Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Ett gripande sötsug

Av D - 21 juni 2014 22:55

Jag har ett sötsug utan dess like just nu... Jag vet inte om det beror på för mycket snabba kolhydrater eller om det beror på att jag tänker för mycket. Funderar. Planerar och dummar mig. Att jag inte har vad jag önskar jag hade. Och att det finns en dröm utan planer att förverkliga.. Utan någon styrka. Varken tro eller hopp. Utan några förväntningar att uppnås...

 

Ja, och med det sagt, tar vi dagen idag... Om jag kan.

Kanske tar jag skada av mitt beteende, eller så tänker jag bara för mycket på annat för att kunna komma ihåg dagen som varit... Men det brukar ju lösa sig under inläggets gång ;)

... Jag försöker :)

Jag vaknade tidigt imorse igen. Vaknar alltid tidigt nuför tiden. Men ganska skönt det också. Klev upp när klockan ringde vid halv tio. Åt frukost. Naturell lättyoughurt med mammas hemmablandade musly. Frön, nötter, torkat äpple, och kanel. Ett glas apelsinjuice till det.

Ja, en lagom frukost.

 

Sedan så tror jag att jag gick direkt upp hit och fortsatte luska i mina egna tallriksmodeller som jag ställer efter procent i kilokalorier och gram. Protein, kolhydrater och fett.

Det tar sin lilla tid. Men nu är de färdiga och utskrivna. Jag är nöjd. Trots att jag egentligen inte vet ifall jag har lyckats hitta rätt information och tagit rätt andel av proteiner, fetter och kolhydrater för just min kropp och framtida levnadssituation, så känns det helt okej. För att jag har lärt mig såpass mycket om kost och näring, de senaste dagarna, att jag tror mig ha hittat relativt rätt. Som sagt. En förbättring från tidigare, blir det iallafall =)

 

Jag designade kosttallrikarna i fina färger och skrev i snygga stilar, all information som jag kanske skulle vilja ha till vardags, sådär i början.

Men det tråkiga är att denna nya kosthållning(heter det så?) tyvärr får stå på vänt, då jag bor hemma nu, och inte har någon kontroll alls över maten. Svårt att ha det, när det redan finns någon i huset, som sköter allt det där. Men men. Jag har ju all info. Snyggt uppställt, och redo att användas när jag väl är redo :)

 

Förutom det, har jag även skrivit ut städschemat som jag gjorde iordning för några dagar sedan. Jag har städat mitt rum(mäkta behövligt!).. Och jag har såklart räknat en hel del. Sökt lite info. Dock inte lika mycket som tidigare. Då det är helg, och jag dessutom börjar lära mig sakerna utantill. Krävs inte så mycket ny info längre.

Men jag har fört loggbok, och jag har tillåtit mig själv att äta relativt fritt, även idag. Då det fortfarande är helg, och jag skjuter upp problemet till veckan. Bra att man kan göra så.

 

... Annars har jag kollat lite på blocket. Sneglat in på en av bloggarna jag läser, några gånger... Ja, och så har jag kollat lite lägenheter(kanske, om jag inte ljuger)...

 

Såg på några fler delar av "Oskyldigt Dömd", på kvällen. Med mamma, pappa och 13åringen...

 

Annars så har jag nog inte gjort så mycket. Det mesta av tiden gick ju åt till mina kosttallrikar...

Och nu på kvällen, känner jag att jag har ätit så mycket, att kroppen är inställd på mer, mer, mer. Ja, antingen det, eller att jag känner suget för att jag mår lite si sådär just nu... Eller så mår jag si sådär för att jag känner suget! :P Vet inte =P

 

Så med det, säger jag iallafall god natt. God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards