Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 12 mars 2017

Av D - 12 mars 2017 23:20

... Jag vill sova... Så jag ska väl försöka skriva några rader...


...


Dagen började idag, som den slutade igår... -Jag kände mig väldigt pressad, socialt...

Det är liksom det här med presenter. Jag orkar inte med det, och pressen smyger sig på lite rätt som det är, eftersom att det hela tiden kommer födelsedagar eller högtider...


... Men det är ju inte bara det. Utan också umgänget med nära och kära...


... Och jag orkar inte. Orkar inte skriva om det, just nu. Men jag ska beskriva dagen, iallafall...


...


Jag har suttit vid tv:n. Jag har gått till affären en vända för att köpa färdig baguette... -Vilka var slut... igen! Så att jag fick välja någonting annat, då jag inte skulle kunna acceptera att gå hem helt utan någonting alls...


Jag köpte mig en WasaSandwish(stavning?), och gick hem och satte mig vid tv:n igen...

Jag bestämde mig för att äta upp den sista koppen svampsoppa som jag hade i kylen, innan jag åt knäcket, men överkryddade den och orkade därför bara äta två tredjedelar...

Väntade en stund, och åt sedan mitt knäckebröd med en kopp te...


... Jag har messat lite grann med 24åringen... Och slängde iväg ett mess till Xsambon... men kände mig avfärdad(avvisad?)...

Jag har även druckit en del smoothie... -Eller ja, två glas blev det väl. En gång på banan och apelsin, och en gång på avokado och kiwi...


... När jag har tittat ut genom fönstret, har jag känt saknad. Jag har känt meningslöshet och ensamhet... En klump i själen... -Det är så vackert ute nu... och vackrare kommer det att bli...


... Jag har funderat lite hund...

Och så har jag funderat på morgondagen. Ifall jag ska åka in till stan imorgon och köpa mig någonting gott att äta... -Men vi får se... Antagligen kommer det att bli så, nu när jag har tänkt tanken... Brukar vara svårt att släppa då... -Men, men...


... Nu blir det iallafall sängen... Avsluta denna dagen... -Skönt.

Av D - 12 mars 2017 00:12

... Det är presenter. Det är nära och kära. Det är hundar. Och det är livet...


Idag känner jag mig tung som bly... Huvudet känns tjockt och proppat... och jag har psykiskt och emotionellt svårt att andas... Det känns som om jag har svalt en stor och tung sten som trycker mot lungorna... -Ångest...

... Och just nu känns det bara så meningslöst. Så tungt. Så hopplöst och uppgivet... Jag känner mig pressad, socialt. Bland familjen... Och ingenting går framåt i livet. Ingenting som kan ge mig mening i vardagen. Kärlek, lugn och harmoni...


... Jag har ätit alldeles för mycket. Proppat in i det sista. Och än sålänge har jag inte ens orkat föra någon logg över vad och hur mycket jag har ätit... -Vilket är ovanligt för att vara jag!

Jag har knappt lämnat tv:soffan, förutom när jag har satt mig vid datorn och kollat BlocketHusdjur eller försökt hitta en present till min nyfödde systerson(och när jag skrev av mig i min känslobok, såklart)...


... Ja, det där med presenter... Jag känner mig såå pressad...

Jag menar. Det är inte så viktigt för mig, och jag varken önskar presenter själv eller mår bra av att köpa dem till andra... Jag känner mig för osäker och pressad, helt enkelt, och har för höga krav på mig själv och ett för dåligt förtroende om att jag kommer att lyckas köpa någonting som uppskattas... -Och vad jag än funderar på att köpa, tror jag att det kommer att ses som "onödigt och dumt" av den som ska få presenten i fråga..!


... Så att det har varit stor ångest i det idag, och jag har haft jättesvårt att slappna av... -Jag känner mig så... otillräcklig...

Och så har jag saknat hund. Jag har saknat Vovven, och har än en gång försökt få Xsambon att ta kontakt med hans nya ägare för att se hur han har det. Men den här gången bad jag om deras mobilnummer också, så att jag kan messa dem själv om jag någon gång vågar...


Och nu på kvällen, har jag messat lite med 24åringen och 25åringen.. Båda två på samma gång.. -Stressigt!

Den ena pratade om mående och hälsa, och försökte övertala mig att följa en massa(massa) steg i någon slags självhjälpslista... och föreslog sedan en tjejmiddag med henne och 24åringen, efter att ha "peppat" mig till att börja träffa killar...

Och den andra... Ja, jag hade messat henne och frågat om hon tänkte köpa någonting till bebisen... Så att vi pratade lite om det...

... Anledningen till mitt och 25åringens messande, var att hon kom på att jag hade fyllt år :P


... Och alla dessa träffar. Alla "utfykter" med diverse syskon... Alla familjesammankomster...

Dessa är ju inte så många, om man ser till hur stor familj jag har... Men det känns jättejobbigt, just nu... och jag orkar inte riktigt... Känner mig alldeles... mör...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards