Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 3 maj 2017

Av D - 3 maj 2017 23:41

... Huvudkänslan idag, har varit ensamhet. Att inte bli förstådd, hörd... En frustration över att befinna sig fel, vad man än gör.. Vart man än går...

... Jag försöker verkligen hitta rätt, det gör jag. Men jag känner mig bara så vilse... Och ensamheten i att vara(såklart) den enda som kan förstå vad jag tänker och känner... Min sida av det hela, gör uppgivenheten och tvivlet, såå mycket större och djupare... Jag når inte fram, och det tycks inte spela någon roll vad jag tror, tycker och känner... -Jag är ensam om det...


...


Jag tog mig igenom en till dag på jobbet...

Eller ja. Jag kan inte se det.. och tänker inte se det.. som en arbetsplats... -Det gör jag bara inte. För att.. en plats, helt utan regler, krav eller förväntningar... Det är inget arbete... Det är någonstans att vara, att fly till för att komma bort ifrån någonting annat. En plats för en paus... Någonting att låta ögon, sinne och hjärta, falla på, för ett tag...

Iallafall för mig, och jag slits mellan två världar. Känslan av att dra åt två håll hela tiden, blir starkare och starkare, för varje dag... Och jag fungerar inte. Jag fungerar inte alls, just nu. Och att då inte få någon bekräftelse från den enda person som kanske kan hjälpa mig nå till vad jag istället tror på, känns bara frustrerande och hopplöst... -Det minsta man kan begära, är väl iallafall att få någon slags bekräftelse på det man uttrycker?

... Får se om hon svarar imorgon... -Jag har ju tjatat..


...


Förutom att sitta på diverse bänkar, och gå omkring för mig själv, har jag och Arbetsledaren varit ute i skogen, med hennes hund, idag också...


... Jag gick hem, vid tvåtiden... Eller om den var halv två...

Handlade en baguette och en Dextro, precis som igår, och tog sedan bussen hem...


Hemma, åt jag sedan vad jag hade köpt. Funderade, och såg på tv...

Klockan 18.40, gick jag in i sovrummet. Ställde klockan på 19, och hann precis somna till, innan jag skulle upp igen "för att kunna sova inatt"...


... Jag svarade på 28åringens mess som hon skickade igår. Svarade på HanSomInteHarEttNamn:s mess.. som han skickade igår... -Så var det överstökat... Och så messade jag några enstaka mess, med 24åringen. Då hon undrade över hur det går med HanSomInteHarEttNamn...


... Ja, jag fotade mina växter, då 20åringen efterfrågade foton på dessa...


...


Men nu får det vara bra. Jag orkar inte skriva något mer...

Ännu en dag, imorgon, på jobbet som känns både underbart och alldeles för tungt... Men att stanna hemma, är ännu värre.. -Ett bakslag... Ett idiotiskt alternativ, då jag mår dåligt av det och bra av rutinerna som jag nu har...

Av D - 3 maj 2017 00:06

... Jag vet inte vad jag ska skriva idag. För att jag är trött och har ingen lust att blogga...


... Så. En kortkort genomgång av dagen, bara.. -Om ens det!


...


Ne-ej. Där tog det stopp...

Jag orkar helt enkelt inte berätta, just idag.


...


Jag tog en lång promenad, ensam, på jobbet idag. En runda genom skogen. Hamnade på en grusväg i närheten, visste inte vart jag var, fortsatte gå, och hamnade till slut tillbaka på brukshundklubben.

Jag har varit(känt mig) ännu mer sluten och osocial, idag.. -Om det nu är möjligt att sluta sig mer än vad jag har gjort hittills..! Jag har funderat och funderat och funderat, utan att komma fram till något. Känt mig uppgiven och handfallen... -Och det finns inget alternativ, där jag kan känna att jag någonsin kommer att vara lycklig, hel, och tillfreds med livet...


Jag gick ifrån jobbet en timme senare, idag... Satt på en sten, och kände ingen ro till att gå därifrån när allt kändes så hopplöst, dumt och uppgivet...

Messade aldrig Arbetsledaren när jag gick, eftersom att... Ja, det kändes tungt och uppgivet, och det kändes så meningslöst... Lite senare, messade hon och frågade om jag hade gått till bussen.. Jag kunde inte svara. -Tydligen var pengarna på mobilen, slut...


Jag handlade en färdig baguette och ett paket dextro, innan jag tog bussen hem. Åt baguetten. Funderade, tänkte, gnagde och mådde rätt så dåligt, ett tag... Åt dextron. Funderade ännu mer. Gnagde lite till... och sedan gick jag in i sovrummet och la mig för att sova en stund... -Jättetrött, men var ändå försiktig med att somna. "Jag skulle ju upp tidigt imorgon, också"...


... Det har blivit tv... Och så har jag velat "men ändå inte", skicka iväg ett mail till Arbetsledaren... -Det kan ju hända att både hon och jag, skulle tjäna på ifall jag delade med mig lite av vad som står ivägen för mig, och om vad jag känner och tänker i det hela...

.. Men jag kunde inte... -Allt känns bara så... rörigt, just nu...


...


Nu blir det sängen.. -Den absoluta höjdpunkten...


...


Jo. Jag messade JobbCoach, också, och frågade om man kunde kombinera en vanlig praktik, med den plats i gruppen, som jag har nu... -Hon har inte svarat... men jag hoppas på svar imorgon...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards