Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 7 januari 2016

Av D - 7 januari 2016 21:47

Jag känner mig så ensam. Jag behöver någon att prata med. Någon menad att prata med mig...

För att det spelar ingen roll att stället är fullt med personal. Och att någon kanske gör ett nätt försök till konversation... Jag känner mig inte trygg. Jag behöver mer tid med en och samma person...


Jag längtar mig bara bort...

För att... Trots att jag kanske kan börja äta ordentligt här, så är det inte mer än så... Och jag behöver mer...

Jag längtar hem. Men inte till den otrygghet som där är...

Jag vill hem till någonting tryggt. Till någon att prata med och leva mitt liv tillsammans med...

Jag behöver veta om det går... att må bra... Eller ifall svälten är ett faktum... Det inombordsliga kriget. Frustrationen och hjälplösheten... Att inte kunna hitta rätt... Orka leva... Eller se någon mening...


… Jag behöver stöd. Men att sitta fast här och ännu inte få veta om det är möjligt... Att känna minuterarna gå som timmar... Och ensamheten dåna i kroppen...

… Nej, jag vill åka hem... Jag är inte redo... Och det känns inte möjligt... Men egentligen... önskar jag bara att jag vågade åka hem nu...


… Behöver prata med någon... Någon som jag ge mig hopp och trygghet...

Av D - 7 januari 2016 19:19

Det känns tungt...


Det är väl mest det att jag känner mig ensam.. På en helt annan nivå, nu när det finns folk tillgängliga men jag inte lyckas utnyttja det...


… Och så känner jag mig vilsen i situationen. Då jag nu testar någonting nytt. Någonting som jag inte tror på.

Jag känner mig så förvirrad. Vill ju dö... Fastän ändå inte... Mår ju både bra och dåligt på samma gång... Och vet inte riktigt vilket av det jag vill...


Och så känns det som om, vad som än händer nu, kommer känslan av att behöva dö när jag kommer hem, bli alldeles för intensiv för att orka hanteras...


... Jag vet inte hur jag ska hantera mig själv...

Kommer jag någonsin klara mig själv..? … Kommer jag någonsin lyckas ta emot hjälp? … Kommer livet alltid att vara såhär?


Jag vet att jag har gjort framsteg... Men kommer det att gå hela vägen?

… Just nu, vågar jag ju inte ens vara hemma. Då det tycks vara det egna livet som inte går att hantera...


… Nu vill jag bara ha en vårdplanering och åka hem... Men kan man få såpass ständig hjälp på hemmaplan, att man vågar anamma vardagen igen? … Och kommer båda mina hjärnor att kunna tillåta det?

Av D - 7 januari 2016 17:08

Idag fick jag valet, efter att ha pratat med läkaren, att antingen skriva ut mig eller ta emot hjälpen.

Och jag förstår dem. Vill jag inte ha drras hjälp, så kan de inte hjälpa. Och jag ligger ju inne frivilligt nu.


Igår var ju min envisa plan, att övertala mig själv att samarbeta. Det gick ju sådär.

Och imorse vaknade jag med en känsla av att det skulle bli helt omöjligt. Då jag ju mår bra(eller bättre iallafall) överallt där jag inte behöver ta ansvar för mitt liv.. Om jag inte är inne i rn shity period, det vill säga.


… Och det kändes bara som att jag inte visste hur jag skulle ta emot hjälp, när jag går omkring med två hjärnor. En som säger att jag mår bra och inte behöver hjälp. Och en som bara vill att jag dör. Försvinner. För att saker aldrig kan bli bättre...


… Men trots att jag inte ser npgon väg till hjälp, bestämde jag mig för att stanna här och samarbeta. Det vill säga, äta. Det borde jag väl iallafall klara. Även om det så skulle innebära att svälten startar om när jag väl skrivs ut...

… Det, för att jag inte är redo att komma hem och vilja dö... Eller känna att jag behöver dö, igen. För att jag inte vet hur jag ska hantera mig själv eller livet... Det kommer jag ju aldrig att bli. Så jag fruktar för framtida utskrivning. För att den är ju oundviklig. Jag kan ju inte leva utan ansvar i resten av mitt liv...


Önskar bara att jag kunde berätta allt för någon. Lätta mitt hjärta... Men det krävs rätt person. Annars knyter det sig i munnen...


… Har ätit lite grann nu iallafall.

Jag känner att det är mitt strå till stacken. Nu när jag ligger inne frivilligt. Åtminstone äta.

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards