Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 10 september 2015

Av D - 10 september 2015 20:27

... Jag är såå STRESSAD.

 

... Igår när jag satt mitt inatten. Strax efter midnatt, och åt apelsin, kakor och choklad... bestämde jag mig för att från och med idag, skulle jag bli noggrannare med att äta mig helt MÄTT.. Så att jag inte skulle BLI hungrig till natten...

 

... Men just nu, är saker mer invecklade än SÅ...

Det RÄCKER liksom inte.

 

För ungefär en timme sedan(och lite tidigare än SÅ), satt jag och kände mig rastlös och otålig... för att jag ville bli HUNGRIG. Jag ville bli SUGEN på att ÄTA någonting. Bara för att jag kände mig såpass STRESSAD, att det var mitt enda alternativ...

 

Jag ville ÄTA.

Mätt, där jag satt i soffan.. kände jag en STARKT dragningskraft till att få proppa. Bara äta...

Men bristen på sug... och en tung mättnad efter middagen, gjorde att jag istället satt och gungade fram och tillbaka. Gick från rum till rum... Och hela tiden kände EFTER ifall mättnaden snart skulle avta...

 

Och nu...

Jag tog fram yoghurt och flingor. En skorpa... Och en tredjedels knäckemacka med skinkost...

Fastän klockan var en timme för tidig... Fastän jag fortfarande var mätt... Sådär så att suget ännu inte fanns...

 

... Och efter det.. På grund av stressen... På grund av otåligheten... Och en känsla av ett hopplöst liv utan värde... Hämtade jag även in kakorna och chokladen till vardagsrummet...

Skrumpen i ansiktet. Ihopsjunken och nedtryckt av ångesten.. På grund av den matlust eller hungerkänsla som inte ens FANNS...

En mindre rädsla... ORO för att tappa kontrollen helt. Äta tills jag...

 

Ja-a...

Och sedan, det faktum att jag gärna skulle, för uppgivenhetens skull, sluta äta HELT igen... Men samtidigt inte vill GÖRA så emot mig själv...

... Jag vill inte tappa mitt hår...

... Sorgligt att DET ska vara den största anledningen!

 

... Jag började iallafall proppa i kakor. En efter en, efter en...

Samtidigt som jag egentligen VERKLIGEN inte ville..!

 

Innan det, kollade jag sprit på internet...

Men valen var för många... och JAG för okunnig.. Och i princip HELT utan erfarenhet!..

 

... Anledningen till att jag i princip aldrig druckit, har väl TIDIGARE varit att jag inte har varit intresserad. Inte sett tjusningen...

Men nu på senare år, vet jag ju att det finns en del gott...

Bara det att mina ätarproblem och den ständiga bristen på kontrollkänsla, som återkommer hela tiden...

... Ja, det gör att jag inte riktigt VÅGAR...

 

... Nog om det.

Dagen idag.

 

Igår gick jag och la mig efter två någon gång... Och somnade strax därefter, tror jag...

 

Jag vaknade efter en relativt hård sömn... tror  jag...

Klev upp och åt frukost...

 

... Ja, just det. Det var DÄRFÖR som jag inte tänkte blogga idag, ja...

Jag vet inte hur mycket jag MINNS.. Vet inte hur mycket jag orkar berätta...

 

Kanske får det bara bli lite slarvigt om DAGEN...

 

Jag åkte iallafall in till stan en vända, vid tvåtiden..

Gick en väldigt kort promenad. Då jag, trots att jag hade sett till att äta mig mätt till lunchen, åter var hungrig och svag när jag väl kom till stan..

 

Så jag gick raka vägen från busshållsplatsen där jag klev av, TILL busstationen... Och så tog jag nästnästa buss hem igen...

Nästnästa.. och inte nästa.. För att den första bussen var såå full!

 

Pinsamt på väg av bussen... Vilket jag mådde rätt så DÅLIGT för, de närmaste timmarna sedan...

 

Middag ur frysen...

... Och disken från nattamat(gårnatten) till kvälls"fika", fortfarande i hoarna... FULLT!

 

Har helt enkelt inte orkat...

 

Tv.. tv... tv...

Och ett mail under dystrande ångest, till min kontakt på kommunen...

 

... Någon dusch har det inte HELLER blivit. Trots att jag egentligen skulle behöva, om jag ska kunna handla imorgon istället för på söndag...

 

... Men mitt största problem just NU, är att få ordning på mig själv igen. Så att jag varken behöver SVÄLTA eller HETSA...

 

... Hur ska det GÅ?..

Just nu, vill jag ju bara fortsätta proppa i kakor och choklad...

... Önskar man kunde...

 

Jag vet inte om jag vill säga det. Men jag säger det ändå...

.. Önskar att man kunde DÖ av att äta för mycket kakor på en kväll...

 

... Men jag tror i och för sig inte att jag menar allvar med det.

Visst hade det varit skönt att dö. Lämna allt... Och det hade varit "praktiskt" om det kunde ske av sig själv...

Men samtidigt.. Någonstans har jag ju en VILJA till LIVET.. Även om jag varken TROR eller känner hopp.. Även om jag har TRÖTTNAT på mig själv...

 

... För att jag FÖRSÖKER ju fortfarande.. Halvhjärtat, gång på gång, att sträva efter någonting annat än det här...

... Även om det är MÄKTA frustrerande att jag inte försöker TILLRÄCKLIGT för att faktiskt TA mig någonstans...

 

Men ja-a...

Döden... Skulle han ta i min hand och visa mig vila i frid...

 

... Nu blir det mer tv. Och FÖRHOPPNINGSVIS diskning. Så att jag kan äta FRUKOST imorgon!

... Och sedan blir det sängen...

 

... "VAD gör jag om jag inte diskar idag? Inte får kontroll över ätandet..? Styrkan till mig SJÄLV igen?"..

För att, trots allt... Trots håravfall...

.. Jag väljer svälten, före ingen kontroll alls under hets.

 

God natt med er <3

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards