Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 23 november 2015

Av D - 23 november 2015 23:54

 

Av D - 23 november 2015 22:55

 

Av D - 23 november 2015 21:05

 

Stressen och tyngden inombords, verkar ha lagt sig lite grann nu. Och jag känner inte längre samma påtagliga behov av att äta. Proppa.


... Hoppas att det håller i sig :)


...


Dock så har jag svårt att veta hur jag ska HANTERA informationen som jag nu har fått...

"Ska jag söka fler videos? Lära mig mer? ... Eller ska jag bara lämna det bakom mig?"...


Jag är ju trött. Och tror att jag blir rätt fixerad om jag börjar söka upp videos och information SJÄLV...

Har ju redan StandUp i huvudet. Som jag har funderat över sedan igår, om jag ska kolla efter videos eller inte...


Men jag tror att jag väntar med det...

Det finns så mycket ANNAT att tänka på, just nu...


God natt med er <3

Av D - 23 november 2015 19:09

... Det känns rörigt i skallen. Tungt.

Så jag kan lika gärna börja skriva på en gång...

 

Jag minns inte när jag gick och la mig imorse(ja, jag tycks ha vänt på dygnet)...

Men jag minns att det var SVINKALLT. Och att jag därför hade VÄLDIGT svårt att koppla av och somna...

 

... Det kändes ärligt talat som om det var minusgrader inomhus...

... Ett tjocktäcke och en tjock filt. Plus mjukiskläder på mig. Och benen kändes som ISPINNAR, varje gång jag sträckte UT dem!

 

...

 

...Jag vaknade till klockan imorse. Vid nio...

Men klev inte upp...

Det var för kallt. Och jag kände bara att... "Nu när jag äntligen har fått UPP värmen lite grann, vill jag inte kliva upp... För att sedan gå och lägga mig i en ISKALL säng igen!"...

 

.. Så. Det kändes inte värt det.

 

... Jag låg kvar...

Och klev sedan upp vid halv tolv... Strax därinnan. För att se på HemTillGården..

Som vanligt...

 

Jag gjorde iordning brunch. Och satte mig sedan vid tv:n...

 

.. Halvsov. Nickade till... Under eftermiddagen..

 

...

 

Jag spelat en del Bejeweled... Gång på gång... På gång...

 

... Jag har bloggat en del. Sådana där korta inlägg...

Och jag har messat lite med Bästisen... Några mess bara.

 

... Och så mailade jag MinKontaktPåKommunen, för att fråga om hon hade pratat med Boendestöd...

Fick svar... Hon hade pratat med dem. Och de skulle fundera lite, på hur de skulle kunna stötta mig...

Och så föreslog hon att vi skulle träffas, hon jag och boendestöd, på hennes kontor. För att göra upp en plan... Vid TVÅ tillfällen...

Det förstod jag aldrig VARFÖR. Men hon har nog en tanke med det...

 

...

 

Idag har jag känt för att äta, hela dagen. På grund av olika saker...

Kanske lite rastlöshet... Lite uppgivenhet. Brist på kontroll...

 

... Men jag är bara FÖR mätt..!

Och jag vill inte ÄTA mer...

 

...

 

Jag hade på schemat, att handla, idag...

Men jag hade ingen som HELST ork eller lust att ge mig iväg...

... VARFÖR, tänker jag inte ta upp igen. Det har jag nämnt i dagens tidigare inlägg...

 

...

 

Jag har inte svarat på 27åringens mess, ännu... Och vet inte om det kommer att bli AV, heller...

Måste bara se till att göra det, INNAN helgen...

.. Otrevligt att bara STRUNTA i henne, när hon undrade om vi kunde SES...

 

...

 

Imorgon, VET jag inte hur dagen kommer att se ut...

Men jag ser INTE fram emot den!

För att jag känner ingen KONTROLL. Och utan kontroll, känner jag mig bara såå UPPGIVEN...

 

... Och jag vill inte sväva iväg...

Jag vill känna mig trygg och stabil...

 

... Löses upp till en pöl på golvet...

 

...

 

Nu blir det trots allt en kopp kaffe med grädde i...

Och häng framför tv:n...

 

... God natt med er <3

 

 

Av D - 23 november 2015 19:01

 

... Men jag orkade iallafall skära upp en av frukterna.. :)


... Jag ser inte fram emot en dag till... När jag inte orkar ta kontroll...

Mår inte bra av detta...

Av denna vardagen..

Av D - 23 november 2015 17:53

 

... Förutom att det är rått och kallt.. Att jag är trött och sliten...

.. Känner jag mig också uppgiven...


... Jag har lust att bara VRÄKA i mig, utan något direkt FYSISKT behov. Bara för att jag känner mig otillräcklig...

Jag orkar inte laga mat. Orkar inte längre anstränga mig för att koka gröt till kvällsmålet...

Orkar egentligen inte göra NÅGONTING som ger disk... Det vill säga... Inte heller göra min smoothie som jag BRUKAR göra...


Orkar inte skära upp frukten som jag har i kylen...


... Och att handla ny mat, känns rätt så långt borta.. "När jag inte orkar få ätandet att fungera.. Och när det ÄNDÅ egentligen kräver för mycket tankemöda och energi av mig"...


... Och detta... Sammanslaget med att LIVET går trögt och fortfarande känns ovisst.. Gör att jag bara vill äta, äta, äta("men jag VILL inte..!")...


... Meningslöst..

Av D - 23 november 2015 13:01

 

Av D - 23 november 2015 01:04

 

... Men jag känner mig stressad.

Har lust att äta, äta, äta...


Kanske ska jag bara tillåta mig själv att proppa..


... Ja. Bästisen messade idag. Inatt.

Och det kändes som om jag hade ignorerat henne länge nog, nu.

Jag menar. Folk som bryr sig. Jag borde behandla dem på samma sätt :)

... Och det kändes inte så tungt idag ;)

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards