Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 9 september 2015

Av D - 9 september 2015 20:00

... Jag tar och bloggar NU, då...

Det går ingenting bra på tv:n. Och jag ska inte äta förrän om en timme...

 


Inatt sov jag. Japp, det gjorde jag....

 

Vaknade imorse, till klockan, vid nio.

Åt frukost...

Och gick sedan och la mig för att sova igen....

 

... Sedan vaknade jag igen, vid halv tolv... tror jag...

 

... Eehmm...

Om jag ska minnas dagen idag...

Vilket jag INTE tycks göra... Inte särskilt väl...

 

Jag vet jag såg på tv hela förmiddagen(dock VÄLDIGT disträ)...

.. Planerade lite för dagens handling av mat... Planerade en ny inköpsdag...

 

.. Jag åt lunch vid ettiden...

Och åkte sedan iväg till stan, vid två...

 

Stressade till affären... Och hann i rätt så god tid, handla de saker jag skulle ha...

För att sedan gå till närmaste busshållsplats.. och åka tillbaka till busstationen...

 

Medans jag stod där på hållplatsen, kom det fram en kvinna och kollade in tavlorna med busstider... Var lite osäker på hur det fungerade... Vilket jag OCKSÅ är, i och för SIG... HATAR dessa tavlor. Väldigt förvirrande och röriga... Därför buss-appen är så bra :)

 

... Men faktum är... att denna kvinna...

Det kändes så naturligt att våga öppna munnen till henne. Prata...

Inte för att jag sa så MYCKET... Men några meningar...

.. Vilket inte är så KONSTIGT, att det inte BLIR mer än så, med en person man aldrig tidigare träffat...

 

Men jag har sagt det förut... Och jag säger det igen...

"Underligt att det kan fungera så mycket bättre med VISSA för mig okända personer... Medans ANDRA får mig att vilja gå under jord.. och hjärtat att darra...

 

Väl hemma...

Jag värmde upp lite tomatsoppa och en potatis-och morotsplätt, ur frysen...

Och så åt jag...

 

Diskade lite av disken... Men sedan försvann orken...

 

Och nu, med lite disk kvar i hoarna... och en till måltid framför mig, bränner mina ögon igen...

Jag är sådär SUPERTRÖTT...

Lite smått tung i bröstet... Och jag känner mig lite sådär.. UPPGIVEN...

 

"ÄR inte livet mer än såhär?.. Eller, NÄR ska jag börja sträva efter att bli lycklig?.."...

 

... Jag låg en stund på sängen... Lyssnade på musik...

 

Och jag har läst lite bloggar...

 

... Jag har funderat över Bästisen... Och över 26åringen...

BÅDA...

.. Båda vill på NÅGOT sätt, ha kontakt... Och jag känner att jag SVIKER... För att jag orkar inte SVARA...

Orkar inte umgås eller prata...

Ja, jag orkar inte få något socialt på bröstet, just nu...

 

... Jag borde svara på Bästisens mess... Så att jag inte sviker och sårar...

Jag borde svara på 26åringens mess.. och låta henne komma hit.. Sova över... Som jag har lovat...

... Så att jag inte sviker... Så att jag inte sårar...

 

... Och, imorgon behöver jag duscha. Det stod egentligen på schemat IDAG... Men det har jag inte orkat.

Antar att den intensiva promenaden till affären, tog på krafterna.

 

... Och... det där FÖNSTRET..

Får jag det inte gjort snart, så kommer det att gnaga sönder mig.. inifrån och ut...

 

Ja.

Nu ska väl jag försöka få tiden att gå..

Äta lite kvälls"fika"...

Och sedan...

Ja, det går ingenting bra på tv:n vid nio, HELLER...

 

Men det ordnar sig.

... Blir väl lite musik, eller något...

 

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards