Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 10 mars 2017

Av D - 10 mars 2017 01:03

Jag tror att, utan metalltrådarna bakom mina tandrader, som egentligen skulle bort för några år sedan, hade nog inte mina tänder suttit kvar i munnen... -Det känns så, ibland...

Jag menar. Hela dagen idag, har en av mina framtänder, känts konstig på något sätt. Det känns som om den skulle gå att flytta på. Som om den hade kunnat dras ut, om jag inte hade haft trådar bakom tänderna, som höll dem kvar på plats...

Det gör ju inte ont på något sätt. Inte alls... Det känns bara konstigt...


...


Idag...


Jag minns inte riktigt när jag klev upp imorse. Eller idag...

Jag satt iallafall och såg på tv. HemTillGården, som vanligt, och åt soppa med lite pasta i...


... Jag bestämde mig för att åka in en vända till stan, fastän jag var inne igår...

Tänkte väl ta en promenad, och handla någonting att äta för dagen, utöver soppa och frukt... -En färdig baguette...


... När jag kom in till stan, gick jag raka vägen till affären.

Vädret var inte så mysigt och jag hade bara mina gamla promenadskor på mig.. -Vilka läcker in vatten och samlar sten i yttersulan! Ja, jag har ännu inte börjat använda mina nya. De ligger fint i kartongen i hallen och väntar på att... Ja-a...


... Jag köpte en baguette och en kexchoklad, och så gick jag tillbaka till busstationen och hoppades på att hinna med den första bussen hem igen...

Jag missade den dock precis. Så att jag bestämde mig för att ta en promenad till en hållplats några minuter bort... och satt sedan där och väntade i ungefär en kvart, på nästa buss...


...


Annars har jag rivit runt lite i sovrummet idag...

Jag kom på igår, när jag messade med 24åringen, att jag inte visste vart jag hade vissa av mina saker. Att jag hade städat undan vissa, för mig viktiga saker, på ställen som jag inte längre kunde minnas...

Och grejen är ju den att jag har rivit så många gånger i dessa kartonger. Flyttat saker mellan kartongerna och in i skåp, att jag inte längre har någon koll på vad som ligger vart... -Och jag mår bara så dåligt av det! Den här röran. Att finna anteckningsblock och gamla skoluppgifter som ligger utspridda på tre olika ställen, samtidigt som gamla minnen från barndomen, likaså ligger uppdelade på diverse skrymslen!


... Jag förstår inte. För att jag hade en bra sortering på alla mina saker i dessa kartonger, och jag hade skrivit upp precis vad som låg i dem. Men nu tycks allt huller om buller ändå...

Och inte nog med det! Jag har lagt kartonger med viktiga minnen från födseln och framåt, mitt bland alla kartonger och papperskassar med retursopor i! -Jag hade till och med lagt plastsopor över mina viktigaste minnen, i en kartong!

... Såå stor risk att någonting kommer att bli slängt, som känns viktigt att ha kvar! Men just nu orkar jag inte ens gå igenom alla kartongerna för att se till så att det bara är retursopor därbland...


...


Nog om det. Jag lämnade det bakom mig(då jag inte orkar tänka på det), och nu på kvällen har min framtand varit vad som stört mig mest... Men det är nog bara för att jag sitter och känner efter, också...


... Jag har suttit och tvingat mig själv att stanna uppe, då det kändes för tidigt att gå och lägga sig vid den tiden då jag först blev trött... Och efter det, har jag bara haft svårt att få till koncentrationen till att blogga, och därför blivit uppe ännu längre... -Men nu var det dags!


... Nu blir det sängen... -Skönt. Önskar det kunde vara, bara...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards