Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 3 april 2017

Av D - 3 april 2017 22:59

... Jag mailade KanalNissarna om det nyuppstådda problemet med min digitalbox. Mest för att fråga vad det kunde vara för fel, och struntade helt i de andra två problemen som trots allt hade varit så himla länge...

... De svarade att boxen kunde behöva en systemåterställning, och skickade mig en länk till en beskrivning av hur det går till... -Och ne-ej... Aldrig att jag kommer att våga mig på det där..! Det finns så mycket bokstäver och siffror i de där inställningarna som sedan ska göras, som jag inte ens vet vad de betyder..!

Det var ju liksom pappa som gjorde alla inställningar, när han hjälpte mig att istallera boxen... Och jag skulle ju såklart kunna ta hit honom igen, så att han kan hjälpa mig. Men orken finns liksom inte. Lägenheten känns för stökig, och jag känner mig alldeles för stressad och obekväm i hemmet... -Och så orkar jag inte ens ta en dusch! Än mindre, städa badrummet och köket!


... Nej, det är frustrerande.. att det aldrig är någonting som kan fungera som det ska... Men jag orkar inte riktigt bry mig, samtidigt som jag verkligen bryr mig supermycket, såpass att jag mår dåligt av det... -Inte problemet i sig, men principen att det faktiskt ska fungera på ett sätt som det inte gör, eller förut har gjort.


... Idag har jag iallafall ätit lite mer än de senaste dagarna. Ungefär 1400-1500kcal... Jag vet inte om jag borde känna mig piggare av det.. men just nu, känner jag mig rätt så sliten... Mest tung över bröstet, iochförsig, och trött...


...


Igår, efter att ha skrivit mitt inlägg, satte jag mig vid tv:n igen för att varva ner innan jag skulle sova... trodde jag... Men jag blev istället väldigt spänd och frustrerad på grund av digitalboxen, och kunde därför inte koppla av.. på fler timmar än vad det borde ha tagit...


... Jag gick iallafall och la mig till slut, och...

Jag mindes vad jag hade drömt, när jag vaknade imorse. Men nu är det borta, så att jag börjar direkt med att beskriva min dag... om jag kommer ihåg den..!


... Jag låg kvar ganska länge och drog mig i sängen, innan jag klev upp...

Såg på HemTillGården, ett avsnitt, och började sedan göra mig klar för att gå iväg till bussen... -Ja, jag åt en kopp soppa, också...


... Idag skulle jag in till stan och handla veckans frukt och grönt...

Jag fick med mig bananer och kiwi.. men inga grönsaker, då dessa var otydliga med sina prisskyltar.. och jag hade helt enkelt inte orken att dra på mig någon ångest för otydlighet och osäkerhet, just idag... Så att jag lämnade affären med de två saker som kändes tydliga och självklara, och som inte drog med sig någon beslutsångest eller osäkerhet...


... Sedan tog jag en promenad till en hållplats lite längre bort, och väntade på nästa buss hem.. som var tio minuter sen..! Och jag var en kvart tidig... så att det blev en viss väntan...


...


Hemma, har jag... ätit en färdig baguette.. och senare, även lite naturgodis...

Jag har sett på tv, och jag har diskat lite grann...


Jag har skrivit av mig i min känslobok, då jag kände mig gråtfärdig på grund av brist på psykisk och emotionell energi... Känt mig stressad på grund av att jag inte har varken duschat, tvättat eller fått det trivsamt rent i lägenheten, på jätte(jätte)länge... Känt mig orolig inför fredagens träff med 24åringen. Inte så mycket träffen i sig, utan mer resan dit och ovissheten med resan hem... Och så, frustrationen över problemet med boxen, såklart.. bredvid alla dessa problem med lägenheten...


... Inatt viskade jag tyst för mig själv, att jag inte ville vakna igen. Bad om det, flera, flera gånger.. och hoppades ganska så hårt på att det skulle slå in...

Det är bara för tungt, och jag orkar inte bära alla bekymmer med tekniska prylar, läckande fönster, brummande avloppsrör, och sinkar som kan översvämmas när som helst.. -när jag samtidigt ska.. leva med mig själv och mina egna inre.. demoner...


...


Ja-a... Vad kan jag mer ha gjort idag?


... Imorgon ska jag iallafall försöka beta av lite mer disk, innan det blir.. mycket mer...

Och jag ska vattna mina växter, då det var en vecka sedan sist...


...


Ja, jag skickade in min deklaration, också.

Så enkelt just nu, när jag bara får inkomst från ett håll(försäkringskassan)... Men så kanske det alltid är.. Vad vet jag? Jag har ju aldrig jobbat...


...


Ja... Det får räcka... -Nu, soffan.

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards