Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 14 december 2016

Av D - 14 december 2016 23:30

Hela dagen idag, har varit som ett krig... -En vilja åt båda hållen och inget alls...

För att inte svika... Svika mig själv och andra...

För att inte ångra...


... Och jag känner mig såå trött...

Jag vill verkligen inte vara med om det här... Jag önskar att det inte fanns någonting...

Ingenting att bry sig om, att tänka på, känna, eller uppleva...

Jag vill inte känna någon. Inte uppå någonting... Inte vara till lags, varken för mig själv eller andra...


...


Idag vaknade jag klockan halv tolv på dagen...

Jag hade sovit bra, om än oroligt. Och jag hade inte haft problem att somna, heller.. -Vad jag minns...


Jag klev upp. Satte mig vid tv:n... -Iallafall så tror jag att det var det jag gjorde. Men jag orkar inte tänka efter tillräckligt för att kunna minnas...

Men det är ju vad jag gör varje dag.. Så varför inte?


Jag har diskat lite grann.. Eller mycket! -Då det har börjat bubbla upp en massa lödder(kan tänka mig att det är diskmedel) i min slask i köket, när grannen ovanpå diskar...

Det gör mig så nervös och orolig! Som om inte allt annat som gör mig stressad och osäker i vardagen, är tillräckligt..! -Nej, nu ska avloppet igen, bete sig på samma sätt som det gjorde när jag upplevde min skräckupplevelse med översvämningen i köket! -Ni vet, den gången när städfirman städade lägenheten ovanpå?


... Och det. Om inte annat.. -Fick mig att känna en ännu mindre lust till att åka iväg imorgon. Till min syster som firar födelsedag!

Jag menar. Tänk om det blir översvämning medans jag är borta..!


Men jag skickade iväg ett mail till hyresvärden... -Som skickade frågan vidare... Till någon som kontaktade reparatören... -Och denne ska komma.. imorgon..!


Japp. Jag mådde redan jättedåligt över att jag riskerade översvämning i köket, och därför kanske skulle behöva ta hit någon... "Och jag har inte diskat! Orkar inte diska!"..

Det var ju inte bara det att jag inte vill ta in någon annan till mitt stök och äckel... -Utan det var ju också det faktum att det skulle vara omöjligt att fixa översvämningen... -Att reparera det som orsakade den.. -Om det var en massa, massa disk i slasken! ... -Och för att inte tala om hur omöjligt det skulle bli för mig att hinka slaskarna på vatten, om dessa var fulla med disk som låg ivägen..!


... Nej. Så jag fick börja diska...

Jag var inte nöjd. Jag var superstressad och hade ångest...

Mina tankar och känslor inför pressen i att hinna diska klart.. -Varvades med stressen och ångesten i att egentligen behöva duscha och slå in paket, för att kunna åka till syrran imorgon..!


Jag hade ingen som helst ork att duscha...

Att slå in paket fanns inte ro till...

... Och disken... -Det var bara för mycket!


...


Jag blev helt klar med disken. Ja, slarvigt gjort...

Det som jag diskade, är rent. Men vissa saker har jag också bara skyfflat undan... -De saker som bara var smuliga och inte... äckliga, har jag bara skjutit upp mot väggen på diskbänken...

Ytor har jag torkat av lite grann. Så att det inte ser förfärligt ut..!


Jag började även slå in 23åringens present... Men har inte blivit klar. Då jag inte har något presentpapper, utan bara julpapper...

Jag skrev dock till mamma, att jag inte vet ifall jag kommer... Men att jag är hos dem strax innan de åker(ska åka med dem) "om jag mår bättre imorgon"...


Jag kan fortfarande inte komma fram till ifall jag ska åka...

Reparatören kommer hit imorgon, och ska kolla rören i köket... -Men han klarar sig nog själv, dock...

Jag har varken duschat eller slagit in hennes paket...

Och jag känner bara att jag har svårt att orka...


Men samtidigt vill jag inte svika...

Jag hade lovat att komma. Flera gånger...

Och även för min egen skull, att jag inte tillåter mig själv missa så många sådana här "familjeaktiviteter"... -Sådant som alla andra i familjen upplever...


... Men jag känner mig så pressad...

Och att tänka på hennes födelsedagsfirande, får mig också att tänka på julbordet med övernattning den 21:a...

-Hennes present får mig att tänka på mammas present(som jag ännu inte köpt), som får mig att tänka på alla andras kommande födelsedagar!


Krav och förväntningar. Krav och förväntningar...

Och jag kan bara se alla dessa firanden och sociala aktiviteter framför mig. Som krockar ihop till en tjock knöl... -Och jag kan inte borra mig igenom den! .. Eller ta mig förbi...


...


Annars har jag...

-Ja. Trots mitt förbud till att proppa, har jag idag, gått till affären och köpt mat. Mat som var på erbjudande. -Färdigmat...


Jag borde inte göra så. För att det innebär att jag äter på grund av stress och ångest. Istället för på grund av hunger...

Men jag tror inte att jag kan äta på grund av hunger, längre...

Jag kan bara äta på grund av ångest, stress, osäkerhet... eller lust... -Begär. Behov... -Och därför tappar jag också kontrollen...

Jag har inga måltider. Jag har ett ständigt ätande, om någonting jag vill ha, finns åtkomligt...

... Det är mer utav ett tvång, än varken lust eller fysiskt behov..!


...


Jag har gråtit. Jag har skrivit... Och jag har haft lite ångest för fåtöljen.. -Men inte i närheten av lika mycket som tidigare dagar! ... Jag vet inte om jag vill ha den. Men jag orkar inte heller tänka på den mer... -Får se hur morgondagen blir...


...


Imorgon ringer klockan vid halv tio.

Jag vet ju inte när reparatören tänker ringa eller komma... -Och jag måste tömma skåpet under diskhon, innan dess...

Och så måste jag ju hinna duscha och sådär innan jag ska ta bussen till mina föräldrar, om jag bestämmer mig för att åka imorgon...

...

Av D - 14 december 2016 13:55

     

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards