Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 15 juli 2015

Av D - 15 juli 2015 23:17

Nu KÄNNER jag verkligen...

.. Jag kan inte slappna av.. Koppla BORT alla tankar...

Eller alla och alla... Rättare sagt. Just DEN tanken..

... Den bara rullar och rullar och rullar... Men finner jag inget svar.. Kommer jag inte FRAM till ett BESLUT... Ja, det blir svårt att låta den gå...

 

Inatt sov jag jättebra. Förutom att jag sov lite OROLIGT. Då det gick som det gick med min beställning av soffbordet igår...

 

... Men trött som jag var, efter att ha varit hos mina föräldrar i en natt, sov jag väldigt bra ändå.

... Och jag hade TREDUBBELT så svårt att vakna imorse. Där jag fortfarande halvt sovande, plockade fram min frukost..

 

Jag gick iallafall upp till klockan.. Åt. Diskade efter mig... Och gick sedan och la mig igen.. Med ett leende på läpparna... Jag ÄLSKAR att sova. Bästa tiden på dygnet!

 

... När jag vaknade för andra gången, hade jag fått svar från SoffbordsNissarna.. Och ALLT löste sig ;D SKÖNT.

Hon skrev in det på min order.. Så nu slipper jag oroa mig för DET.

 

... Jag tog med mig min kudde in till soffan, och la mig och tittade på tv en stund. Innan det var dags för att göra iordning lunch...

 

.. Minns inte så mycket mer om DET...

Åt lunch. Såg på mitt program. Och bestämde mig sedan, efter en hel del funderande fram och tillbaka, att jag nog ska åka IN till stan. Men att handlingen av MORGONDAGENS mat, tar jag imorgon.

 

Jag ville bara in UTAN att ha någon MENING med det, för en gångs skull. Jag ville in dit utan något press eller stress. Utan några beslut att fatta... Och med TID till att bara göra ingenting. VILA. Ta LEDIGT för en stund...

 

Men. Jag hade fortfarande mycket funderingar i huvudet. Morgondagens middag skulle bestämmas och figureras ut.. Tillagningsätt.. Ingredienser... Och ja-a... VAD, helt enkelt.

 

... Inköpslistan skrev jag medans jag satt och väntade på bussen... Men funderingarna slutade ju inte för DET.. Och nu när jag sitter här och FORTFARANDE försöker komma på EXAKT hur jag vill ha MIDDAGEN imorgon. Hur lång TID den kommer att TA.. HUR jag på bästa sätt tillagar den... Och VAD jag egentligen vill ha I den. Behöver köpa TILL den...

 

... Ja, ni kanske förstår känslan..

Just nu känner jag mig bara... Jag har ångest. Jag känner att hjärnan får mjölksyra av att inte kunna komma fram till ett svar..

Och det bästa vore egentligen att kunna SLÄPPA det hela, tills imorgon. För att när jag väl ska TILLAGA maten, går det säkert av bara farten. Besluten tas, utan att jag tänker och funderar för mycket...

Men problemet DÅ, är väl att jag kan missa att KÖPA någonting som jag behöver ha HEM, då..

... Och problemet NU, är att jag vill VETA hur jag ska tillaga min potatis imorgon, redan NU... Kokt eller stekt? Små eller stora bitar? Riven i smet? Ugnen eller spisen? Krydding?..

... OCH det faktum att jag inte orkar kola UPP mer info nu, om hur man gör det, det eller det. Om hur länge och vilka siffror... Mängder...

 

... Men men.

Jag åkte iallafall in till stan. Det småregnade. Kom några skurar. Men bara här i byn. I stan var det solsken till den grad att det BRÄNDE i ryggen.. Vilket resluterade i att jag gick och satte mig i skuggan istället..

 

Jag tog mig en promenad ner till forsen och satte mig där och lyssnade på levande musik från puben(eller vad det nu kan ha varit) lite längre bort...

Sedan gick jag vidare. En liten omväg tillbaka till stationen, med funderingarna och den ändå lätta beslutsångesten i högsta hugg. Ältanden.. och dribblanden...

Men jag gjorde ändå som tänkt. Tar tag i allt imorgon. Och idag var bara en kravlös fritidstripp till stan.. För första gången på LÄNGE.

 

En halvtimmes väntan på bussen... Och att kliva av så att jag fick tjugo minuters promenad hem...

Sedan blev det att äta.

Idag var en "övrigt"dag. Vilket innebar att jag inte riktade in mig på någon av min kategorier av näringskällor.

Så nu ville jag ha blomkålssoppa. Vilket jag tog ur frysen... Såå GOD! Och så tog jag ett knäckebröd med mjukost på också..

 

... Enkel och snabb mat idag. Men imorgon känns som en NÄSTAN ohanterbar utmaning. Så det väger nog upp sig...

 

Det har blivit tv... HELA DAGEN. Lite dator kan jag mig också minnas. Jag skrev ner... Började skriva ner lite recept i Word.

Sedan stekte jag lite pannkakor med blåbär i. Vilka i och för sig inte smakade särskilt mycket BLÅBÄR, när det kom till kritan. Men de fick fin färg och blev sådär underbart frasiga runt kanten.

 

... Mitt problem NU, är att jag har så HIMLA mycket i frysen. ALLA matlådor är upptagna... Och förutom det faktum att jag behöver LEDIGA sådana, så känner jag också STRESSEN i att inte ha varit ÄNNU noggrannare när det gäller att DOKUMENTERA vad jag har i frysen. Måste ju komma ihåg att ÄTA det också!

Jag HAR en lista i min inköpsapp.. Men DET är ju bara de saker jag MINNS. Jag känner nästan att jag måste gå IGENOM frysen och tjecka AV så att jag inte GLÖMT något.

 

... Annars har det typ bara VARIT tv.

Kvällsfika som VANLIGT, när klockan blev åtta...

 

... Ja-a.. God natt med er <3


 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards