Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 20 mars 2017

Av D - 20 mars 2017 23:12

... Jag är supertrött, och jag ska orka sitta uppe till 03.10 idag... Följer ju TheMissing, vid den tiden, så att...

Det blir tufft. Men bloggar jag nu, så orkar jag nog...


...


Idag...


... Ingenting, tror jag...

Jag har ätit upp den sista propparmaten. Varit frustrerad och uppgiven... Mycket för hur livet ser ut och alltid kommer att se ut...

Och min "lösning" för att kunna lugna ner mig lite, var att skriva ett långt och utförligt inlägg i min känslobok, om att jag måste börja äta hälsosamt och gärna lagom mycket... Om att jag själv måste börja ta tag i de saker i livet, som betyder någonting för mig, om det ska hända något alls... -Jag kan inte bara vänta på att saker ska hända.. Förändras...


... Men det enda steget som jag skrev upp och måste börja handla efter, var hur jag skulle äta och att jag inte ska äta mer skräp... Och resten får vänta, för att det känns så himla onåbart, svårt, krävande och... omöjligt... Som om det aldrig kommer att kunna hända...

Så att, vare sig jag väljer att må skit eller bra, väljer att ha ordning eller kaos... Väljer att kämpa eller bara glida, ska jag få ordning på vad jag äter... Jag bryr mig inte så mycket om ifall jag svälter, för att det har jag överseende med... Men hetsätandet och en massa skräp... Tomma kalorier... -Det måste bort. Jag behöver ha i mig frukt och grönt...


... Efter att ha skrivit det där inlägget och återigen accepterat att jag kanske aldrig kommer någonstans och att det är tillåtet för mig att vara svag och... dum mot mig själv, och jag visste vilka regler som gällde för att åtminstone bli "lite" nöjd med mig själv, kände jag mig inte lika uppgiven och tung...

Jag hade nu övertygat mig själv om mina egna val och ansvar... Och det är ju upp till mig att må dåligt eller bra igenom livet. Att dö lika meningslös som jag känner mig nu, eller att ta tag i mig själv och tillvaron för att ta mig någonstans där jag trivs och är lycklig...


...


Jag har bara suttit och legat i soffan idag... förutom när jag diskade lite grann...

Inte så jättemycket kvar nu, bortsett från skräpet... Ja, om man räknar bort alla lägenhetens andra rum...


Jag har tagit lite foton med systemkameran... och bara "lekt" lite...

Jag har kollat igenom lite bloggar som jag läser...


... Ja. Och så har jag slängt ihop lite gryn och fröer i en kastrull med vatten, som ska få ligga över natten... Tänkte väl se hur det blir att mixa den imorgon. Om det är ät-/drickbart...

... Det blev bara på 70kilokalorier, eftersom att jag har lite gryn och fröer, och mycket vatten...


... Det är ju där problemet ligger, i att byta kost till enbart växtriket. Jag har ingen psykisk ork till att komponera ihop måltider som innehåller tillräckligt mycket energi och näringsämnen för att täcka mitt dagliga behov, och det gör mig både trött och snabbt hungrig...

Jag orkar liksom inte planera för mina måltider. Orkar inte planera för inköpen... Orkar inte sedan använda fler råvaror i den "mat" jag gör, än vad jag för stunden, har lust med... Min grej är liksom att kolla igenom skåpen och bara plocka allt vad jag har lust med just då, och sedan göra någonting av det. Enkelt eller mindre enkelt ihopsatt, beroende på energin, sinnet och humöret... Jag orkar liksom inte planera, eller följa ett "schema" även om det är ett schema som jag själv har planerat för... -Det blir bara så rörigt...


... Stöd i dessa punkter, hade varit skönt...

Men jag har lärt mig att det är helt meningslöst, då jag varken kan ta emot stödet eller lita på att det behövs när det väl kommer till kritan...


...


Jag somnade framför tv:n en stund där vid femtiden, kanske, efter att ha försökt hålla mig vaken så att jag kunde se klart serien på tv:n... Och jag blev pigg igen, lagom tills programmet hade slutat... -Typiskt.


... Jag har hoppats på att JobbCoach skulle höra av sig om ifall hon hittat något till mig eller inte... Men har inte hört något...


...


That's it.

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards