Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 3 maj 2015

En lång väntan...

Av D - 3 maj 2015 00:04

...

 

När jag tänker på morgondagen, vill jag helst slippa...

Men det har faktiskt gått relativt BRA idag :)

... Det är nog mest det faktiska problemet i mitt huvud och bröst(hjärtat)... Mer än det praktiska problemet, som spökar...

För att det känns bara så jobbigt just nu... Svårt. Krångligt... Lite lätt omöjligt.. Ja. Svårt att orka MED, helt enkelt..

Samtidigt som jag faktiskt KLARAR det här rätt så bra. Med vissa förhinder, såklart. Och allt går inte jättebra... Men för vem gör det egentligen DET, när man ska komma in i någonting nytt?

 

Jag har ju faktiskt inte riktigt LEVT det vuxna livet förut. Jag hoppade ju direkt ifrån det trygga livet hos föräldrarna, med nästan noll kunskap... och faktiskt noll erfaranhet av livet som skulle komma efter.. Direkt till ett icke fungerande liv tillsammans med Xsambon. Där jag inte HELLER lärde mig hur det skulle vara att vara vuxen.. Lämpade bara över allting på min kille. Någon som inte HELLER kunde hantera det självständiga livet...

 

... Det var tryggt. Men inte vuxet. Och jag fick inte andra erfarenheter av det, än hur det kändes att vilja dö och samtidigt vilja framåt. Hur det kändes att svälta sig själv. Och att våga ta sig an konflikter med andra människor... Ja, jag lärde mig hur det kändes att ge upp.. Att det inte var så farligt ändå. Som jag hade gått omkring och trott i över tjugo år...

 

Men jag lärde mig INTE hur det var att vara vuxen. Hur man hanterar DET. Utan det är först nu. Andra gången som jag flyttar hemifrån, som jag ens har FÖRSÖKT klura ut hur man lever självständigt. Hur jag lägger livets pussel...

Och det är svårt.. Ännu svårare nu. När jag tycks VILJA så mycket mer. NU. Då den sidan av mig som inte såg tjusningen i livet, börjar tyna bort. Och lämnar mig kvar med den starka viljan att kämpa... mot alla odds... Det är DÅ det blir svårt.

 

... Men dagen idag.

Jag sov JÄTTEGOTT igår natt.. Ja, natten som var. Jag minns inte när jag la mig. Men jag var jättetrött hela dagen igår. Somnade nära bums, när jag hade lagt mig... Och vaknade sedan inte förrän kvart i tolv på dagen.. SKÖNT =)

 

... Jag klev upp direkt. Åt frukost. Japp. Idag blev det frukost iallafall. En klar förbättring mot när jag åt halva mitt näringsintag i godis... Och INGENTING annat på hela dagen!

... Idag blev det riktig frukost.. Och så lördagsgodis till kvällen... Men då jag inte var hungrig på hela dagen därimellan, så kändes det trots allt bäst att inte äta någonting då heller... För att bespara mitt sinne en del hårt arbete.. Likaså hjärtat..

 

Jag såg iallafall på lite tv efter frukosten... Då jag hade en massa tid att vänta, innan jag skulle gå till bussen.. Lördagar alltså. Bussarna går såå dåligt!

... Idag skulle jag handla lite godis, tänkte jag... Då det var lördag. Och SKA jag införa lördagsgodis, så ska jag också ÄTA lördagsgodis den dagen. ÄVEN om det inte har gått en vecka sedan sist(denna gången).

 

... Ehmm...

Ja, jag gick iväg till bussen, klockan... Ja, en halvtimme innan bussen skulle gå.. Den skulle gå halv tre, tror jag..

 

Satt och väntade på bussen... Och ja.

När jag kom till busstationen, gick jag direkt till affären. Köpte det jag skulle ha. Gick igenom hela affären. Tur jag valde en liten butik :P Och kollade noga på varorna... Eller ja. Vissa av dem ;)

.. Jag tänker liksom att, kollar jag igenom alla varor lite snabbt varje gång jag handlar, så får jag nog med mig någon LITEN vara som kan gå till mat i skafferi, frys eller kylskåp varje gång. Behöver ju fylla på, om man säger så..

Och att handla när man är mätt, som man brukar säga att man ska göra... Nej, jag ska nog vara hungrig, tror jag. För att problemet blir att jag går igenom alla hyllor utan att vilja handla någonting alls.. Hellre handla några oviktiga saker till, i så fall.. Kanske.

 

... Ja-a... EFTER att jag hade handlat... Dum som jag var.. hade jag tre och en halv timme kvar innan bussen hem gick! ... Det var LÅNG tid att vänta! Och eftersom att jag hade handlat lite grann ändå, så orkade jag inte förflytta mig från busstationen... PLUS att det REGNADE! Ville inte förstöra min fleecejacka...

 

... Så först stod jag och bara stod. Då det såg ut att vara upptaget i varenda bussbås... Men efter en stund.. när jag trodde att det var ledigt, gick jag och satte mig..

Lugnt till en början... Men så kommer konstiga människor.. Vet inte om de har missbrukat för MYCKET.. OFTA... Eller ifall de var påverkade även nu... Men de pratade. Högt. Konstigt... Och jag kände mig bara så trängd in i ett hörn. De var trevliga. Tillmötesgående. Men väldigt otrevliga vissa gånger. Högljudda. Bärska... Emot VARANDRA.

 

... Det kändes jobbigt. Och jag hoppades bara att de skulle GÅ snart. Att de skulle finna ett sätt att ta sig därifrån på. Tidigare än vad bussen gick..

Ja, de hade gjort en tabbe när de kollade bussarna. Och nu hade de missat den enda buss som skulle gå inom de närmaste TIMMARNA!

 

... Men tills slut så gick de iallafall och satte sig i väntsalen sålänge... VILA. LUGN OCH RO... SKÖNT.

... Själv satt jag kvar, de närmaste två timmarna. Väntade. Långdraget.. Lyssnade på musik en stund. Ville ge mig själv en STOR eloge, om jag lyckades vänta hela den tiden, på bussen... Trodde ALDRIG tiden skulle gå!

 

Väl hemma iallafall...

Jag har suttit framför tv:n... HELA kvällen! Sedan jag kom hem vid sjutiden!

... Ätit lite godis. Druckit kaffe. En kopp te... med honung i...

 

... Ja-a...

... Jag tror inte att jag vill SÄGA något mer nu. Min hjärna känns överarbetad och seg. Och ja-a... Som sagt. Jag ser inte fram emot morgondagen. Trots att det känns som om det mesta löser sig...

... Jag klarar mig ju iallafall.. Det går kanske inte JÄTTEBRA... Saker kunde bli MYCKET bätte och mer optimalt. Jag VILL MER än såhär...

Men ja. Saker funkar. Det går framåt... Får ju vara glad för det lilla =)

 

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards