Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 21 juli 2015

Planera och fundera

Av D - 21 juli 2015 22:06

... Kvällen har jag ägnat åt att med halvt fokus, titta på tv... och andra hälten, fundera.. fundera... Och FUNDERA.

Jag har ältat matlista. Maträtter... Och försökt fastställa mina middagar i några dagar framåt. Kommit fram till vad jag ska handla imorgon, så att jag ska slippa handla igen på några dagar. Då jag inte vet om jag behöver vara HEMMA de närmaste dagarna...

 

... Jag vet inte riktigt VARFÖR... Eller hur jag ens KLARAR det.. Att hålla igång min hjärna på det sättet. Jag vet bara att jag fastnade på potatis precis...

Men nu när jag vill reda UT det hela, har jag inte så många svar att ge. Inte heller info om mina tankegångar, att dela...

 

.. Så jag går vidare.

Dagen idag.

 

... Tappade precis LUSTEN att skriva om min dag.

Men jag ska nämna att jag har städat idag. STORSTÄDAT lägenheten. Om man nu kan kalla det "storstäda".. Så fort som allt ska gå.. Men jag både dammsög, torkade golven och dammade...

 

Till middag blev det matlåda ur frysen. Kokade lite ris till det...

 

Och förövrigt har det blivit enbart tv... Inte ens DUSCHA har jag orkat med. Men får väl se om jag orkar det IMORGON, efter affären och matlagning...

 

Rent mentalt har jag iallafall planerat middagar för några dagar framåt. Försökt räkna på vilka av alla mejeridrycker och så vidare som ständigt tar SLUT, som jag behöver köpa nytt av redan NU, för att slippa handla på några dagar...

 

... Jag har såklart som VANLIGT, känt mig lite smått uppgiven när ångesten sätter in. När tröttheten och bristen på ork, gör sig påmind... När jag får en minsta lilla HINT av tvivel i sinnet.. En känsla av otrygghet i kroppen...

... Vilket såklart har satt IGÅNG funderingarna... De funderingar som numer inte läggs så mycket ENERGI på. Då jag inte ens ÖVERVÄGER något annat alternativ. Något annat sätt att HANTERA mitt liv, min vardag och mig själv på... Inte längre... Det här är mitt liv nu... Mitt nya "jag"...

 

... Jag fick en smäll av en insikt inatt... Nästan så att jag tog ett extra andetag...

Helt plötsligt bara... "Jag fyller snart 26!" TJUGOSEX!!

... Jag blev stressad. För allt. Men allra mest på det sociala planet. För att även om jag känner mycket press och obehag i sociala sammanhang många gånger, och trivs bra för mig själv... i mina egna tankar och funderingar. I mina dagdrömmar och visioner... Så känner jag också att jag inte HAR något liv.. Inte kan UPPNÅ någonting, om jag lever för mig själv...

 

Jag antar att jag, trots att jag inte just NU kan se mig själv och en egen liten familj, ändå fortfarande HAR det som ett framtida mål...

Jag vill inte LEVA livet, meningslöst, för mig själv.. Ensam.

 

... Ja-a... Det var nog det.

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards