Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 12 augusti 2015

Av D - 12 augusti 2015 23:10

... Trött.. Får se om jag får sova bättre inatt, nudå...

... Inga större förhoppningar, efter den DÄR obehagliga thrillern! Såg nyss på film på 5:an...

 

... Ja. Igår natt var ingen vidare bra natt...

Jag låg vaken och funderade på en det ena, en det andra. Jag var hungrig... Och ja. Jag kunde helt enkelt inte sova.

 

Klev upp igen, vid... Jag minns inte riktigt när. Men jag såg på lite tv. Och gick sedan och la mig igen vid tretiden.. Och somnade någon gång därefter...

 

Idag har annars varit en bra dag.. I jämförelse till andra..

Den började som vanligt. Samma känslor och tankar angående maten.. Ingenting som jag tänker gå in på just nu..

 

Och sedan gå och lägga sig igen. Disken lämnade jag tills senare. Verkar GÖRA så numer.

 

... Klev sedan upp igen... Sov ganska länge. Antagligen eftersom att jag somnade så sent på natten.. Tidigt på morgonen.

Klev upp lagom till lunch... Eller lite tidigare än så...

 

Idag fick lunchen dröja. Jag var för trött helt enkelt. Och tänkte därför inte på... Stressade inte lika mycket med att hålla tiden för lunchen...

Så ungefär fyrtiofem minuter senare än vanligt. Lunch.

 

... Idag svarade Jobbcoach. Och vi har bokat möte på torsdag nästa vecka...

 

Iväg till stan vid tvåtiden. Tjugo över två, närmare bestämt...

... För att handla mat. Listan började kort... Men växte alltmer, med varor där jag satte frågetecken i "ämnesspalten"... Ja, appen har en spalt att skriva anteckningar i. Väldigt andvändbart ;)

 

Jag var LITE orolig över TIDEN, när jag bestämde mig för vart jag skulle handla och vart jag skulle kliva av...

Jag har ju mer TID på den affären... Men det är också en längre promenad dit...

 

På vägen dit, räknade jag... Och räknade...

Funderade...

.. Medans jag gick i en rask långsam takt...

Ja, jag orkade inte stressa. Gå för snabbt... Och öka min puls. Inte idag... Ja, egentligen aldrig :P

... Men det är ju klart. Bara att bli PSYKISKT stressad, ökar ju pulsen. Vilket jag mer än väl, märkte av idag.

 

Ja, jag var stressad...

Men jag hann fram. Köpte det jag skulle ha. Plus lite till...

Ingen direkt ångest i affären. Mer än att jag var stressad och därmed... Ja, jag hade inte den bästa känslan... Det blev lite varmt, kan jag ju säga...

 

Men så, när jag började bli KLAR med handlingen... Ja, då var jag en halvtimme TIDIG..

Vilket förde med sig en liten oro för kylvarorna... Men jag fick helt enkelt lita på frysflaskan i påsen...

 

Vänta på bussen... Åka hem.

 

... Väl hemma...

Ja, det blev ett glas citronvatten... Och att skriva in siffror i budgeten. Gillar att hålla koll. Även om det inte tycks göra mig varken säkrare eller lugnare.

Jo, siffror i all ära. Jag är bra på dem. Räknar gärna. Ställer procent. Kategoriserar...

Men att sedan hålla REDA på dessa siffror, när de blir för många på samma ark... Nej, jag ser inte vad de betyder...

 

Så. Ekonomin. Den TYCKS bra. Jag tycks klara mig som jag lever nu.. Och kanske mer därtill.. Men jag kommer nog ALDRIG våga släppa taget om oron.. kontrollen... Och alla strikta uträkningar därtill..

.. Aldrig våga släppa loss när jag handlar...

Men inget negativt i det :)

 

Sedan blev det tv...

Och eftersom att jag känner att...

Ja, efter min lilla...

.. Den lilla stund som jag faktiskt mådde DÅLIGT idag, skrev jag av mig i min textsamling. Klankte ner på mig själv. Och kom fram till ett löfte jämtemot mig själv. Något som skulle bli väldigt jobbigt. Det vet jag MED mig. Men det är nog det enda sättet. Så får det bära eller brista..

 

Då kände jag mig iallafall TVUNGEN att laga mat idag. Jag behövde ta tag i det här nu. Släppa taget kring den del av mig som gör att jag när jag väl stöter på problem, vänder på allt och... kämpar fel... Eller ja. Både fel OCH rätt... Vilket är ÄNNU jobbigare!

 

Så.. Jag ville inte stressa. Ville inte lägga hela min uppmärksamhet på matlagningen.

Så jag fyllde en kastrull med grädde och mjölk. La i en massa fryst spenat. Jag satte spisplattan på ettan.. Och så gick jag till tv:n...

 

Jag sprang in i köket lite då och då. Så att jag kunde röra om i kastrullen. Och även se... hur den verkar.

... Men eftersom att jag märkte att jag inte kunde KONCENTRERA mig på någonting annat än soppan... så struntade jag i tv:n. Och ställde mig vid spisen istället. Höjde plattan. Och lät soppan koka upp...

 

Det behövdes vatten. Två koppar vatten. För att annars kändes den för... Ja, för "spenatig"...

Så det blev dubbelt så mycket soppa än vad jag hade tänkt mig...

Men tre matlådor..

Kan gå åt ;) ... Ja, om jag lyckas få kontroll över ätandet igen :)

 

... Kryddning. Saltning... Blev nog rätt så okej. Men samtidigt... Lite mer salt hade nog inte suttit fel...

Sedan var det till att mixa soppan. För att jag trivdes inte med att spenaten la sig som klumpar... Sjönk gärna till botten och så vidare...

Men den blev PERFEKT efter några svep med stavmixern!

 

.. Jag kokade lite ägg under stress... Och hackade sedan dessa, för att lägga i soppan...

Sedan tog jag mig en väldigt snål skål med soppa... Sådär så att jag skulle förbli hungrig..

.. (Men jag börjar imorgon).

 

Klockan var nu halv åtta.. och jag kunde äta min middag..

... Vilket gjorde att det inte blev något kvällsmål idag... Såklart.

 

Sedan blev det till att ta hand om disken... Det BLIR ju en del, när man inte längre diskar efter varje mål.. Men sålänge som jag inte låter det springa iväg, så...

 

Det har blivit tv... En del dator...

 

... Och ja-a..

Nu ska jag se på lite tv, innan jag går och lägger mig... Får sluta gå och lägga mig hungrig. Riskerar en sömnlös natt igen... Inte för att hela natten blev sömnlös igår.

 

... Men från och med imorgon. Jag ska verkligen försöka..

 

Kanske kan jag inte få kontroll över allt. Kanske är det omöjligt. Kanske förblir jag olycklig i ett liv utan värde...

Men jag kan åtminstone få kontroll över den vardag jag redan har ;) ... Om jag bara ger mig F*N på det ;D

 

... God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards