Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av D - 10 maj 2015 01:25

... Visst ska jag väl klara det här? ... Visst ska det väl ordna sig till slut? Till det bättre?

Visst ska jag väl få må bra? Bli kompis med mig själv? ... Finna min väg i livet...

... Visst ska jag väl NÅGON gång få slippa alla inombordsliga krig? All rädsla? .. Alla frågetecken och vassa hinder? ...

Visst kommer jag väl NÅGON gång bli fri och känna att allt bara är som det ska vara?

 

... Idag slog det mig. Det slog mig hårt men vänligt... Jag gör inte längre någonting för att medvetet skada mig själv. Jag kämpar inte för att må dåligt. Jag strävar inte efter att ha det så dåligt som möjligt. Och i framtiden ser jag inte BARA en svart vägg... Nej, jag kan se en möjlighet till en ljusare framtid... Och jag har nu 95-procentigt börjat kämpa mig mot den...

 

Min hjärna vänder sig inte emot mig lika ofta...

Nej, nu kämpar jag rätt.. Jag VILL rätt.. Och DET är ett framsteg.

Men under flera dagar nu, har jag kämpat HELT rätt.. Utan några som HELST tankar på att jag borde eller vill gå åt det andra hållet. Det, där jag får lida. Må dåligt...

Men jag... Ja, haken är att jag inte vet HUR. Jag testar vägar efter vägar. Och trots att jag försöker och VILL.. Trots att jag stundvis känner mig stark och peppad... så är det tufft. Och jag känner inte att jag räcker till. Orkar med. Jag tappar greppet.. Ångrar mig. Undrar och funderar.

Jag gör förbättringar. Justeringar. Försöker finna vad som fungerar bäst för MIG. Vad som gör mig nöjd... Får mig att känna mig RÄTT..

... Jag snubblar över tröskeln. Slår mig... Men ställer mig upp igen... Försöker en annan väg...

 

Ja, jag vet inte vad jag vill säga. Men om jag rabblar min dag, så kanske det visar sig...

 

... Jag vaknade imorse... Nej, jag minns inte. Några gånger, tror jag. Men klev sedan upp när jag fick ett mess ifrån 22åringen..

Åt frukost. Som vanligt. Men idag var det lördagsfrukost. Den enda dagen då variationen på måltiderna är... finns.

Gott... men som jag idag märkte, väldigt rörigt och ostrukturerat. Vilket gjorde att dagens ätande inte slutade särskilt bra. Om man summerar hela dagen..

 

Efter frukosten... Jag minns inte... Måste tänka efter, när jag lämnade hemmet...

Jo, tjugo över elva åkte jag. Vilket betyder att jag precis hann äta frukost och göra mig klar, för att sedan gå till bussen..

 

Väl i stan...

Det började med att jag funderade väldigt mycket. Och tankarna gick snabbt, snabbt... SNABBT.

Jag gick med raska steg. Och visste inte riktigt vart jag skulle göra AV mig själv. Beslutsångest för huruvida jag skulle gå in och köpa ost och yoghurt eller inte...

Men hakarna var.. Ett. Jag hade inga kylklampar. Eller om det heter "frysklampar". Så eftersom att båda är mejeriprodukter, skulle de säkert bli dåliga innan jag kom hem. Vilket betydde att jag inte kunde handla förrän det var en viss tid kvar tills bussen skulle gå.

Två. Den största och mest gnagande frågan.. "Ville jag handla? Behövde jag ha dem hemma? ... Skulle jag ÄTA dem sedan, eller bara må DÅLIGT av dem?" ..

 

Jag bestämde mig trots allt för att strunta HELT i både yoghurten och osten. Tills det kändes okej att köpa dem. Helt rätt.

"Det skadar ju inte om jag får klara mig UTAN i ett par dagar sedan"..

 

Istället gick jag ner till hamnen och satte mig. Funderade på att köpa glass... Men kändes bara obehagligt... Så jag gick vidare. Tänkte gå in på gallerian. Ett fik, och köpa den där "Frozen Yoghurt" som jag hade velat köpa så länge men aldrig vågat. Eller kunnat tillåta mig själv... Beroende på hur mitt sinne har verkat, när..

 

Men det kändes osäkert. Och när jag gick IN där, var jag också beredd på att jag skulle gå ut därifrån lika tomhänt som jag var innan..

Men jag gjorde det. Jag köpte min Frozen yoghurt. Och det enda som störde mig. Förutom att jag inte RIKTIGT kunde finna den klara anledningen till varför jag inte satte mig på fiket istället för tog med glassen ut.. var att det blev typ TRE gånger så mycket i bägaren än vad jag hade tänkt mig! SÅÅ hungrig var jag inte! ...

 

... Dock så var kaffet JÄTTEGOTT. Något av det godaste jag har smakat. Och det tog slut ALLTFÖR fort.

 

Jag satte mig iallafall på en bänk i skuggan. Och åt min glass.. Godisarna som jag hade tagit som topping...

.. Lyssnade på två tjejer som satt på bänken bredvid och pratade finska...

Jag njöt inte av allt folk runt omkring mig. Och anledningen till att jag tog med mig fikat ut, var att jag ville vara lite ifred. Men orkade inte leta mig till ensamheten medans glassen smälte...

Så det blev en bänk mitt på torget.

 

När jag hade ätit upp glassen, promenerade jag lite till... Hamnade vid forsen, i solen... Och lyssnade till fåglarnas kvittrande, bakom vattnets hårda brus..

Det var solsken och jag kände trots allt en lugn och glad känsla inombords...

 

Bloggade lite grann... Bara för att jag KÄNDE för det...

Och sedan satt jag och försökte njuta. Men funderingarna hade kapplöpning innan för mitt pannben... Och när bussen snart skulle gå, drog jag mig tillbaka till busstationen...

 

Jag messade Xsambon, för att jag fick lust att gå på tivoli eller liknande med honom i sommar... Men fick ett svar som gjorde mig besviken... Han har helt enkelt gott vidare. Och han bryr sig varken om att kontakta mig för ROLIGA saker.. eller om han mår dåligt...

Men jag antar att det är rätt... Känns bara tråkigt. Då han är(var) min själsfrände. Den person jag kände bäst. Kände mig TRYGGAST med... Och som visste de mest LÅSTA hemligheter om mig, som jag HAR.

... Och han och jag, har varit "vi"...

 

... Men han har inget intresse av att prata med mig. Träffa mig... Inte om jag inte tjatar... Och så ska det ju inte vara...

Han svarade mig(när jag sa att jag tyckte att det var tråkigt/synd att vi hade tappat kontakten) "Vi kommer aldrig att sluta ha kontakt med varandra. Jag har bara mått väldigt dåligt psykist de senaste"... Eller något sådant...

Men det är inte därför. Inte egentligen. För att han har inte visat något intresse på MYCKET, MYCKET längre än så...

 

Men men..

Jag ska iallafall ringa honom någon dag. Få veta mer om vad som har hänt. Då han verkade må så BRA sist vi träffades. Var SÅ NÖJD med livet och vardagen... Och nu verkade det som om han mådde eller hade mått VÄLDIGT dåligt ett tag...

 

Väl hemma... Då har jag...

Jag plockade undan varorna... Och sedan minns jag inte... vad jag gjorde INNAN jag gick iväg igen för att handla yoghurt och ost...

Men det gjorde jag iallafall sedan.

Köpte även med mig lite soppa. Och några munkar...

 

Hem. Och så har det blivit tv och ätande...

Och jag kan ju säga att idag har varit en YTTERST rörig dag... Känns som om jag HELT har tappat greppet om de rutiner som jag har byggt upp, vad gäller ätandet... Har inte haft kontroll över NÅGONTING...

Och när det var måltid och inte, har jag inte haft någon som HELST koll på...

Vilket har känts både skrämmande och förvirrande... Och vilket resulterade i att jag har ätit ALLDELES för mycket idag!

 

... Och den alltför stora godisskålen gjorde att mitt tidigare så starkt lydande sinne som har uppkommit av dessa strikta rutiner, nu tillät mig att äta MYCKET mer godis än vad jag orkade med eller var SUGEN på...

... Men nu har jag tagit fram en mindre skål. Så nästa gång häller jag bara upp så mycket godis som... Ja, den skålen rymmer..

För att faktum är, att jag har fortfarande godis i skafferiet. Men det godis som stressade mig, var det som låg i skålen och var tänkt att bli uppätet.

 

... Annars.

... Ja, jag vet inte... Det kanske inte VAR något mer...

 

Jag såg på en film.. Två filmer, nu på kvällen. På 3:an...

Och jag har även läst bloggar...

 

Ja, jag minns inte.. Så...

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards