Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 21 september 2015

Av D - 21 september 2015 21:59

... Egentligen känner jag att jag inte HAR så mycket att berätta just nu...

Det är mest ångest.. vridna tankar... och en tråkig icke givande tillvaro... Ungefär samma sak varje dag...

 

Men jag ska ändå rabbla min dag...

Och, hade jag kommit IHÅG gårdagen, hade jag dragit den också... Men... jag orkar inte tänka efter.

 

Det BLEV inget kvällsinlägg igår.. För att, liksom idag, kändes det svårt, tomt och meningslöst... Jag hade ingenting att berätta om... Utöver det jag säger VARJE dag...

 

Men ja. Jag gör ett försök.

 

Inte heller imorse, klev jag upp för att äta frukost... Fast att jag vaknade innan klockan ringde vid nio...

För det första så HAR jag typ ingen mat hemma längre. Yoghurten och Granolan är slut... 

Mjölken likaså... Och både kylskåp och skafferi är så gott som tomma...

 

I frysen har jag fortfarande några matlådor.. och lite råvaror kvar att koka ihop till någonting ätbart..

.. Jag har ju pasta och ris också...

 

... Och grejen är den... att nu när det mesta börjar ta slut, har jag väldigt svårt att avgöra... Att BESTÄMMA mig för ifall jag ska köpa HEM mer eller inte...

Jag menar. Vissa dagar vill jag inte äta ALLS... Och jag blir STRESSAD över all mat som ligger och blir dålig...

Jag HOPPAS på att en snart ska ta slut... Och "Jag får lov att äta enligt rutiner... tills all mat är slut, iallafall..".. Med en uppgiven känsla i kroppen...

 

... Men samtidigt.. Trots ångest och en del motsträviga tankar vid mättnad, så ÄTER jag.. Som det ser ut nu...

Och DÅ får jag ju känslan av att jag BORDE köpa hem mer... "Vad ska jag LEVA på när detta tar slut?"...

 

Men både ÅNGESTEN för att köpa hem och riskera att må DÅLIGT... Och den MENTALA och känslomässiga ansträngningen som blir när jag ska ge det hela "one more go"...

.. Att veta vad jag ska handla. Hur jag ska lägga upp mina måltider...

... Och STRESSEN över att jag ska orka FORTSÄTTA handla, även i VINTER!.. När isen ligger på backen. Snö och bitande vindar... "Det är ju stressigt redan NU... Har jag RÅD att att handla, en hel vinter, här i BYN?"...

 

... Men tillbaka till dagen.

Jag klev iallafall upp där vid.. strax innan halv tio, skulle jag kunna tro...

La mig och...

 

... Nej, det gjorde jag inte.

Jag klev upp.. och så tog jag mig en dusch..

För att, jag kom på att tänka smart. Där jag låg och inte hade några planer på att kliva upp..

Men det slog mig bara.. i rättan tid.. "Jag behöver passa på att duscha NU, om jag ska kunna åka till stan sedan.. Utan att missa mina program på tv...

 

Så jag klev in i duschen.. Och satte mig sedan framför tv:n och såg på MalouEfterTio.. NU hade alla mina program börjat.

MalouEfterTio, HemTillGården.. Och efter det.. GoodWife.. Vilken jag har tappat lite grann nu på senare. När tankarna bubblar. Och ångesten gör mig rastlös. Koncentrationen RÄCKER precis till de tre första programmen(HemTillGården är två avsnitt)...

 

... Jag har även märkt att jag alltmer ofta sliter mig själv mellan datorn och tv:n. Både på förmiddagarna.. Men ALLRA helst på eftermiddagarna. Då jag känner att jag behöver skriva av mig.. Men samtidigt vill se SERIERNA..

.. Vilket ger stress. Men man måste ju välja.

 

.. Min lösning HITTILLS har dock varit att dela upp inlägget.. och skriva i pauserna... Vilket gjort mig stressad.. Då jag hinner komma AV mig... Och aldrig riktigt hinner koncentrera mig på varken SKRIVANDET eller programmet som jag följer.

 

... Det blev lunch vid tolvtiden.. Eller frukost.. lunch... Brunch.

... Vilken nu har börjat utveckla sig till vad jag senare VILL att den ska vara.. Om.. eller när... jag väl kommer igång med någon slags RUTINER igen. Och INKÖP!

 

... Jag äter nu soppa och smörgås till lunch. Och eftersom att jag inte äter FRUKOST längre, så har jag även druckit ProViva till lunchen.. Men SÅ ska det inte vara SEDAN. ProViva är FRUKOST.

 

... Jag lyckades även orka med att svara på 26åringens mess, som hon skickade igår kväll. Där hon undrade om hon kunde komma över och skratta tillsammans med mig.. och sedan SOVA en natt nästa helg..

... Jag svarade aldrig igår. För att det gjorde mig stressad... Men... idag kände jag mig bara tvungen.. För att messet hon skrev innan, som jag inte HELLER har svarat på, skickade hon för säkert en MÅNAD sedan!

 

Jag avsa mig(om man nu kan säga så) nästa helg. Då jag har tvättid då.. och även borde försöka orka STÄDA... OCH komma igång med mat och INKÖP(!) innan hon kommer... Jag vill känna mig mentalt och emotionellt redo för en halv helgs ungänge...

... Men föreslog helgen EFTER det. Så får vi se...

Hon har dock inte svarat ännu.

 

Jag åkte iväg till stan, när klockan blev två... Bara för att promenera...

Det blev lite stressigt när jag skulle gå... Så att jag ÖVERVÄGDE inte ens någon handling idag...

 

Jag klev av bussen lite tidigare.. Och promenerade sedan till busstationen..

Träffade en buss. PRECIS. Och åkte hem igen...

En ungefär 50 minuters promenad blev det...

 

Väl hemma...

Då blev det en matlåda ur frysen... Och ett glas juice... Framför tv:n...

 

... Och jag har spenderat min dag med att se på tv... och att beta av all disk...

Det har gått JÄTTESEGT... Men någon sak åt gången... Och nu har jag bara några gamla kakburkar och juiceflaskor att diska ur... Ja, och så en kastrull.. Kanske att jag tar den idag, innan jag lägger mig... Har bara inte orkat ännu...

 

... Och så har jag skrivit ett inlägg i min textsamling... Med den STORA frågan... Den STÖRSTA frågan inom mig just nu, som startmening... "Varför LEVER jag?"... Det känns så meningslöst... Långdraget... Och jag är rädd för det tomma hålet som jag flyger omkring i hela dagarna. Att det ska finnas kvar även i framtiden. Att detta är mitt liv... Och att det ALLTID ska kännas som om jag ska lösas upp till ingenting när som helst...

 

Förövrigt har jag börjat med Acnemedlet igen... För att jag har blivit såå... bucklig, den senaste tiden... Och det gör ont...

 

... Efter kvällsmålet idag, fick jag en extra släng av ångest...

Och jag öskade bara att jag orkade göra några snabba styrkeövingar nu till kvällen...

 

Men jag känner mig lat idag. Vilket gav mig prestationsångest... ALLRA helst efter att ha ätit utöver mättnad!.. OCH... ha vägt mig imorse...

 

... Nej, jag är inte överviktig. Ligger nog på gränsen mellan undervikt och normalvikt. Precis där jag BRUKAR ligga. Så att det är ju bra... Det är nog bara hur FORT jag går upp och ner, som skrämmer mig en smula...

 

... Nu blir det lite mer tv... Och sedan, sängen..

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards