Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 21 april 2017

Av D - 21 april 2017 23:32

... Jag är jättetrött, redan nu... och jag vet inte varför.

Så att, nu ska jag blogga och sedan gå och lägga mig...


...


Ett kort inlägg.

Ingen enerigi till att(egentligen) varken skriva, läsa igenom, fundera, -eller rätta en massa meningar i inlägget, som jag inte vet hur de ska eller bör vara...


... Jag klev upp när klockan ringde(eller strax därinnan, tror jag), vid kvart i tolv, och använde dessa hudvårdprodukter som jag fick av 25åringen.

Såg på HemTillGården...


... Jag kan inte riktigt minnas vad jag gjorde efter att jag såg på HemTillGården. Jag minns bara att jag satt här vid datorn och inte vid tv:n... och att jag var väldigt inne i det jag gjorde...


...


.. Så jag struntar i det.


... När klockan blev.. strax innan två på eftermiddagen, tog jag ut soppåsen och gick iväg till bussen. Jag hade ju egentligen planerat att vara hemma enda tills på måndag, då jag ska börja jobba... Men idag ville jag ut och iväg, och jag orkade inte sitta hemma och äta alldeles för mycket godis(!)..


... Jag klev av vid en tidigare hållplats vid stan, för att promenera lite i solen(och den hårda, och ibland kalla vinden)...

Promenaden slutade på ca en och en halv timme. Och på slutet, stressade jag på rätt så rejält.. då jag ville hinna in och köpa en färdig baguette innan bussen skulle gå... Men jag hann ändå sitta och försöka knäppa några selfies på den sminkning som jag gjorde innan jag gick hemifrån, nere vid vattnet, innan jag åkte hem.


... Jag hann till bussen, och jag hann köpa mig en baguette.

Åkte hem, och satte mig sedan vid tv:n och åt min baguette...


...


Jag har känt en viss motvilja till att resa och träffa HanSomInteHarEttNamn på lördag nästa vecka...

Jag har känt obehag över sminket som irriterade mina ögon lite lätt... men inte velat ta bort det förrän jag skulle använda nattsalvan...

... Jag har inte orkat diska... och såklart inte heller orkat ta tag i tvätten, eller städat...

Jag har ätit en hel del, men inte för mycket.. tror jag...


...


... Ja, det får vara allt för idag. För att jag kan inte minnas vad jag har glömt...

Av D - 21 april 2017 01:06

Inatt sov jag oroligt... Antagligen på grund av mina bekymmer med diverse piller och hygien-, hår-och hudvårdprodukter som jag funderar över just nu. Jag menar. Det är, hur jag kommer att reagera på att använda dessa. Hur jag använder dem på bästa sätt. Det är, vilken som är bäst av vilka... och det är, vad som kanske inte alls är tillräckligt bra för mig.. att "utsätta" mig för...


... Innan jag la mig, använde jag dock ett par av de hudvårdprodukter som jag fick av 25åringen. Mest på grund av att jag kände mig skyldig om jag inte använde någonting som jag hade tagit emot av någon annan...

... På morgonen, hade jag sedan fått info via mess, från 25åringen, om hur produkterna fungerar och i vilken ordning... Så jag klev upp och bestämde mig för att "trots allt, gå igenom "en kur"...


... Efter det, har jag funderat alla dessa produkter, ännu mer. Jag har kollat upp ingredienser, och jag har oroat mig, ältat och gnagt sönder mig själv inombords, på att det finns(eller kan finns) giftiga ämnen i dessa, som inte är särskilt bra för kroppen... "Och varför ska jag då trilskas med att försöka äta enbart ekologiskt?"

... Jag skrev av mig, i min känslobok, om det faktum att jag inte skulle orka söka efter ekologiska alternativ för alla mina hygien-, hud- och hårvårdsprodukter. Att jag inte heller ville strunta i att använda de produkter som jag redan hade fått av annan... -men samtidigt inte ville ha i mig några gifter!

... Kollade även upp dessa tabletter mot riklig menstruation, som jag har funderat på att börja köpa nu så att jag kan åka iväg till jobbet "alla vardagar i månaden". Haft ångest för vad dessa innehåller, men gång på gång, kommit på att dessa bara tas ett par dagar i månaden och att det därför vore oskadligt. Också oroat mig för, -hur jag skulle hantera att ta dem, när jag skulle ta dem och hur många jag skulle ta... Bävat mig inför att köpa, på grund av det och på grund av eventuella biverkningar eller liknande...


...


... Men jag tänker använda produkterna som jag fick av 25åringen. Och jag köpte hem tabletterna mot riklig mens, och(äntligen) ett paket tygbindor...

Och förutom det, så har jag diskat. En hel del, faktiskt. Städat lite i köket... -Allt är inte klart. Långt därifrån! Men det är bättre än ingenting.


Jag har ätit en hel del, sett på tv.

Och så har jag messat med 24åringen, stämt träff med HanSomInteHarEttNamn, och sminkat ögonen "bara för att testa"...


... Ja, jag messade HanSomInteHarEttNamn, till slut, för att jag kände mig skyldig...

Det kändes som att han skulle bli sårad om jag bara struntade i att vi inte hade skrivit på några dagar och att "det bara var han" som var intresserad och satt och väntade...

Nej, jag vet inte. Men vi messade några mess, och så stämde vi träff i hans hemstad på lördag nästa vecka...


... Det känns lite ängsligt. Lite nervöst...

Han känns så himla lik min Xsambo.. Och är han det, kommer ångesten att bli så tung att bära, att jag inte kommer att orka hålla kontakten!

... Men det är som jag skrev till mig själv precis innan detta inlägg, -att vi behöver inte fortsätta ha kontakt med varandra efter våran träff "om vi inte vill", -men att jag iallafall kan träffa honom en gång, innan vi tar avstånd... "Det är ju bara fem timmar av mitt liv"...


Så att, det är bestämt. Och nu ska jag snart sova. -Skönt.

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards