Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 17 december 2014

Allt eller inget

Av D - 17 december 2014 23:21

... Snabb bloggning nu då..

Jag mår dåligt och vill bara äta tills jag storknar...

 

Vet inte ens VARFÖR jag mår dåligt, egentligen. Jag känner mig bara tyngd.. Lite smått deppig och uppgiven...

Det är nog bara så mycket som händer just nu. Inte en lugn stund att slappna av... Som jag är van att få göra.. Mitt liv har väldigt fort gått från att inte hända någonting, till att vara upptagen i princip varje dag...

Och visst trivs jag... Men samtidigt inte. Allt var lugnare och mindre kravfyllt när jag "inte hade något liv"...

 

...Men jag tar dagen idag. Så får vi se hur det ter sig.

Jag klev upp imorse när pappa messade. De skulle hämta mig härhemma, så att jag kunde hjälpa dem att flytta... Japp, ännu en gång.

 

Klev upp. Klädde på mig och gjorde mig iordning.

Ingen frukost. Men det löste sig ändå.

... Det var bara pappa som kom och hämtade. Och han hade inget släp med sig. Så vi åkte hem till dem. Till deras nya hus. Där de bor nu. Och så åt vi en liten brunch och drack kaffe.

... Och efter det, packade pappa och jag in oss i bilen, och åkte för att hämta det första lasset för dagen.

 

Första vändan var rätt så svår. Man visste inte riktigt vad man skulle ta... Och jag var nästan tvungen att kolla med pappa, lika många gånger som jag sprang fram och tillbaka mellan släp och hus.

Men det gick nog rätt så effektivt ändå...

 

Sedan hem igen, med lasset. Plocka ur det. Vilket gick bättre. Då det bara var att ta vad som fanns i släpet. Inga frågetecken.

14åringen hade kommit hem ifrån skolan, när pappa och jag kom tillbaka. Så han hjälpte oss att tömma släpet.

Sedan blev det en paus för fika... Lite vila. Prat. Toalettbesök för pappa..

... Ja, och sedan åkte pappa, jag och 14åringen till gamla huset en vända till.. Den här gången skulle vi bara ÖSA på med kartonger och säckar. Inte bry oss om så mycket vad vi tar. Så det var enkelt. Och allt gick supereffektivt. Nästan fööör effektivt!

 

Vi fyllde släpet. Mer än väl. Pappa blev nästan lite orolig för vikten :P

Och sedan åkte vi åter hem igen.

Tömde släpet... Och åt sedan middag.

... Och efter det, hjälpte jag 14åringen lite med hans tekninska prylar... Eller ja. Hjälpte och hjälpte :P Han är ju bättre på sådant där än vad JAG är :P Han tyckte bara att jag var korkad xP

 

Jaoww...

Så skjutsade pappa hem mig igen...

Och sedan dess, har jag testat hastigheten på mitt internet... och märkt att med trådlöst, kommer jag inte upp i NÄRHETEN av den hastighet som är utlovad! ... Vilket innebär att jag ska få bredbandet inkopplat med sladd i datorn.. Och sedan ska jag testa hastigheten igen... Och så byter jag ner mig istället, om jag inte kommer upp till den hastigheten som jag beställde. Dumt att betala för mycket, för en hastighet som jag inte kan uppnå...

Det kan ju vara min dators prestanda som är dålig också... För att jag VET att min dator har sina brister!

 

... Jag har ätit... Japp. Ätit en hel del...

När jag inte är inne i någon svältperiod och därmed inte äter ALLS, kan man ge sig fan på att jag kommer in i en hetsätarperiod istället! ... Men det är lugnt. Ändå bättre att äta för att man mår dåligt... än att svälta för att man mår dåligt... Jämnar väl iockförsig ut sig då.

 

... Diskat en hel del, har jag iallafall gjort. Fick mammas och pappas gamla diskställ. Bättre än det som redan fanns här. Så idag tog jag lite ur skåpen också. Som inte ännu blivit diskat efter flytten...

 

Tjockt i mitt huvud. Ångest och ängslan i bröstet... Och på min tavla kan jag läsa "SE LIVET. HA KUL. GE ALLT ETT VÄRDE. LE. SKRATTA. DU KAN! ;p  KOM IGEN! DU KLARAR DET! DU ÄR STARK!" ... Sedan några dagar tillbaka... Ja, sedan jag tvingade mig själv att börja kämpa och äta igen. Och DET har ju funkat iallafall!

... Men det känns inte som om jag orkar ta till mig det som står...

Men den jobbiga känslan är nog borta imorgon. Då ska jag och mamma till IKEA.

 

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards