Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 6 november 2015

Av D - 6 november 2015 21:15

   

Det är en känsla...


... Men ska jag leva för någon annan, så borde jag väl sträva efter att göra det med minimal smärta.. för MIG?


... Hur länge orkar man LEVA... utan att finna styrkan, tron... och VILJAN? ... MENINGEN..?

Av D - 6 november 2015 17:21

 

Jag had jättedåligt samvete.

Känner nu att jag har gjort fel... Kände det även INNAN jag gjorde det..


... Men...

Jag var hungrig...

Och TROTS att jag inte orkar... Inte vet HUR eller NÄR jag ska orka handla mat igen...

Alltså. Handla mat till det sätt att jag kan börja äta regelbundet och ORDENTLIGT igen...

Äta det jag BRUKAR äta.. till VARJE mål...


TROTS att jag inte vet när... eller OM jag kommer att klara det igen...

Inte LITAR på att jag kommer att orka ens börja ÄTA regelbundet!

... Så kände jag att jag behövde tillåta mig själv att köpa EN måltid idag...


... Men. Dåligt samvete.

För att... "SKA jag äta, borde jag äta RIKTIG mat. Och jag borde äta REGELBUNDET och flera gånger om DAGEN"...

"OCH.. Jag borde laga mat SJÄLV. Så att det inte blir så DYRT"...


... Det jag KÄNNER, är väl att jag bara "tar den enkla vägen"...

Och då vill jag hellre "ligga som jag bäddar", om man säger så...

"Orkar jag inte ta RÄTT väg, vill jag inte heller ta en GENVÄG"...


Men nu BLIR det inget mer med DET!

Nästa gång jag handlar, ska det bli frukost, lunch, middag och kvällsmål...


... Även fast jag VET att detta är mest ett sätt för mig att få SVÄLTA "fram tills jag orkar handla ordentligt igen"...

... För att. Jag mår inte BRA av att ha ätit idag. Även om det bara har varit EN gång...

Känns för MYCKET...


... Men samtidigt så vill jag inte SVÄLTA...

Förvirrad..

Antar att jag vill kunna äta på ett sätt som jag inte orkr UPPNÅ.. ".. Eller så vill jag inte äta ALLS..."...

Av D - 6 november 2015 14:03

... Nu är det dags att gå, om jag ska handla...

Vilket gör mig stressad...


För att. Jag BORDE. Men jag ORKAR inte..!

 

... Jag vet inte om jag kommer att orka FORTSÄTTA blogga... Eller skriva på DATORN, i och över huvud taget!

För att. Vissa gånger när jag sätter IGÅNG den, låter den såå HÖGT..

Och jag blir stressad.


Igår kväll, SKREK jag fram mitt sista kortKORTA inlägg i textsamlingen. För att jag höll på att bryta ihop på grund av BRUMMANDET...


Stängde av datorn. Gick och la mig... Och försökte skriva av mig mina sista känslor, på BLOGGEN istället. Genom MOBILEN...

Mobilen hann logga ut mig från Bloggplatsen.. innan jag blev klar... Och ville INTE kopiera inlägget..!


... Så. Gråt och frustration.


...


Men NU liger problemet på handlingen...

På handlingen. Och på ätandet...


Och jag vill bara GÖMMA mig...

Gömma mig någonstans där det är mörkt... Och bara IGNORERA verkligheten...

Så att jag slipper inse...


Jag vill inte SVIKA någon...

Men LIVET slår ner mig i backen, gång på gång. Och jag får svårt att orka ta mig upp...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards