Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 24 mars 2015

Än har jag tid

Av D - 24 mars 2015 21:03

... Det är aldrig för sent att börja leva... Jo, det är det.. Men än sålänge har jag ju tid.. Än sålänge är det inte för sent...

 

Det är däremot aldrig för sent att börja vara snäll mot sig själv och göra vad som får en att må BRA. Istället för vad som skadar en...

Men DET är bara för SVÅRT istället!

Och jag borde KÄMPA mer för att vända håll.. För att komma förbi min vilja att lida.. Mitt begär att skada mig själv.. KÄMPA mer för att tycka att det är värt att må bra.. Att ta sig någonstans i livet. Dit där man är lycklig..

KÄMPA mer, för att VILJA åt rätt håll... Och gräva NER denna motviljan!

 

... Men jag får en sådan JÄTTESTOR bild i mitt huvud, när jag tänker "leva. Må bra" ... En JÄTTESTOR bild. Och jag ser bara inte hur jag skulle klara det.. Det här med jobb. Familj. Ätandet... Ja, att ta sig ut i LIVET..

Jag vet inte... Men just nu, känns det som om jag bara, hur jag än funderar, ramlar tillbaka på att "... Nej, jag måste nog ta den enkla vägen" ... Vilket är att fortsätta som nu...

 

Just nu är jag en halvt motvillig svältare igen.. Ibland VILL jag. Såpass att inga alternativ finns.. Ibland så önskar jag mer än ALLT, att jag inte behövde äta någonting alls.. Ibland äter jag utan att egentligen vilja...

Ja, och nu känner jag mig tvungen att äta så lite det bara går, under en stark önskan om att alla problem bara kunde försvinna.. All rädsla gå upp i rök.. Alla innerliga restriktioner... avta... Ja, så att jag kunde få äta och må bra...

 

... Vet inte hur.. Men det är inte försent ÄN, att ta tag i mig själv och bli kvitt all ångest och rädsla.. Inte vad gäller NÅGONTING i livet! ... Men det finns en hake... Jag måste VILJA det! ...

 

Dagen idag..

... Ja-a.. Jag MINNS inte riktigt. Minns inte ens när jag klev upp..

Men jag minns iallafall att jag diskade när jag hade klivit upp.. Jag diskade NÄSTAN all disk.. Men orkade inte med det allra sista.. Så måste försöka TVINGA mig själv till att slutföra det imorgon. Annars så kommer jag ALDRIG att få diskbänken helt ren! Då den fylls på hela tiden... Såklart.

 

... Sedan har jag suttit vid datorn.. Ja, HELA dagen! Med en liten paus för kaffe i köket. Med tända ljus.. Då jag kände mig frusen och deppig.. Uttråkad.. Och lite tung.

 

Serier. Ja, några stycken. Och sedan har jag letat poddar. Fast utan någon större framgång.

Jag har ätit lite grann. Druckit desto mer.. Ja, havredryck :)

 

... Jag har försökt... Nej, jag orkar inte prata om det... Jag behöver bara finna en lösning... För att, detta orkar jag INTE. Det är inte värt det... Och ska jag leva, så ska det väl vara värt det? Ha en mening..?

... Jag förstår inte vad jag håller på med... Ta tag i dig själv!

 

... God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards