Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 7 maj 2015

Av D - 7 maj 2015 01:32

... Idag har jag vänt håll igen... Eller jag TROR att jag har gjort det iallafall.. Det KÄNNS som det. Då jag inte kände att jag orkade hålla på... Tankarna gick alltför konstant... Och jag kände mig väldigt osäker. Orolig... Och allt kändes så ovisst...

 

... Så nu funderar jag på någonting som egentligen inte känns så mycket enklare DET HELLER... Men som ändå kan(möjligtvis) bespara mig lite av all ångest... Eller reducera en DEL av den stress som jag känner... Kanske göra osäkerheten LITE mindre rumplande...

 

Men samtidigt känns det inte ALLS bra. Det är egentligen bara, just nu, ekonomin som spökar.. Alltså, jag har inte brist på pengar. Inte för tillfället. Men eftersom att jag har levt som jag har levt, och rätt så snabbt ändrat på mitt levnadssätt, så finns det INGEN som helst möjlighet för mig att veta vad jag har råd med under en månad, och inte..

 

Jag har FÖRSÖKT räkna, men det är svårt... Orkar liksom inte lägga ner hela min själ i det... Och så är det svårt att veta hur mycket man kommer att göra AV med per månad också. I ätarväg, menar jag...

... Och även det faktum att jag närsom helst kan vända håll IGEN... Vilket gör att jag helst inte vill köpa hem någonting alls...

 

... Men ja-a...

Jag känner mig mätt. Väldigt mätt... Och jag har inte varit hungrig sedan... Ja, några dagar tillbaka... Vilket stör mig. För att jag försöker få in måltider härhemma... Försöker äta med ungefärliga mellanrum... och tills jag blir mätt... Vilket är svårt... om man redan är mätt...

 

Men. Dagen idag.

Jag vaknade många gånger imorse... Första gången, klockan åtta... Men jag klev inte upp förrän ett...

Jag var osäker på ifall jag skulle behöva åka in till stan och fika med 23åringen... Vilket jag INTE kände att jag orkade med efter gårdagen!

 

... Men jag klev upp. Åt frukost...

Och sedan satte jag mig vid tv:n och väntade på att klockan skulle bli närmare två, så att jag kunde gå till bussen...

För att jag ville in till stan. Fastän jag kände mig rätt så uppgiven och väldigt osäker... Fastän jag fick ÅNGEST i rena TANKEN. Då jag inte visste hur jag skulle hantera eventuell handling av mat... Jag menar. Jag BEHÖVER ju fylla på skåpen. Iallafall om jag ska kunna äta något SÅNÄR varierat...

 

Men nej... Det kändes pressigt. Det kändes osäkert. Och hela sinnet fylldes av ångest...

Jag kan inte... ORKAR inte hantera hela skiten... Och att köpa mat som man sedan inte vet vad man ska göra MED eller ifall den kommer att bli uppäten sedan... Och att dessutom STÅ där i affären och må dåligt...

 

... Nej. Bara TANKEN på det...

... Men jag åkte in. En promenad i det fina vädret, kunde jag ju iallafall ta... När jag inte hade varit ute på ett par dagar. Och då jag var såå mätt, kunde det ju inte heller skada ;)

 

... Väl inne i stan... Jag tog mig en VÄLDIGT kort promenad.. Satte mig nere vid forsen... Och klädde av mig till bara t-shirt... Ja, jag behöll byxorna på, såklart :P

Det var såå skönt ute! Men jag kunde inte riktigt njuta... Vet inte om jag TÄNKTE något nämnvärt... Men jag var nog lite spänd...

 

Bestämde mig sedan för att gå och köpa en glass... Det kunde jag unna mig själv. Något väldigt litet sött på Onsdagen. Och så "fredagsmys" på lördagen... Ja, det var ju inte för mycket. Om man jämför med att LEVA på godis ;P ...

 

Men ångesten fanns ju såklart där. Då jag fortfarande kände mig mätt... Och helst inte äter när jag är mätt... Men som jag nämnde här ovan... Jag har varit konstant mätt i flera dagar. Svårt att inte äta när man är mätt då... Har ju inte viljan att hoppa över något mål, som det ser ut nu... Vilket jag ANTAR är positivt..

 

In på affären... Lite skeptisk. Då jag VISSTE att "affärsångesten" skulle överrumpla mig då...

Men jag tog mig en korg. Och gav mig själv en chans. Blev ångesten för stor... För tung. Så fick jag helt enkelt gå ut därifrån med enbart glassen. Som det var tänkt ;)

 

... Jag började kolla. Gick igenom de flesta av hyllorna i affären. Tur jag valde en liten butik... Och så började stressen. Ångesten. Och min syn(psykiskt) blev grumlig. Tankarna tröga... Ja, osäkerheten gjorde att jag kände mig tryckt in mot väggen...

 

Jag började plocka ett par varor. Ett te som jag ville ha... Och så tog jag en ketschup som är slut härhemma... Och en dressing... som OCKSÅ har tagit slut...

Men ångesten sa mig att jag skulle lägga tillbaka dem... Vilket jag gjorde...

 

Och så hittade jag inget mer... Förrän jag kom till yoghurt och juicer...

Då började jag plocka på mig. Och det kände mer rätt än något annat... Ja, inte jätterätt. Fortfarande osäker ångest... Men det kändes okej.

... Och jag funderar på om det beror på hur ENKELT det är att bara ÄTA dem. Utan att behöva TILLAGA innan. Jag behöver inte FUNDERA över VAD jag ska göra med den, den eller den råvaran... Och jag behöver inte pussla...

 

... När jag kom ut därifrån sedan, åt jag min glass, påväg tillbaka till busstationen... Funderade på ifall jag kanske skulle börja leva på BARA yoghurt, frukt"saker", och smörgås med pålägg... Och det känns ju bra. Iallafall relativt... Jag menar. Det är ju klart att jag vill kunna äta mer varierat än SÅ... Men det är ju iallafall bättre än en godisbaserad kost...

 

Men då kom ju priset... Jag började räkna på ifall jag skulle ha RÅD att leva på det, ifall jag skulle äta tillräckligt mycket varje dag... Men då kom ju problemet att jag inte visste hur mycket det VAR. Och att jag inte heller orkade kolla upp varornas kostnad fullt ut...

Och jag är VÄLDIGT osäker på ifall man skulle ha råd med det...

 

... Och dessa funderingar. Att ha en relativ plan... Men samtidigt ha några "om" och "ifall"... Några "ibland kan jag göra det. Och den dagen kan jag ju alltid göra så eller unna mig det" ... och "detta är ju inget tvång. Utan ibland kanske jag får för mig DET istället" ... Och så lägger man då TILL funderingarna på kostnader och att äta fastän man är mätt... Kanske äter man för MÅNGA mål eller för STORA...

 

... Ja. Helt plötsligt har det som skulle förenkla, blivit lika stort som det föregående...

 

... Jag kom iallafall hem efter en stund. Plockade undan alla varor. Och satte mig framför datorn, med en kopp kaffe...

Började skriva upp min nya "matstrategi". Då den kändes väldigt gnagande och förvirrande. Vill ha koll liksom. Nedskrivet i trygghet och struktur..

 

Och sedan läste jag lite bloggar. Kollade lite vanliga saker... Och gick för att kolla på tv...

Och där har jag sedan legat deckad resten av kvällen. Med pauser för att fixa "mat" och diska efter mig... Längtat efter nästa mål... Hoppats på att få känna av hunger... Då det inte har funnits något annat att göra...

... Dags att ta sig ut på någon slags aktivitet?

 

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards