Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 18 juni 2014

Jag vet inte...

Av D - 18 juni 2014 22:35

Mitt huvud är fullt av skit, minst sagt. Ja. Jag bara funderar och funderar. Söker och söker... Räknar och räknar. Allt är ett enda virrvarr. En kombination av tillfredställelse när det väl känns bra, och oro och desperation när jag inte finner rätt svar..

Ja, det är svårt. Sålänge som jag bor hemma, kommer detta att vara en utmaning. Alltid samma frågetecken och osäkerhet. Svar som går att söka, men nästan aldrig att finna...

Men jag får ståt ut. Det är ju inte hela världen. Jag dör ju inte för att allt inte kan bli optimalt än på några månader.

 

Ja, jag pratar dumt. Då hela det översta stycket, handlar om hur jag äter. Att jag har svårt att få till det med kalorier hit och dit. Svårt att veta vad maten innehåller och hur mycket den väger..

Men i självaste verket, vill jag få ett slut på allt detta. Bort med stressen och pressen. Bort med oron och förvirringen. Faktasökandet, osäkerheten och alla ihuvudetsnurrande uträkningar.

Jag vill bara leva normalt. Kunna äta normalt. Men det är ju enklare sagt. Enklare tänkt än gjort. För att jag vill inte. Inte egentligen. Vågar inte... Men oj så gott det vore att kunna äta utan att göra värsta kartan av varenda tugga. Och det sjukaste är ju att jag för bara några veckor, månader sedan, kunde äta utan att lägga en TANKE åt min hälsas eller vikts håll!

 

Ja, men till dagen. Annars blir inlägget ormliknande långt =)

Min dag har som vanligt bestått av en massa uträkningar, faktasökande, och planeringar av vad jag kan ha "råd" att äta. Jag klev upp vid åttatiden imorse. Och gick iväg till bussen vid tio i nio. Vad jag gjorde däremellan, minns jag inte riktigt. Kanske satt jag här vid datorn... Jag skickade iallafall iväg mailet till personligt ombud. Hon har nog inte läst det ännu. Men hon skrev till mig idag, att hon skulle boka tid till oss(mig) på ätstörningsenheten. Så är det ju bara att hoppas sedan, att jag kan fullfölja det.

 

Ja. Jag klev av bussen vid köpcentret istället för stan. Tänkte gå in på Willys. Kolla om de hade den youghurten som jag hade planerat att äta som frukost/lunch. Men skulle även ha någonting mer. Någonting litet bara. Och så en flaska kolsyrat vatten.

Gick in... Yrade omkring. Kände mig stressad för att personalen sprang omkring och städade överallt. Vilket gjorde att jag kände mig ivägen och iakttagen. Kände att jag inte kunde stå och kolla på olika alternativ tillräckligt länge. Och kände mig inte heller bekväm med att riva bland varorna, just  där de städade...

 

Så. Ut därifrån gick jag. Promenerade med min trötta slutkörda kropp, till min standard matbutik istället. Tog väl lite drygt en halvtimme i långsam takt.

DÄR känner jag mig trygg. Mycket lugnare miljö. Personalen lugnare och mer sansad. Och dessa befann sig inte precis överallt.

Bestämde mig efter mycket om och men, för en youghurt, och lyckades även efter noga undersökningar, hitta en glass som jag kunde tänka mig.

 

Åt upp vad jag hade köpt. Blev äckligt mätt på youghurten. Men glassen var URgod! Youghurten lite värre...

Sedan bestämde jag mig för att ta bussen hem. Klockan var närmare tolv. Bussen skulle gå tjugo över.

Köpte mig en liten glass till "hade råd" med det i mitt kalorischema. Men ångrade det ganska snart. Då jag bara köpte det för att få ut det mesta av de kalorier som jag faktiskt fick äta. Jag var ju såå mätt och inte alls sugen!

 

Men men. Sedan åkte jag iallafall hem. Satte mig vid datorn och kollade min favoritblogg som jag läser. Spelade lite bejeweled. Gjorde lite fler uträkningar, förde loggbok. Planerade lite grann... Och gick sedan och la mig på sängen. Somnade till och vaknade efter sådär en och en halv timme.

 

Lite mer Bejeweled. Lite uträkningar och infosökande. Och sedan blev det middag. En klurig sådan, att räkna ut näringsvärdet för sedan. Då jag inte visste egentligen "vad det var jag åt".. Joxade en stund med det... Och efter mycket om och men, kände jag mig rätt så säker... Tillräckligt iallafall.

 

När mamma och pappa, åkte iväg på möte med 17åringen, passade jag på att ta en dusch. Sedan blev det tv-häng resten av kvällen. Men lite avbrott för nya planeringar, infosökande vid frågetecken och så vidare.

En mörk chokladbit till kaffet, och en film tillsammans med mamma, pappa och 17åringen.

 

Sedan blir det sängen. God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards