Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 17 april 2014

Lite påskkärlek <3

Av D - 17 april 2014 22:04

Okej. Nu gör vi en kraftansträngning och försöker minnas den här dagen :P

 

Jag blev väckt av pappa imorse, efter att ha drömt en MASSA konstiga drömmar om både det ena och det andra! Dock minns jag dem inte nu, men ändå. Det var mycket som jag kunde säga "det där drömde jag om inatt", imorse vid frukosten.

 

Jag blev iallafall väckt klockan... Ja, strax innan tio imorse. Klev direkt upp och åt en rostad macka med ost. Diskade och gjorde iordning efter frukosten. Pratade med mamma lite. Funderade på att ändå åka iväg till bästisen. Men bestämde mig för att stanna hemma. Kändes bara stressigt att ge sig iväg, för att sedan ta bussen hem igen på lördag morgon.

 

Sedan fick jag ett mail från försäkringskassan. Min handläggare. De hade fått läkarintyget nu, och hon skulle skicka en kopia till mig, så att även jag fick det. Så det låter ju bra =) Synd bara att jag inte får se det förrän tidigast på tisdag :( Men men. Jag vet iallafall att hon planerar en gemensam kartläggning för mig nu. Som ska göras mellan mig, försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Så. Positivt, positivt ;) Det verkar ju skitbra!

 

Efter den goda nyheten, blev humöret bra. Och jag gick från att sitta och spela Bejeweled och ha tråkigt som vanligt, till att börja kolla upp vilket busskort jag skulle köpa. Komma fram till vilket och bestämma mig för att köpa det ;D

 

Sedan skrev jag ut ett foto på vår härliga familj, från i somras då vi för första gången på BRA länge, träffades allihopa! Ja, det blir ju inte så ofta längre. Nu när de flesta har flyttat hemifrån. Det fotot redigerade jag härom dagen. Gjorde det sådär drömmande "suddigt". Gjorde det i svartvitt istället för färg och satte en passande ram runt det. Blev skitbra! Och idag skrev jag ut det på fotopapper i hög kvalitet. Och blev RIKTIGT nöjd! En fin påskpresent till mamma och pappa ;)

 

Sedan så började jag packa 13åringens och 17åringens påskgodis i sina respektive påskägg, och la 17åringens inne på hennes rum och 13åringens precis utanför hans(för att han var i sitt rum just då). Lutande mot deras påskägg, la jag ett varsitt hemmagjort(med fotoprogram) påskkort. Jättenöjd blev jag även med dem ;) ... Och så var det bara att vänta =)

13åringen blev jätteglad över sin påskpresent =D Sprang fram och sa "O-M-G! Tack!!!", och kramade mig. Såå kärt <3 Och jag kände mig såå glad =)) 17åringen däremot, har varit inne i sitt rum, men inte sagt något. Så kanske har hon undgått att se det(?)... Annars vet jag inte. Lite otrevligt om hon inte ens nämner det sedan... Men jag ger det tid ;) Snart kommer hon springandes med en jättekram ;) Hon som delar ut kramar så fort hon ser en :P

 

Annars. Jag har kollat hundar på blocket. Jag har gjort ett kollage. Då jag kom att tänka på att jag typ aldrig gör kollage utan ram. Och inte heller låter mina foton vara utan ram. Så jag ville testa lite. Se om jag trivdes bättre med att använda mig lite mindre av ramar. Ramar är ju fint. Men en annan bloggerska som jag följer, använder ALDRIG ramar på sina foton på bloggen... och hennes foton är såå fina!

 

Ja, och så har jag läst bloggar idag. Kommenterat på min bloggbästis blogg. Jag har fotat min vattenmelonplanta... ...

 

Ja, var det något mer? Det minns jag inte. Men nu till kvällen, såg vi iallafall på film, mamma, pappa och jag. "Escape Plan" med Sylvester Stallone och Arnold Schwarzenegger. En jättebra film, helt klart värd att se! Sylvester Stallone är utbrytarkungen ;P

 

Ja, god natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards