Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 3 maj 2014

Irritation i luften..

Av D - 3 maj 2014 22:53

Okej. Jag ska väl försöka mig  på dagen idag...

 

Jag klev som vanligt upp klockan halv tio när klockan ringde. Så att jag fick i mig frukosten i tid och sådär. Diskade som varje morgon all disk som mina lata syskon med pojkvänner, har exploderat över hela diskbänken :P Ja, pappa är ju också en del av det =P Nu när mamma är borta, är det BARA jag som tar disken! När mamma var hemma, var det till största delen jag som gjorde det =)

Så. Ja. Det börjar bli intensivt. Känns som om det enda jag GÖR, är att diska! Nog för att jag tycker att det är kul och ett bra tidsfördriv... Men vad hade hänt om inte jag HELLER gjorde det?

 

Men. Inget gnäll :) Tycker om att känna mig ansvarsfull ;D

 

Efter det, tog jag iallafall en dusch. Då jag hade planerat att åka till stan och handla. Godis, kakor, mellanmål, dricka... och så tavleram, stod på listan. Godiset och kakorna, skulle jag ha att äta... Ja, godiset till helgerna. Så lite som möjligt. Och kakorna skulle jag äta högst en varje kväll, till kvällskaffet. Så dessa saker ska få bo i min kalla garderob :)

 

Så klockan 12 drog jag på mig fleecejackan och gick till bussen. Det blåste ordentligt, men var inte särskilt kallt. När jag kom till busstationen, hade jag helt glömt bort att jag skulle köpa tavelram, och gick direkt till coop för att handla resten. Hittade rätt snabbt vad jag ville köpa och det kändes helt okej ändå, att köpa alla dessa sötsaker. Trots att jag småskämdes lite :P Och till mellis, köpte jag en smoothie och en dricka, som jag sedan satte mig på busstationen och åt medans jag väntade på bussen.

 

Jag gick in på ÖoB för att se om de hade tavelramar. Hittade en. Och kom ut därifrån med två små ugnsäkra formar som jag ska använda till mat och bakning när jag har flyttat. Lagom stora för en portion ;)

 

Satt en bra stund och väntade på bussen. Blev långtråkigt. Men då jag hade ömtåliga saker i kassarna, kände jag att jag behövde sitta stilla...

 

När jag satt, stod och gick därute, saknade jag bara EN sak... Ja eller rättare sagt två. Jag kände en sådan LÄNGTAN efter kärlek. Jag ville ha närhet och romantik. Jag vill ha någon som omfamnade mig. Någon att dela denna friska luften som jag kände, med. Jag ville skratta och le tillsammans med den viktigaste personen i mitt liv... Och jag ville ha sällskap av en vovve. Ja-a... Vi tre tillsammans, och mitt liv hade varit fullbordat... Ja, SÅ kändes det.

 

När jag satt där i bussen... Och även när jag väntade på bussen, kände jag bara att jag inte ville kliva av bussen där vid marknaden. Där bussen BRUKADE stanna. På det ställe där nu alla grannarna var samlade för att sälja av sina saker på loppis. Nej, jag ville inte hoppa av där. Ville inte dra uppmärksamhet till mig. Ville inte bli sedd. Att folk sa hej. Orkade inte. Vågade inte. Hade inte lust att bli uppmärksammad...

 

Men jag klev av bussen, och gick en omväg hem. Undvek all kontakt... Fick bekräftat vad jag hade för mig... Det FINNS en till hållplats, bara några meter längre nerför vägen. Bara några meter från den grusväg om jag brukar ta när jag går TILL bussen för att undvika "jobbiga grannar". Så. Den hållplatsen tänker jag börja kliva av på istället ;)

 

Väl hemma, blev det till att diska och plocka iording på diskbänken igen. Sedan så har jag spelat lite Bejeweled, kollat blocket, läst lite bloggar... Ja-a...

 

Såg på lite tv medans jag väntade på att pappa skulle komma hem så att vi kunde äta middag. Varma mackor skulle det bli idag.

När pappa kom innanför dörren, var han irriterad och tillbakadragen. Han tyckte inte om det faktum att 22åringens kille hade släpat hit två kompisar som stod och tvättade sina bilar på grusplan utanför vårt hus.

Matlagningen var stressig och förvirrande. Alla var lättirriterade och sura. Och jag var inte riktigt säker på hur jag skulle hantera det. Vad jag skulle säga och göra. En jobbig instängd känsla, drog sig över min kropp.

 

Vi åt middagen under tystnad och pappa lämnade bordet innan alla ens hade hunnit börja äta...

Jag tog hand om disken. Hämtade sedan mitt godis och satte mig framför tv:n...

När resten av skaran hade försvunnit upp på övervåningen, kom pappa in i vardagsrummet och frågade om jag ville ha kaffe. Fortfarande sur på alla andra(verkade det som), ville han inte bjuda resten på fika... Utan vi satte oss bara vi två, och drack kaffe och såg på film.

 

Det kändes inte lika spänt denna gången, att se på film med pappa. Jag kunde slappna av och hade inte heller någonting emot att det var helt tyst i flera minuter emellanåt... Vi börjar nog komma varandra närmre. Sakta men säkert ;)

 

Efter filmen, såg jag på animal planet en stund, innan jag nu sitter här och ser fram emot att bädda ner mig. En hel del naturgodis har blivit ätet, men jag stoppade mig själv och avbröt innan det kändes för jobbigt ;) ...

 

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards