Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 8 september 2015

Av D - 8 september 2015 21:12

Jag kan lika gärna skriva ett kort och fattigt inlägg om dagen, om inte annat.

Har nämligen ingenting att göra..

Det går ingenting tilltalande på tv:n(har bara baskanalerna ur antennjacket(eller vad det nu heter)... Och trots brännande ögon och pladask trötthet, så kommer jag inte att kunna sova riktigt än.

 

Dagen idag.

Jag börjar från igår...

Jag tror att jag klev upp MINST tre gånger inatt..

Först när jag gick och la mig, så låg jag bara och vred och vände på mig.. Jag var OLIDLIGT hungrig. Sådär så att det stramade och gjorde ont...

... Och ögonen, liksom idag, brände lite lätt...

 

... Hungern gjorde det omöjligt att somna. Så, efter att ha lyssnat på klassisk musik.. Japp, klassisk. Det har jag då ALDRIG gjort förut! Men igår verkade det lugnande på mig... Och jag var bara TVUNGEN att lyssna klart på låten som var, innan jag bestämde mig för att kliva upp.

 

Jag satte mig vid tv:n...

Ja. LA mig, såklart... Orkade KNAPPAST sitta :P

... Och så, innan jag gick och la mig igen, åt jag lite choklad. Så att jag(förhoppningsvis) skulle kunna somna...

 

Men jag klev upp igen, någon gång där...

Och vid det här laget, STRUNTADE jag i min ätstörningshjärna. Nu ville jag bara äta. Äta, äta.. äta. "Jag skulle ju ändå börja äta enligt rutiner imorgon... Så, lite hets spelar ingen roll.."...

 

Men det var ju klart.. Det tog emot lite grann.. Inte så JÄTTEMYCKET det faktum att jag ÅT. Utan mer att jag var mätt...

Jag tyckte att det blev lite obehagligt när jag väl började äta kakor... Och FORTSATTE äta när jag redan blivit MÄTT!..

 

Jag testade att sova, några gånger till... Och varje gång kom musiken på. Radion. Då jag inte kunde koppla av...

Den brännande känslan i ögonen, blev bara värre. Och nu den sista gången jag bäddade ner mig, var det istället för den strama hungern, den äckliga mättnaden som gjorde sig påmind...

 

... Men jag somnade...

Men sov VÄLDIGT dåligt. Vid medvetande. Och vaknade till, då och då.. Kollade klockan...

 

... Ja, just det. Jag åt frukost vid fyratiden, också. Innan jag gick och la mig för sista gången... Och någon gång vid sjutiden, var då jag somnade. Strax efter morgonens inlägg...

 

Jag vaknade för sista gången, klockan 11.11 Och klev då upp...

Satte mig vid tv:n...

Och trots den mättnad jag fortfarande kände, gjorde jag ordning lunchen till lunchtid. En bananshake och en smörgås...

 

Eemhh...

Jag minns inte riktigt...

Jag har ju varit så HIMLA trött idag... Så jag kan varken minnas särskilt mycket av hur jag har MÅTT eller vad jag har haft för FUNDERINGAR...

 

Men jag minns jag var rastlös. Gick fram och tillbaka mellan datorn och tv:n. Mellan köket och vardagsrummet...

Och att jag var för trött för att orka SITTA upp... Men för.. Ja.. rastlös för att kunna ligga stilla...

 

... Och så messade Bästisen, efter sådär snart ett år utan kontakt...

 

Ingenting emot HENNE. Det är bara sådan jag ÄR...

.. Men det har faktiskt varit SKÖNT att inte ha någon kompis på några månader. Visst för ensamheten. Att DET är jobbigt...

Men ensamhet betyder ju också.. "Inga sociala krav på kontakt"... Inga förväntningar på kärlek..

... Jag har liksom sluppit höra av mig. Sluppit fundera över vad jag ska säga... Över att hålla igång några konversationer... Eller att...

 

Ja, men jag vet inte...

Jag har ju förklarat hur jag känner, här på bloggen, några gånger förut...

Så jag hoppar det nu...

 

... Jag har dock inte svarat på hennes mess ännu...

Men måste ju såklart GÖRA det, de närmaste dagarna...

 

Vilket tar mig till ett ANNAT måste(bland hundra!)...

FÖNSTERNISSARNA.

Jag MÅSTE verkligen kontakta dem... Varje gång det regnar, mår jag så DÅLIGT för att jag är orolig för fuktskador och mögel..

 

Men det tar bara EMOT så mycket.

Jag vill liksom kunna vara borta i en HELDAG då...

Jag vill VETA när de ska komma..

.. Exakt VAD de ska göra. Eftersom att jag har möbler som jag är rädd om, i lägenheten...

 

Och så.. GARDINERNA.

Något som tar emot som in i NORDEN... Att lyfta ner dessa GARDINER.

... Det blir bara så bökigt med alla dessa små krokar och ringar som gardinen är fäst i... Dessa hakar ur sig om jag bär gardinerna fel... Och jag är rädd att tappa bort någon krok...

 

... Och sedan, för att inte TALA om att sedan hänga TILLBAKA gardinerna igen!..

Perfektionist som jag är...

 

Eeehmm...

Var var jag någonstans?

 

Ja, just det.

När klockan blev två, gick jag iallafall iväg till bussen...

Jag hade funderat mycket under förmiddagen, över det här med handlingen...

Jag är VERKLIGEN peppad.. Vilket jag inte försår VARFÖR.. "Handling.. Jättekul.. Hihi."...

... Det är nog mer det här med att gå från planerande till utförande, som tilltalar mig.

 

... Men det är ju fortfarande det här med ätandet. Vilket jag i och för sig tror att jag ska kunna få ordning på nu... "Det är bara orken som avgör.. Min styrka"...

 

Men idag berodde det mer på det faktum att jag var ALLDELES för trött för att orka stressa i tjugo minuter till affären... Och sedan STRESSA till närmaste busshållplats innan bussen går till busstationen...

... Nej, det orkade jag inte...

 

Jag var inte ens säker på att jag skulle orka mig in till stan. Eftersom att jag knappt orkade sitta upprätt. Och mina ögon brände så att de rann...

... Men jag var rädd för rastlösheten. Så jag åkte ändå. In för en promenad.

 

Väl i stan, tar jag mig en relativt kort, och stirrig promenad...

Jag var typ DÖD. Som ett spöke, där jag gick på trottoaren...

Inget socialt obehag, iallafall. Det positiva med att vara för trött för att uppfatta omgivningen..

 

Jag gick där, med musiken i öronen, och... Ja-a.. Bara VAR...

 

Och så tog jag första bästa buss, hem igen...

... Ja, jag satt en stund på en parkbänk också...

 

Väl hemma, kokade jag pasta till min köttfärssås som jag hade i frysen...

Och så åt jag...

 

Efter det, skrev jag i min textsamling. Det inlägg som jag la in här... Så då vet ni ungefär hur jag kände...

 

Därför behöver jag inte gå in mer på DET...

 

Jag diskade all disk. Lite då och då. En sak efter den andra...

 

... Och så har jag saknat min hund, som självaste F*N...

Jag kom på inatt när jag inte kunde sova, känslan av hur det skulle vara när vi återförenas någon gång...

Jag menar. Får jag med mig Xsambon på det, så vill jag VERKLIGEN träffa honom någon gång! Underbara känsla.

 

... Och ja-a...

Vet inte vad jag ska säga...

Men kanske är jag deprimerad...

 

... Men, nej. Jag är för glad för det... tror jag...

... Men livet är "skit och pannkaka", just nu. Som en av mina kontaktpersoner brukade säga...

Och jag vet inte om jag NÅGONSIN kommer att hitta tillbaka till att VILJA ha en framtid, igen...

 

... Och... DET känns inte så hoppfullt...

 

Nu blir det mer tv...

Tråk.. I väntan på att "våga testa sova"..

.. Rädd för att inte kunna...

Dumt, jag vet. Det är otfast DÅ som sömnproblemen kommer.. Eller blir starkare, iallafall.

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 8 september 2015 18:00

Jag vet inte om jag kommer att orka kvällsblogga ikväll... Då ögonen bränner.. av trötthet...


... Men jag skrev av mig för en stund sedan... Och sysselsatte precis mig själv med att måla bilden...

 

... Men ätandet är trots allt prio ett, just nu... Och det tar nog lite längre tid än en dag, att komma in i det och acceptera rutinerna.. Mättnaden, igen...

Tålamod.


Resten vet jag dock inte...

Livet...


Får se om saker känns mindre tunga och gråa imorgon. Efter en natts sömn.


Hörs vi inte ikväll.. Så, god natt med er <3

Av D - 8 september 2015 07:20

Inte en blund inatt. Bokstavligt talat. Jag är FORTFARANDE vaken...


Har proppat... I mestadels kakor... Men jag åt frukost vid fyra, också...


Känns inte som om jag kommer att få kontroll.. Det är hetsa eller svälta...

Men jag ska FÖRSÖKA köra stenhårt på matrutinerna nu. Så får vi se.


... Men först vill jag somna.. Sova.

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards