Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2015

Stärka rutinerna

Av D - 8 augusti 2015 20:15

... Jag ska försöka blogga på en timme nu.. Ja, det brukar TA så lång tid, med kategoriseringen av inlägget...

.. För att då börjar en film som jag vill se. Hoppas att jag orkar se KLART den, bara.

 

Eemmh...

Idag har varit en seg dag. En grå och tung dag. En dag då lusten har varit på noll, och ångesten har ekat inombords... Bara av ingen anledning alls...

Vilket har gjort att även APTITEN har varit på noll.. eller strax däröver.

 

... Jag ÅT frukost imorse. Även om jag hade funderat på att STRUNTA i det, innan jag gick och la mig igår...

Men grejen är ju... Börjar jag SLÄPPA på något av målen. Börjar äta FÄRRE mål... Eller MINDRE vid de mål jag äter... Ja, då kan jag tänka mig att det inte dröjer länge förrän jag sitter och hetsar eller tvingar mig själv att svälta, sedan...

 

Men jag gick som vanligt och la mig efteråt... Och klev upp lagom till lunch. Precis som jag brukar...

 

... Lunchen. Ja, här hade bristen på matlust, satt in...

Men jag skulle ÄNDÅ äta...

 

... Vet inte om jag har så mycket om DET...

Har nog inte så mycket att säga ALLS idag. Förutom en hel del antagligen, lite längre FRAM i det här inlägget..

 

Så jag hoppar en bit.

Jag tyckte iallafall att allt bara var skitjobbigt. Jag kände mig tung och grå... Och livet var svart...

Så jag kunde helt enkelt inte sitta hemma längre.

 

.. Så även fast jag VISSTE att jag skulle få ALLDELES för lång tid i stan, om jag åkte på en lördag. Inga bussar.. typ. Så bestämde jag mig för att åka ändå..

"Riskera att lida DÄR... Eller garanterat lida här".

 

Gav mig iväg till bussen när klockan blev... Ja, runt halv tre, tror jag.

Väl i stan, tog jag mig en kort promenad..

Jag visste inte vad jag skulle göra. Men jag hade tre och en halv timme att slå ihjäl. Innan första bussen hem, skulle gå...

 

... Och även om jag funderade en del på att ta en promenad till AFFÄREN idag. Och få HEM de där varorna som jag har behövt i snart en vecka nu, så var det för TIDIGT att börja gå på en gång..

 

Så jag gick där och funderade. Jag visste jag behövde ÄTA något för att sedan orka gå till affären...

Så jag gick in på närmaste affär... Funderade på vägen DIT, på ifall jag bara skulle SKITA i att det var dyrare där, och handla DÄR istället. Slippa gå den där långa stressiga promenaden...

Men då var problemet... "Om tre timmar kunde jag handla".. Eftersom att kylvarorna inte ville vara i värmen så länge...

 

... Och jag orkade inte vänta.

Men jag gick in där iallafall.. Gick rundor i affären några gånger. Fick med mig en ProViva-flaska ut... Men inte NÅGOT ätbart kunde min aptit tillåta mig... Jag var inte sugen. Ville helt enkelt inte HA något...

 

Så, dryck fick räcka.

Satte mig på en bänk en bit bort, och drack...

Och sedan bestämde jag mig för att LÅNGSAMT, LÅNGSAMT, gå mot affären... "Kanske skulle det bli rätt så lagom då. Tidsmässigt"...

 

... Men jag hamnade på busstationen... Ångesten och bristen på aptit, gjorde att jag inte hade vare sig någon ork att gå DIT.. eller att köpa hem någonting som jag kanske ÄNDÅ inte skulle vilja äta...

... Samtidigt som jag diskuterade med mig själv... Och mådde dåligt över att inte kunna ta något beslut. Att inte varken vilja ha HEM varorna... äta, eller svälta... Att BÅDE känna att jag MÅSTE handla... Och känna att jag inte alls ORKAR eller VILL...

 

... Men då jag hade över två timmar kvar att vänta på bussen, fick jag VÄLJA på pest eller pina...

Så jag började gå mot affären, ändå... Med tvivlet i högsta hugg, över ifall jag ens skulle klara av att gå IN på affären...

 

Gråtfärdig. Trött... och uppgiven... promenerade jag mot mitt suddigt blurriga mål...

Satte mig på en bänk efter vägen... Ångrade mig... Eller inte...

Jag visste inte riktigt. Jag visste bara at jag varken ville gå dit eller tillbaka...

Jag ville helt enkelt inte KÖPA någonting när aptiten låg på noll... Ville inte KÖPA någonting när jag kanske inte ville äta det...

 

... "Men samtidigt VILLE jag"...

Jag började gå mot mitt mål igen. Tjatade på mig själv. Rabblade förnuftiga meningar. Om och om igen. Diskuterade...

Samtidigt som jag gick med raska och bestämda steg mot mitt mål.

 

Jag sa till mig själv, där jag gick. Att "om jag inte vill svälta, så måste jag äta. Och då måste jag handla".. "Om jag vill leva.. Om jag vill må bra, måste jag äta ordentligt. Och då måste jag handla"..

.. Och detta gjorde att beslutet måste stå klart. Jag behöver få hem dessa varor. Och jag behöver kämpa med rutinerna...

 

Ja, nu får det helt enklet BLI så. Jag måste HA mina dagar då jag BARA åker in för att handla. Jag måste ÄTA mina speciella tider. Vilket låser mig till hemmet väldigt mycket... Och jag måste, de dagar som jag handlar, nöja mig med att "bara vara", här hemma i byn.

... För att det har ju bara kraschat mer och mer. Och jag har tappat mer och mer ork...

Och jag VET inte om det beror på att jag har släppt på tider och rutiner... Men VILJAN har iallafall blivit svagare...

 

Men dessa "förnuftiga meningar"... Att rabbla dessa på vägen dit, gjorde att jag inte vände om. Och jag slutade älta att jag egentligen inte ville handla.. Även om ÅNGESTEN fortfarande kändes inombords..

 

Jag kom dit. Handlade det jag skulle ha. ALLT som stod på listan..

Och så gick jag tillbaka till busstationen..

VARMT! Riktigt jobbigt VARMT!

 

Åt en liten Snickers som jag köpte med mig, då jag inte hade ätit någon middag. Och så väntade jag på bussen hem. Den skulle komma kvart över sex.

 

... Väl hemma...

Jag satte mig och förde in siffror i min budget...

Och sedan så åt jag lite kvällsfika...

Men mådde INTE bra utav det...

Det är antagligen så det få kännas nu ett tag...

Vet inte om svälthjärnan håller på att sätta in... Men jag KÄNNER samtidigt att svälten inte ÄR någonting som jag vill ge mig IN på igen...

 

Det är väl SÄKERT bara tungt, allt runtomkring, just nu...

Jag har ju FORTFARANDE ingen plan för hur jag ska orka börja laga MAT igen... Ingen DIREKT plan på hur jag ska få mig själv att må BRA av att äta igen.. Om det inte bara HÄNDER, såklart. "Plötsligt vänder det".

... Och hela LIVET känns väldigt meningslöst och tomt, just nu...

 

MEN. Jag fick ju ÄNTLIGEN hem mina tetror med mjölk och yoghurt bland annat, idag ;D DET var ju iallafall ett framsteg! Efter fyra eller FEM tidigare försök!

 

Med det, säger jag god natt.

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards