Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 29 mars 2016

Av D - 29 mars 2016 00:48

... Äsch. Jag är trött, och skulle egentligen gå och lägga mig nu...

Men det finns samtidigt en viss motvilja till att studsa ut och in ur bloggandet hela tiden...

Antingen eller, liksom...

 

... Så. Ska jag kvällsblogga, så ska jag kvällsblogga... Varje dag...

 

Det är bara det att jag känner mig så utpumpad om dagarna... Om kvällarna...

Och behovet av att dela med mig och att dokumentera mina dagar, känns inte av så mycket, längre...

Vilket gör att skriva, rätt så segt...

 

...

 

Men jag försöker ändå.

 

... Dock så kommer jag inte att orka gå igenom alla de dagar som jag har missat...

Beskriver väl några punkter av vad som hänt sedan i torsdags...

Och så börjar jag ifrån idag istället...

 

...

 

...Jag var hos mina föräldrar...

Åkte ju till dem i fredags förmiddag...

Hade bestämt mig för att ta brunchen på Pressbyrån eller någon matbutik, istället för hemma. Passa på, liksom...

Det blir ju ändå lite annat, att äta ute. Även om man som i mitt fall, hellre går till en matbutik och köper smörgås... Än att gå till någon snabbmatskedja eller restaurang och köpa "riktig" mat...

 

... Så det fick bli en sallad från mataffärens salladsbar... Medans jag väntade på bussen vidare till mina föräldrar...

 

... Hos mina föräldrar hände det egentligen inte så mycket, första dagen...

Mamma och jag pratade lite...

Pappa, mamma, jag och 15åringen såg på film på kvällen...

 

... På lördagen sedan, var jag väldigt trött...

Jag hade sovit rätt så bra. Ungefär som jag gör här hemma. Trögt att somna. Och sedan, vakna tidigt...

 

... Jag klev upp vid halv åtta. Gick på toaletten...

Och sedan satte jag mig bara framför tv:n... Ja, den var avstängd. Men jag väntade bara på att mamma och pappa skulle kliva upp...

 

... Jag var trött. Som om det faktum att jag hade ätit mer än normalt, gjorde att jag blev helt färdig i både kropp och själ...

Det faktum att jag hade sluppit min fixerade hjärna för ett tag, bara hade tagit musten ur mig...

 

... Så. Medans mamma höll på och laga mat och förbereda för när syskonen skulle komma, gick jag och la mig på sängen en stund. Vilade...

 

... Syskonen kom runt halv fyra.

Det blev påskfirande med mat och fika... Och en hel del godis...

... Och sedan, vid sju åkte alla hem. Jag och 24åringen tog bussen in till stan tillsammans... Och skildes sedan åt...

 

...

 

Igår...

Jag minns inte riktigt...

 

Jag var ju tillbaka i vardagen igen...

Stannade hemma, om jag inte minns fel...

 

En del matrelaterad ångest... Som vanligt...

Och även en del bekymmer, vad gäller temperaturen i kylen, och att våga lita på termometern...

 

...

 

Idag hade jag bestämt mig för att jag skulle åka in till stan och köpa en ny termometer...

En termometer som jag spenderade hela kvällen igår, till att välja ut... Eller om det var i förrgår...

 

... Jag låg i sängen hela natten igår, och funderade på vad jag skulle äta till brunch idag.. Och vart... Varför...

Och det slutade med att jag bestämde mig för att åka in till stan och köpa någonting på matbutiken... "Då jag ju aldrig åker in vid lunchtid annars.. Eftersom att jag undviker helgbussarna"...

Då kändes det helt okej att unna sig när det väl händer...

 

... Jag åkte in med halv-ett-bussen...

Gick till affären och köpte lite plocksallad ur salladsbaren...

Åt den, på en parkbänk... I sällskap av diverse fåglar som försökte smyga fram och sno den lilla salladsbit som jag hade tappat vid mina fötter...

 

... Sedan jäktade jag mig iväg till affären som jag skulle köpa termometern på... Men utan framgång...

Den fanns inte...

Eller jag tror inte att den fanns... Och jag var inte i sinne för att orka fråga om de hade den inne...

 

... Så jag gick tillbaka till busstationen, med tanken att "det får vara"...

"Jag får lita på termometern som jag har. Och sedan när jag väl känner att jag vill uppdatera min termometer i framtiden, gör jag det då"...

Det innebär bara en massa röra, stress och press, att ha det hängandes i luften, med ständigt förnyande beslutsångest...

 

...

 

När jag kom hem...

Jag satte mig vid tv:n...

Åt lunch/middag när det blev dags för det...

... Idag skulle det bli en latte och lite ugnspannkaka...

 

... Jag har läst lite bloggar..

Fört in siffror i budgeten...

Och sprungit fram och tillbaka mellan kylskåpet och vardagsrummet...

 

Jag har sorterat i kylskåpet. Och flyttat på hyllor, upp och ner... Tills  jag kunde känna att jag trivdes och var trygg med hur allt var sorterat och att allt fick plats att stå upp på sina respektive hyllor...

 

Det var viktigt för mig att sorteringen maked sense... Och det var svårare än svårast att placera hyllorna så att även de högsta av flaskor fick plats att stå upp(utan att det blev larvigt låg för någon annan)... Och att komma fram till ifall "det där faktiskt passar in på just den hyllan"...

 

... Men till slut så...

Jag tror att jag är nöjd nu...

 

...

 

Till kvällen, skrämdes jag från vettet, av en jättestor spindel på badrumsväggen...

Samma spindel(såg det ut som) som besökte mig även förra året vid ungefär den här tiden. Stor och tjock. Väldigt svart...

Undrar vart hen har hållit hus under dessa månader...

 

Förra gången försvann hen bara efter ett tag...

Och den är såå välkommen att försvinna en gång till... Nu på en gång, tack...

 

Jag menar.

Jag vågar inte dammsuga upp den. Då jag är rädd att misslyckas...

Vågar inte på annat sätt, flytta på den eller närma mig den...

Och min badrumsdörr som alltid annars står öppen, får nu vara stängd... Vilket jag inte riktigt trivs med...

Inte heller att alltid behöva inspektera badrummet för att se var hen den här gången, befinner sig...

 

... Men hen kryper säkert tillbaka vart hen kom ifrån, tids nog.

 

...

 

Det blev kvällsmål. Smoothie på vindruvor och passionsfrukt... Och en liten chokladbit...

Och sedan har kvällen spenderats med att försöka planera för nästa dags måltider... Och att fundera och älta vad jag vill, borde och kanske... planerar att äta/dricka framöver...

 

Bara ett ständigt gnagande i huvudet...

 

...

 

Diskning på det...

Och nu. God natt... <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards