Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 11 september 2015

Av D - 11 september 2015 21:04

Gårkvällen slutade med att jag satt på hallgolvet och bara.. gungade fram och tillbaka...

La mig ner efter en stund, på den långa mattan.. och stirrade rakt upp i taket...

Och övergick sedan till att börja göra styrkeövningar... Kanske i tio minuter bara.. eller så.

 

... Sedan gick jag och la mig framför tv:n...

 

... Jag hade stängt av alla larmklockor på mobilen igår. Alltså, mina matklockor.

För att jag tänkte inte kliva upp på morgonen och äta frukost. Och jag visste inte hur jag skulle lösa ätandet ALLS..

Det kändes liksom som "... Ne-ej.. Aldrig äta igen.."...

 

Men jag vaknade några gånger, ändå..

Under nattens gång.. Och när klockan började närma sig nio...

Jag minns att jag SOV oroligt. DRÖMDE konstigt... Vilken dröm jag kunde komma ihåg till punkt och pricka, när jag vaknade.. Men som nu... är borta...

 

Jag klev dock UPP vid nio ändå...

Såg direkt jag kom in i köket, bombnedslaget i hoarna... av disk...

... Jag stod och tvekade en stund... Och klev sedan i säng igen...

Visst hade jag kunnat äta frukost. Ta fram det som felades bland det rena i disktället, ur skåpen... "Men det blir för mycket om jag ska göra så med lunchen OCKSÅ.."... Det skulle ha blivit kaos i huvudet, liksom... Och för mycket disk att orka ta tag i sedan.

 

Jag låg kvar till sängs... fram till... Jag minns inte när... Jag minns inte hur dagen har sett ut idag, i det stora hela... Faktiskt...

 

... Men jag har skrivit och justerat lite på vita tavlan...

Jag har grubblat över att handla eller INTE handla. Försökt komma fram till NÄR jag ska klämma in en inköpsdag.. när jag inte orkar IDAG...

 

... Jag har planerat för morgondagen... Vilken nu är FULLPROPPAD!

Känns jättejobbigt och väldigt stressigt. Men känner jag mig själv rätt, så slutar det ändå med att jag uträttar en fjärdedel av sakerna.

Det viktigaste är ju ändå att få duschat.. Att tvätta kläder... Och att kämpa med att få till matrutinerna hela dagen.

 

Jag har även fått ett till mess ifrån Bästisen, som undrade om hon hade rätt nummer.. Då jag inte har svarat ännu...

.. Vilket jag inte HELLER har svarat på ännu...

Jag ORKAR helt enkelt inte några konversationer just nu. Inte med någon som man förväntas ha en nära relation till...

 

24åringen ringde mig nu på kvällen... Men jag lät det ringa.. Orkade inte prata...

.. Igen.. Ingen ork till social kontakt...

 

Annars har jag vinglat mellan att känna mig rätt så FRAMÅT.. Och med ett relativt BRA humör... Och att känna mig nere och ångesttung...

 

... Jag har inte kunnat äta någonting annat än kakor, choklad och honungsflingor...

Och jag har blivit illamående av allt socker...

 

Jag har skrivit en lista... Vilken egentligen ska poängsättas också... Får se om jag bryr mig om att GÖRA det. Eller om jag låter det vara istället...

 

Ja. Och så har jag diskat all disk.

Det kändes väldigt viktigt. Då jag måste börja med matrutiner imorgon. Och det kommer inte att ske, om det ligger disk i hoarna.

 

... Jag TÄNKTE gå in i duschen idag. Ta ett lugnande bad och sedan duscha...

Men... Jag kände aldrig ro...

Och, visst till det lugnande badet... Men duschen efteråt är inte lika... önskad...

 

... Så.

Antingen ska jag handla på söndag... Eller så blir det på måndag eller tisdag nästa vecka...

För att idag orkade jag inte...

 

... Så. Jag tror att det var allt.

God natt med er <3

 

 

Av D - 11 september 2015 13:26

... Jag mailade min kontakt på kommunen igår. Och fick förslaget att göra en lista som första steg...
Jag har gjort en lista... Och jag har väl tänkt att jag ska poängsätta de båda sidorna sedan... Men orkade inte det nu...


... Förövrigt blev det ingen frukost imorse. Då disken fortfarande överrumplar hoarna

... Och till lunch, blev det en massa choklad. Inte bra. Och ingenting som jag MÅR bra av. Varken fysiskt eller psykiskt...


... En massa grubblande fram och tillbaka. Vad gäller att åka och handla mat idag...

Men känner att jag inte orkar... Så hoppar väl det ändå.


Bästisen.. och 26åringen hänger FORTFARANDE och tynger mig. Med de mess som jag inte har svarat på...

Och fönstret är ännu inte fixat.


Här är listan iallafall..

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards