Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 24 april 2015

Av D - 24 april 2015 21:25

... Trots att det är ett av mina mål. Egentligen det viktigaste av dem just nu.. så är jag TYDLIGT inte redo.

... Eller rättare sagt. Jag ÄR nog redo.. Men jag KÄNNER mig inte redo. Jag är rädd.. Osäker... Orolig... Ja, utgången är så oviss...

 

Jag är hungrig. Trött... Orkeslös... Jag har viljan till förändring. Samtidigt som jag inte riktigt vågar satsa. Gå ifrån min noga uppbyggda rutin. Måla utanför strecken... Sträcka mig utanför ramarna...

Jag vågar inte riktigt "förstöra" vad jag byggt upp. Ifall att jag bara vill ha det återyppbyggt igen sedan... Denna egenvållade smärta av trygghet...

 

Ja, jag pratar ju om ätandet..

Det här med "dagens mat" som jag håller på med... Det är varken nyttigt, om man ser till näring... Eller tillräckligt mycket, när man ser till... Ja, mängden jag får i mig varje dag... MEN. Det är tryggt. Samma sak varje dag... Vilket gör att jag slipper fundera för mycket. Slipper planera...

 

Nej det gör jag inte. Egentligen inte...

Jag har beslutsångest varje dag... Jag oroar mig varje dag... Undrar ifall jag ångrar mig, varje dag... Och dagen innan(varje dag) funderar jag över morgondagens "dagens mat"...

 

Så egentligen. Ingen lättja i detta heller. Men det är trygghet... Allt blir inte så stort. Och jag vet EXAKT vad jag får i mig.

 

... Men nog om just DET.

Ett faktum är iallafall... att på sätt och vis, så VILL ju börja äta bra. Äta rätt.. Äta normalt. Jag VILL få rutiner på det hela, och få i mig tillräckligt mycket. Så att jag både fysiskt och psykiskt, slipper må som jag gör nu...

Men en spärr gör att jag inte vågar.. Att jag inte kommer till skott... Och att jag därför inte vill...

Vill fortsätta som nu. Hålla mig inom ramarna...

 

Men. Dagen idag.

Jag gick och la mig igår efter inlägget, istället. Hade ingen ork till att ta en till promenad. Efter min timme i stan igår. Ingen fysisk ork.. Och inte heller någon LUST till att se på tv eller sitta vid datorn.

Så vid halv nio igår kväll, klev jag i säng.

 

.. Någon timme eller två, senare, messar 23åringen och säger att hon inte hinner träffas idag... Och... Ja, jag kan bara säga.. "lättnad"...

Det var som om en lite blybit lossnade från sin bas och lättade mitt hjärta några hekto.

"Imorgon skulle bli en dag för vila och avkoppling. Inga sociala krav. Inga tider att passa. *Pust* ...

 

Så somnade jag... någon gång... Ja, jag började se på typ två eller tre filmer på youtube först. Men kunde inte koncentrera mig... Så det fick vara.

 

Vaknade tidigt imorse.. Men somnade om flera gånger.. Det kom ett par mess från 23åringen som undrade om jag ville följa med på 14åringens och musikklassernas musikföreställning på onsdag... Lite fundering.. Men så blir det! Jag följer med. Jag menar. Rent socialt kommer det att bli en jobbig stund... En jobbig sammankomst att se fram emot... om jag inte har en riktigt bra DAG.. Men musik. LEVANDE musik. Ja, det sitter ALDRIG fel! ÄLSKAR. Blir glad. Lugn. Och mår bra =)

Det bli jag, mamma, pappa, 18åringen och 23åringen.. Och så 14åringen på scen såklart ;D

 

... Klev upp... Ja, senare än vanligt. Då jag faktiskt kunde vila och koppla av lite grann idag...

Och så blev det någon... Ja, kanske en timmes tv, innan jag gick till bussen.

Väl i stan... Efter att LÄNGE ha funderat över vad jag skulle köpa. Och haft ångest över den affär som jag skulle gå till, så gick jag ändå iväg till den schemalagda affären, och löste det hela på bästa sätt.

 

Tillbaka till busstationen.. Eller ja. Bara NÄSTAN enda fram. Då bussen gick typ två minuter innan jag skulle hunnit dit.. Så jag stannade istället och satte mig på en bänk. Åt ett par rutor choklad. Men då en kille var tvungen att sätta sig några bänkar bort och "störa mig" med sin närvaro... Ja, jag fick svårt att slappna av..

 

Så. Efter en stund flyttar jag på mig. Går vidare till busstationen och sätter mig där.. I folksamlingen istället.. Där kanske jag lättare skulle kunna känna mig bekväm. Eftersom att vi blir så många. Och då kanske inte lika stor "risk" att någon fokuserar på och lägger märke till just mig.

 

... Nja.. Det blev LITE bättre.. Men... Ja, människor. Önskar jag hade hela busstationen för mig själv :P

 

Hem iallafall..

Och så in genom dörren. Kaffe. Och "mat" framför datorn.

 

... Hmmm..

Ja, hur VAR det nu då?

... På NÅGOT sätt ramlade jag in på att göra en lista. Över de saker som jag behöver få gjorda. Behöver UPPNÅ för att få det bättre. Och ha en anledning... och GLÄDJE(!) av att leva det här livet..

Minns bara inte hur..

 

Men det gjorde jag iallafall. Jag skrev min lista.. Två gånger. En till bloggen också.

Och så började jag röja bland alla retursopor i form av papp, kartonger och plast i sovrummet...

 

Ja, just det ja. Tror jag fick upp gnistan lite grann när jag höll på att småstäda lite grann i kök och vardagsrum. Och gav mina växter lite omvårdnad och kärlek...

 

Ja, det KAN ha varit därför iallafall.

 

... Jag orkade dock inte så mycket röj och stök IDAG.. Men listan finns ju. Så det finns ju en anledning att bli klar. Kommer att ÄLSKA att bocka inom paranteserna(stavning) och räkna ut i procent ;D

 

Sedan blev det lite slö framför datorn.. Minns inte vad jag gjorde.. Läste väl bloggar och kollade blocket... Eller något.

... Lite tv efter det... Men inget kul med någonting...

... Jag var nog för hungrig för det... Önskade bara att någon kunde komma hit och ge mig trygghet och stabilitet i maten. Just idag... Därför kändes en kärlek extra viktigt just nu...

 

... Men jag SKA ta mig igenom alla punkterna! Och för att göra det ena, så måste det andra bli gjort.. TILL OCH MED de svårare och jobbigare sakerna. Annars kör jag fast.

... Så, visst ska jag lyckas! Jag måste bara våga FÖRSÖKA först.

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 24 april 2015 19:32

... Så nu är frågan.. Vad ska jag börja med?

 

Idag har jag påbörjat punkt nummer 1.

Det är retursopor. Kartoner och plast efter flytt och inredning, i hela sovrummet. Men får ta lite i taget. Kanske enklare nu när jag kan bocka av i en lista. Och skriva i PROCENT =) Jag ÄLSKAR att räkna i procent!

... Motivation. Motivation. Bocka av. Bocka av ;P


Kommer även att bocka av i denna lista på bloggen :)

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards