Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

En dag på sängen

Av D - 12 januari 2015 20:14

... Jag ska blogga bara för att det ska bloggas... Så det blir nog inget jätteinlägg just nu.. Känner att jag håller på att tappa greppet om bloggandet. Iallafall när det gäller att skriva om min dag. Vanliga inlägg om tankar och känslor, skriver jag ju fortfarande. Dock inte här.

 

Min dag idag.

Vaknade imorse, av ett mess. Men kände inte att svaret var något att ta tillvara på...

Så. La undan mobilen och somnade om direkt.

Då jag skrev... Eller rättare sagt. Har SKRIVIT en del frustrerade och arga mail de senaste veckorna till flera olika ställen... Så fick jag svar från allihop IDAG...! Varför just IDAG, undrade jag då. Men jag blev ju såklart lättad. ÄNTLIGEN har de förstått att jag inte skriver för att bli ignorerad. Utan för att jag BEHÖVER något!

 

Sov vidare en stund till... Men bestämde mig sedan för att kliva upp och äta frukost.

På med morgonrocken. Och så lite yoghurt med Granola.

... Sedan blev det till att leta fram lite papper som jag hade tänkt läsa igenom efter duschen. Vad det var för papper, håller jag utanför idag.

Så. Rev lite i kartongen med alla möjliga texter och födelsedagskort och liknande...

Och klev sedan in i duschen... Inte för att jag ville, hade någon lust eller för att det var skönt... Utan för att det VERKLIGEN var BEHÖVLIGT! Och imorgon ska jag på möte.

 

Efter duschen, som trots allt gjorde mig lite gott, la jag mig direkt på sängen för att börja sortera och sedan LÄSA alla över femtio sidor med text!

... Ont i armen. Tog en paus för toa. Och axeln var alldeles ÖM, efter att ha lagt halva min kroppstyngd på den!

... Kom till slut på, att lägga mig på rygg :P

 

Nu. För ca en timme sedan, högst, blev jag klar. Bestämde mig för att trots allt äta någonting litet mer idag. Hade ju bara ätit lite yoghurt och granola...

Men samtidigt tyckte jag inte om tanken på att börja äta bra men ändå inte bra. Att börja äta ordentligt, tilräcklig mängd, när jag redan visste att jag inte skulle kunna hålla på rutiner eller äta varierat... Jag vill inte göra någonting halvdant. Utan SKA jag börja äta ordentligt... Så vill jag också ÄTA ORDENTLIGT! ... Om ni förstår vad jag menar.

 

Åt iallafall en bit blåbärspaj... Och efter det, lite yoghurt och granola... Under en del ångest... Men en ångest som jag bara sket i. Orkade inte...

... Sedan tog jag chokladbollen som jag precis tagit ut ur frysen...

... Ja, jag ville vräka... Men det ska jag undvika idag. Ska gå och lägga mig nu istället...

 

Så. God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards