmen "ÄNTLIGEN!" var slut, gick jag direkt och la mig.

 

... Jag vaknade några gånger, under nattens(eller tidig morgons) gång...

Och klev sedan upp vid kanske halv tolv.

 

... Och då blev det direkt tv.

 

... Jag har kollat lite på det här med HemligaTomten... Kollat upp 22åringens Sambos önskelista. Och funnit alla TRE sakerna, för rätt summa pengar. Det är sagt att alla ska lägga omkring 700. Så jag satsar in mig på det.

 

... Jag har känt mig stressad. Och det har uppstått problem och dilemman. Orosmoment... på insidan av mitt huvud. En tung och ytterst obehaglig ångest.. giv och med det...

Men samtidigt en LÄTTNAD. Då jag så enkelt hade kunnat bestämma mig för vad jag skulle KÖPA..

 

Vilket IOCHFÖRSIG dog ganska snabbt. Då jag blev osäker på grund av EN av sakernas VIKT.

Så jag har ÄNNU inte kunnat(eller vågat) köpa hem dessa!

 

... Jag har ätit en hel del...

Nu på kvällen, proppat som sjuttsingen...

Vilket har gett mig ångest och känslan av att bara vilja bli AV med allt igen.

Samtidigt som jag gjorde ett MEDVETET val... Och jag redan VISSTE hur det skulle få mig att känna... Att MÅ..

 

... Så..

.. ÄR det verkligen "brist på kontroll", då?

 

... Jag har INTE diskat.

Jag har INTE gjort någon inköpslista...

Och matrutinerna FÖRÖVRIGT, FINNS inte.

 

... Och jag skulle även behöva DUSCHA...

 

...

 

... Nu behöver jag skriva av mig i textsamlingen, känns det som.

Så att.. Jag stannar här.

God natt med er <3

 

 

Av D - 25 oktober 2015 19:29

 

... Jag tror att jag är stressad. Så jag behöver proppa en stund...

Ser väl ingen direkt mening med att kämpa för att INTE göra det..

Av D - 25 oktober 2015 17:18

Jag ska försöka må bättre i ansiktet, igen...

För att... Det både sänker självkänslan.. och gör ONT, att vara bucklig, röd och sårig i ansiktet.

 

Jämfört med igår, är dagen idag a piece of cake :) FÖRUTOM att jag har svårt att koppla av.


Har i och för sig, ÄNNU inte diskat eller gjort inköpslista..

Men men :]

Av D - 25 oktober 2015 16:17

 

Så.

Nu har jag lite mer tid på mig. Och kan FÖRHOPPNINGSVIS bli lite mindre stressad. Men jag ska FÖRSÖKA få det avklarat så fort som möjligt. IFALL att det blir leveranskrångel och sådant också...

Och så måste jag ju finna tillfälle att åka ÖVER med klappen till FÖRÄLDRARNA, också!


Förövrigt.

Jag mår illa. Känner mig spänd i magen...

Då jag gjorde varm kakao på typ en halv deciliter VISPGRÄDDE och VATTEN!

Mycket fett på en gång, då alltså. Men har ingen mjölk, så...

Har ju iochförsig gjort det på BARA vatten och kakao, FÖRUT... Men blir rätt så tråkig...

Av D - 25 oktober 2015 14:42

... Kanske ska jag försöka lura hit Xsambon. Så kan han hjälpa mig att ordna allt...

Och med "ordna allt", menar jag i första hand att hjälpa mig med 15-20kilospaketet, hem från posten... OCH hem till mina föräldrar!


... Men vi får se. Jag kanske klarar det SJÄLV, också...

Känns bara så bökigt. Läskigt... OVISST...


... Och som det ser ut NU, vågar jag inte ens BESTÄLLA!

... Men jag vill inte svika...

 

Av D - 25 oktober 2015 13:56

 

... Men det borde väl bara vara att beställa?

Jag kommer ju med största SANNOLIKHET inte EXPLODERA om saker kör ihop sig när det väl är DAGS..?


... I värsta fall, får väl "hemligheten" spräckas för mamma och pappa... BEHÖVER jag hjälp, så BEHÖVER jag...

Och de andra behöver ju inte få veta...


Jag kan inte åstadkomma mer än vad jag kan åstadkomma...

Han får väl låta BLI att önska sig så TUNGA presenter :P


... Får se när jag VÅGAR...

Men jag blir STRESSAD om jag inte vågar SNART!

Allt måste ju vara KLART till... den tolfte december!

Av D - 25 oktober 2015 00:07

 

... Jag har en halvjobbig natt...

Det, på grund av att jag åt utan att vara hungrig... Vid närmare MIDNATT, dessutom!

Varför?.. På grund av stress... och inombordslig tyngd... Kanske inte så mycket "stress"...


... Men jag har inte svält på länge. Och jag tänker inte BÖRJA med det, heller!

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards