Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 24 september 2015

Av D - 24 september 2015 21:23

 

Jag känner mig deprimerad och uppgiven...

Trött efter den ofrivilligt vakna natten..

Tyngd av disken... och egentligen hela tillvaron i sig..

Maten...


Så. Bloggar jag inte ikväll.. så kanske jag gör det imorgon.


God natt med er <3

Av D - 24 september 2015 18:46

 

Men det känns som en för stor uppgift, att prata med någon om de problem som man upplever. Det måendet som man ändå bär på... När man, varje gång man tänker EFTER, inte alls mår dåligt... Inte ALLS har några problem att lösa. Några svårigheter att jobba med...

Att ALLTID.. Varje gång som man ska prata om det. Få stöd... Inte kan känna att man upplever de där sakerna ALLS...


... Nej, jag kan inte ta emot hjälp. Även om jag kommer att ångra ännu ett backande ifrån det som till åtminstone NÅGON procents chans, hade kanske kunnat lätta upp lite.. Ge mig en skjuts...

Men jag känner mig själv... Och det är inte så enkelt som att jag tvivlar på hjälpen. Att den skulle hjälpa... Utan... jag tvivlar på mig SJÄLV.. Att jag kan bryta denna GAMLA, GAMLA vana... Och för en gångs skull.. TROTS ångest och dunderfeliga känslor, lyckas ta EMOT hjälpen... Den hjälp "som jag INTE behöver"...


... Och jag orkar inte uppleva det en gång till...

Den enda vägen som jag kan TRO fungerar.. om NÅGOT... Är att pressa mig upp på egna ben igen... Att kämpa för att få det liv som jag behöver... Men som jag redan gett upp viljan om att få...

Ett liv som kan göra mig LYCKLIG... Och ge det hela en MENING...


... Jag tog ju inte emot hjälp som barn, heller...

Men jag var starkare då... Kunde plöja trots smärtor... Och LYSSNADE till och verkligen tog TILLVARA på min perfektionsthjärna...


... Varför blev jag svagare som vuxen?..


... Jag måste FINNA den styrkan igen..

Bara DÅ...

... Nej, inte ens då...

Men kanske blir vardagen hanterlig... och JAG gladare och mer framåt...

... Det kanske kan kallas LIV, iallafall.


... Annars VET jag inte...

Meningslösa skit...


... Men jag orkar inte...

Kanske borde jag bara hålla ut och testa den där samtalskontakten när jag väl får en tid...


... Jag känner att jag förstör mitt liv... Förstör för mig själv...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards