Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 5 december 2016

5/12-16 MED LÅS OCH BOM

Av D - 5 december 2016 22:26

... Undrar vart jag hade befunnit mig nu.. -Hur mitt liv hade sett ut, varit och kommit att vara.. om jag inte hade blivit född till... "jag"...

Om jag inte hade varit tystlåten. Blyg... Om jag inte hade varit så snäll. Konflikträdd... -Om jag inte alltid hade velat vara till lags. Duktig till varje pris...

-Om jag inte hade varit så... envis...


Undrar vart jag hade befunnit mig nu. Vilken min historia hade varit... Och hur jag hade sett på livet och framtiden...

-Undrar med vilka känslor inombords, jag hade gått.. -Om jag hade blivit född med helt andra egenskaper. Till en helt annan familj... och i en helt annan stad...


Undrar hur livet hade varit... om jag inte hade gjort de val som jag gjorde...


...


Ja, min historia. Den jag är... Den jag föddes till att bli...

Mobbningen. Osäkerheten... Otryggheten i hemmet...

Att känna mindre behov av att umgås... -Att vara ensamvarg. En drömmare...


... Att vara rädd för konflikter. Att alltid vilja göra allt precis som andra vill ha det...

Att vara ständigt orolig att såra... -Orolig att få skäll...


Och att sedan, efter flera intensiva och jobbiga.. -Otrygga skolår.. -Flytta direkt 35 mil bort från alla jag kände... För att bo med en människa som man trodde sig ha en helt underbar framtid med..!

... Jag undrar hur jag hade mått nu, om jag inte hade flyttat dit... Om jag inte hade gett mig iväg för att påbörja ett nytt liv.. -Ett vuxet liv i H*vetets Stad...


...


Jag har fastnat i någonting aggressivt. Ett liv som står stilla och samtidigt sliter sig framåt...

Och hur mycket jag än önskar, orkar jag inte ta tillräcklig kraft för att kunna ta mig ut och vidare...

Jag får inte igång livet... Får inte liv i mig själv. Fart på mina drömmar...


Jag bara är. Jag bara lever...

Lever för att överleva... -Träffar syskon och föräldrar "mest för deras skull"... Men ibland även för att jag har lust.. och "behöver det"...


Jag ältar ständigt. Varje dag, önskar jag...

-Men jag vågar inte tro... Jag ser inte längre någon framtid. Ingenting ifrån det jag har idag...

Och jag känner varje gång som jag tänker efter.. -Att jag har levt färdigt. "Egentligen är jag redo att gå vidare"...


Jag har liksom tröttnat på att sitta fast med armar och midja, i väggen, med gummiband. Samtidigt som jag drar och sliter för att ta mig loss... -Kommer ingenstans...

Jag är trött på att sträcka mig utan att nå...

... Och att leva bara för att inte dö... -För att det är tryggt och välkänt...

-Det känns bara utmattande...


... Och att livet nu känns överväldigande... -Exakt varje gång som jag gör någonting till det! ...

Det är för mycket på en gång. Samtidigt som jag känner att det hela är meningslöst.. "För att jag inte lever!" .. -För att jag inte är lycklig...


... Och ätstörningen...


...


Ja-a...

Men jag får hoppas på...


Nej, ingenting.


...


Idag har jag...

Jag klev upp runt tio eller så, tror jag...


Jag oroar mig rätt så mycket för dessa paket som jag väntar på. Eftersom att jag inte vet när de ska komma. Hur de ska anlända... Och när och hur jag sedan ska få dessa på plats(en taklampa och en fåtölj)...

Och så oroar jag mig över mitt bredband och kanalpaket. Då det ena inte tycks komma på e-faktura, hur mycket jag än försöker! Och det andra måste bytas utbud inom en viss tid..(!), "Men jag vet inte när!"...


Så att jag mailade.


...


Jag åt en sådan där havrekaka till frukost.

Såg på lite tv...


Och sedan bar det av till bussen...


Ja, eller jag tänkte(hade tänkt) åka en timme senare idag. Eftersom att det skulle ge mig lagom mycket tid i stan sedan, för att hinna handla det godis(usch, för godis) jag ville ha och sedan åka hem igen... -Utan att behöva stressa. Och utan att behöva ta "den fulla bussen"...

Men jag tog den tidigare bussen ändå. Då jag inte orkade sitta hemma längre...


... Och väl på busshållsplatsen, stod jag ju och väntade som vanligt...

Bara det att, när bussen väl kom idag.. -Stannade den inte!

... Nej, den åkte bara rakt förbi!

Den såg att jag stod där. Men grejen var att det stod en lastbil där bussen skulle köra in... -Så att...


... En tjej kom iallafall till hållplatsen precis när bussen åkt förbi...

-Hon ringde dem och klagade...

-Jag väntade tills hon var klar. Då jag ville höra hur det skulle lösas... -Och sedan rusade jag iväg till trafikplatsen(ca 30minuters lite drygt, promenad)...


Och som jag rusade!

Det gick fort. Jag gick så att jag fick känningar i både hjärta och lungor(inget allvarligt)... Och att jag hade ätit en liten havrekaka till frukost, gjorde illamåendet mig strängt påmind om..!


... Men jag hann dit, innan den buss som jag tänkte försöka hinna med, gick...

Handlade det jag skulle ha... Vilket blev en liten påse lösviktsgodis...

Jag vågade be om att få koppla mitt bankkort till ett medlemsskap på butiken...

-Väntade på bussen hem. Och klev på "den fulla bussen"...


Ja, idag var den inte full.

Det var inte så många ungdomar som åkte. Vet inte varför. Men jag var bara nöjd..!


...


Väl hemma...

Jag åt godiset så fort som jag kom hem...

Ja, efter att ha... joxat med min hushållsvåg... -Den visade fel... Rätt så väldigt fel! -Vilket gav mig en del ångest. Eftersom att jag använder den varje dag, och har så gjort, väldigt länge!


... Men sedan så åt jag iallafall mitt godis. Till en halv kopp kaffe från imorse...

Såg på tv...


... Det har inte blivit någon diskning idag. Inte heller någon dusch(fastän jag börjar stinka "usch")...


Hungern har varit jobbig...

Jag har bävat inför kommande dagar. Då jag inte trivs med hur jag äter nu. Vad det kräver av mig... Och hur det får mig att känna...

... Och jag är osäker på hur rätt eller fel jag gör...


... Jag kanske får hoppas på att jag tar mig ut på praktik en dag... -Men just nu, känns det minde möjligt än någonsin! Eftersom att den porten verkar(kanske) stängas med både lås och bom!

... Kan ju hoppas på att någon gång bli fri ifrån mig själv, på ett eller annat sätt...

Att kanske någon gång framöver, våga uppnå någon mindre dröm... -Men det är ingenting jag tror på... -Ingenting jag kan se...


...


Förövrigt så har jag kollat lite butikserbjudanden... Men med för lite energi för att kunna gå igenom allt klart...

-Så att nu känner jag mig ofullborad. Tom! Och full med hål i själen..!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards