Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 20 april 2017

Av D - 20 april 2017 00:45

... Bara för att skriva...


...


Idag har jag varit iväg till stan en vända. Promenerat till trafikplatsen. Promenerat till affären. Inte hittat något som jag ville ha. Promenerat till nästa affär... Promenerat tillbaka till busstationen...

Jag har funderat lösningar till min rikliga menstruation i kombination med att börja jobba... och hittat receptfria tabletter som ska reducera blödningarna lite grann... Men nu är ju grejen, att bipacksedlar alltid skrämmer mig och avskräcker mig från att våga testa. Både informationen om hur man ska dosera, och biverkningarna som kan bli, känns otrygga och otydliga... -Men jag vill känna mig fri, alla dagar i månaden...

... Och så har jag ätit och sett på tv... -Ätit alldeles för mycket och lite till...


Ja.. Jag har gått igenom och funderat lite över de hud-och hårvårdsprodukter som jag fick av 25åringen, också. Jag känner mig skyldig om jag inte börjar använda dem, men jag är orolig för vad jag tar in i min kropp om jag använder dem! Och jag orkar inte läsa på om ingredienserna eller eventuella bieffekter(om det nu finns några i liknande produkter)...


...


Jag minns inte riktigt...

Men jag bestämde mig, antingen inatt eller igår, för att åka iväg till stan idag och köpa någonting att äta... Och eftersom att jag börjar jobba på måndag och har en plan(en ny kostplan), ville jag köpa mer än bara något för dagen... -Allra helst eftersom att jag snart går in i RödaVeckan och då blir hemma i några dagar!


... När HemTillGården var slut, gick jag iväg till trafikplatsen. För att jag orkade inte sitta hemma och vänta i en timme, på att få gå till bussen...

... När jag kom in till stan, gick jag iväg till en affär som jag inte hade gått till på flera månader... Gick omkring och kände mig kluven och förvirrad... Plockade, till och med, på mig ett par varor... som jag sedan, utav bara stressen, la tillbaka igen och valde att gå till en annan affär... -En som jag var mer van vid.


... Jag handlade lite grann, och gick sedan tillbaka till busstationen och åkte hem.

Väl hemma, har jag kollat igenom och läst lite grann på dessa flaskor och burkar med hud-och hårvårdsprodukter... -Känt mig lite pressad...

Och så har jag försökt komma fram till ifall jag ska våga köpa dessa tabletter mot riklig mens, eller inte...

... Men annars har det bara, förutom att tryckas ner utav ett bombnedslag till kök, blivit "äta, äta, äta" och tv.


...


Det får räcka för idag. För att, likt som alla dagar, har jag det väldigt tungt idag, med att välja vart jag ska sätta kommatecken och inte... Jag bara läser igenom och ältar. Ändrar och ändrar tillbaka...

Nu måste jag läsa igenom inlägget och försöka acceptera något av alla alternativ i formuleringen av mina meningar och stycken, spara inlägget, läsa igenom det igen, göra eventuella justeringar... Och sedan ska jag vila, se på tv... sova(!).

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards