Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Ett nytt projekt påbörjat :D

Av D - 22 februari 2014 22:59

Nu är jag T-R-Ö-T-T...

 

Jag blev väckt imorse klockan nio. Då vi skulle till IKEA idag, mamma, pappa och jag. Och då jag inte har någon mobil eller annan klocka, kunde jag ju inte ANA hur tidigt jag klev upp :P Ja, tidigt för att vara JAG iallafall :D Jag som brukar kliva upp runt tolvtiden tidigast!

 

Ja. Så åt vi frukost. Japp. Frukost den här gången. Till och med för mig :P Sedan blev det att vänta på sega mamma och pappa. Hade det bara varit jag, hade jag varit iväg senast klockan tio ;)

 

Jag brydde mig inte om att sätta igång datorn innan vi åkte. Trots att jag hade GOTT om tid till att kolla mailen och typ vad jag nu mer brukar göra. Resan till IKEA tog lång tid. Sedan gick vi där och kollade i någon timme, åt på Mc-Donalds, handla och sedan hem igen.

 

Inte så mycket att säga om dagen egentligen. Jag som inte njuter särskilt av att shoppa. Men jag köpte ändå några saker. Jag ÄLSKAR ju växter! Då det blir som ett projekt att låta dem växa och se dem utvecklas. Växter som bär frukt är ju extra roliga. Men idag köpte jag en stor grön växt! En slags fikus. Vet inte vilken sort. För att det står inte på pappersskylten som sitter i krukan. Och jag kan inte hitta den på nätet heller. Men det är iallafall någon slags fikus. Antagligen rätt så vanlig. Då jag köpte den på en mataffär :)

Och så köpte jag blomjord och fröer. Även en sprayflaska och två stora plastkrukor. Så HÄR ska odlas! Ska bli riktigt kul! Se dem växa och framför allt se om jag lyckas hålla dem vid liv. Ska bli spännande :P Jo, det får bli mitt nya lilla projekt. "Hålla växterna vid liv och få dem att växa" ;) Den ska vattnas ett par gånger i veckan, rikligt. Och sedan ska jorden hinna bli lite torr emellan. Gödning tänker jag ge den högst en gång i veckan... och beskära den, tänker jag göra när jag känner att det behövs. Har aldrig gjort det förut. Men det ska nog gå bra. Synd om den dör. Den var ju rätt så dyr.

 

Annars har idag varit en bra dag. Jag har knappt hunnit med någon ångest, och tankarna har varit relativt lugna. Jag har mått bra och varit på bra humör. Lite illamående av bilresan bara :) OCH jag har fått mina KÄRA växter <3 Ja, jag är glad :) Men som sagt... T-R-Ö-T-T :P

 

Nu på kvällen, såg vi lite på melodifestivalen. Skrattade en del när programledarna började sjunga. Sitter där med en enligt mig, jättebra text, och gubben håller i en gitarr utan strängar, en I-pad fasttejpad på :D Och tjejen står där med ett intrument som själva bjällrorna felas på... Ja, det var SKITKUL att se. Kanske inte lika kul att läsa :P

 

Och sedan såg vi på "Fantastic four". Jag ÄLSKAR den filmen! Idag såg vi på ettan. En superduperbra film!

 

Japp. Nu blir det sängen ;) God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards