Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Vikten av att minnas

Av D - 29 mars 2014 21:56

Ja-aw... Då är det dags för ett inlägg igen då. Känns inte som om det kommer att bli så långt idag. Då det inte hänt något nämnvärt. Och jag typ varken känt eller tänkt...

 

Men.

Idag har jag insett hur mycket det egentligen betyder för mig att skriva varje dag. Minst en gång om dagen. Det är helt otroligt hur värt det, det är att kunna gå tillbaka till gamla minnen och "återuppleva", reflektera och minnas. Såå värt att kunna se vart man en gång varit och vart man nu har tagit sig...

 

Idag har jag nämligen... Jag vet inte varför. Men jag fick bara lust att börja läsa bland mina gamla inlägg på datorn, från 2011. Så jag läste sida efter sida. A4 efter A4. Såå mycket text, och tiden bara FLÖG iväg! Jag tror säkert att jag satt i över två... Ja, säkert ÄNNU mer! Timmar. Och bara läste och läste och läste. Det som verkligen slog mig, är hur mycket jag egentligen hade GLÖMT av vad som tidigare hänt mig. Vad jag tidigare känt och hur jag tidigare mått. Jag hade helt glömt bort många av de saker som jag idag så utförligt kunde läsa om. Första gången jag "självskadade" mig själv. När första tanken på att svälta mig själv till döds, kom upp. Min första tvångsinläggning på sjukhus. Hur mycket ångest jag hade. Och hur rädd jag kände mig på denna främmande plats...

Jag läste även om mina och Xsambons problem. Vad jag just då kände för honom och hur VÄL jag försökte flytta därifrån gång på gång. Läste om min första reaktion och erfarenhet av sondmatning... 

 

Ja mycket gammalt kom upp. Men jag kan nästan bara se positivt på det. För att det blir som ristat i sten, hur långt jag har tagit mig sedan dess. Och att veta att det blev tillochmed VÄRRE efter den tiden... Den tiden jag hann läsa om idag... gör ju att jag känner mig ÄNNU starkare nu!

 

Ja, runt 80 sidor hann jag läsa idag. Sedan orkade jag inte mer. Då jag har typ sex A4 anteckningsblock med text också, INNAN det åter hamnar på dator, i över 500 sidor till! Ja, jag har allt skrivit må ni tro! MASSOR! Både för hand och på dator. Hade som tanke att skriva över allt till datorn, men det orkas inte med. Började... Men nej tack. Det hoppar vi ;)

 

Ja, det var typ min dag. Jag har bara suttit och läst. Ja, och så har jag gjort iordning ett par av dessa texter till bloggen. Den om när jag sondades för första gången, och en om min första självskada. Och det tog ju sin tid. Men väntar med att lägga ut dessa. Då jag vill vara helt säker först.

 

Men viktigt viktigt. Jag är såå glad att jag nu skriver varje dag. För att trots jobbig historia, är jag JÄTTEglad att kunna kolla tillbaka! Det är GULD värt ;)

 

Annars har jag kollat hundar på blocket. Jag har sökt en lägenhet (om inte det var igår). Och så har jag läst lite bloggar, och fotat min lilla bebisväxt. Fick lite beslutsångest om dessa texter. Blev mycket funderingar...

 

Ja-a... Och så såg jag på film "polisen som vägrade ge upp", tror jag att den hette. Polisen-serien är såå sevärd. Rekommenderar den starkt. Om man tycker om svenska filmer och inte har något problem med lite sämre kvalitet. Gammal film, ni vet :)

 

Ja-a. Det var nog det. Måste bara säga. Lite roligt. Ni vet de här chokladtopparna med typ någon vit sörja i. Det är typ en vit sörja med ett chokladöverdrag som är formade som toppar. Ja men iallafall. När jag var liten tyckte jag alltid att dessa smakade blöt hund. När jag säger det, får de flesta ett leende på läpparna. De kan inte förstå vart jag har fått det ifrån :P Men jag har iallafall alltid kallat dessa "bakelser" för just "Blöt Hund". "Jaså ni har köpt blöt hund" :P Och det roliga är att nu har hela familjen börjat nämna dessa vid just "blöt hund" när de pratar om dem =P Och gäster som får höra det, börjar alltid skratta =D Ja, det är lite kul =P

 

God natt med er <3 ... Jo, det blev rätt så långt det här, ändå :)

 

 

 
 
T :)

T :)

30 mars 2014 10:31

Hehe, jag har också något inlägg sedan längre tid tillbaka där jag börjar med att skriva att jag inte tänkt så mycket idag, sen radar jag ändå upp ett låååångt inlägg med alla mina tankar.

Man har mer än man tror :P haha.

Blöt hund, naw det lät roligt :D

Kramkram♥

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

D

30 mars 2014 14:10

Jo, eller hur :P Händer inte alltför sällan heller =D Man har alltid mer att säga än vad man tror ;)

Kram från D.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards