Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 16 december 2014

Vad ska man säga? ..

Av D - 16 december 2014 22:40

Okej. Dagen idag...

 

Jag vet inte riktigt... Vet inte vad jag ska säga...

 

Jag klev upp imorse, när elektrikern ringde, för att släppa in honom...

Han kom. Han började... Ja, vad han nu gjorde... Kopplade in bredbandet. Försökte koppla det... Men det fungerade inte riktigt...

Så. Han åkte iväg igen. Sa att han kommer tillbaka. Försvann. Kom tillbaka. Jag hörde honom bara i porten...

Och så åkte han igen.

... Kom tillbaka. Ringde på klockan. Och gick in innan jag hann till dörren.

 

Sedan var det fixat.

Efter det, började jag fundera på hur jag skulle få min dator som stod fyra meter ifrån modemet, att nå till en halvmeters sladd... När allt sitter ihop i en enda knöl, med dator och skärm och allt det där... Och jag kan ju inte heller ha ett SKRIVBORD mitti dörröppningen! Om jag nu skulle få den att nå såå långt :P

 

Men på något sätt, ramlade jag in på modemet... Och såg att den hade WiFi...

Började fiffla med DET. Men det funkade inte. Skrev in lösenord... Internet anslutet, men ingen nätverksåtkomst...

Fifflade lite till. Sökte runt på datorn...

Satte mig med mobilen vid modemet och försökte få WiFin att fungera...

 

Och så stänger jag av modemet för att testa att starta om det... Och Wifin börjar fungera! ;D

Glad blev jag. Och det första jag gjorde, var att beställa hem ett antivirusprogram... Ringde mamma för att fråga hur det fungerade ordentligt, när jag betalade med kort via nätet. Så att det inte skulle bli något fel...

Pratade en stund med henne... Och la sedan på.

 

Ja...

Jag mådde inte så bra. Kände mig trött och seg... Och ville bara sova en stund... Eller det var vad som föll mig in när jag bara satt där på sängen och... Ja, vad jag nu gjorde...

Somnade till... Och vaknade efter en timme...

Då började jag laga mat.. Inte för ätandets skull... Utan mer för intressets skull...

Försökte mig på en fiskgratäng... Men den blev smaklös och tråkig... Ingen hit. Men helt klart ätbar. Så in i frysen med den!

 

Jag har suttit lite vid datorn. Sett på en film.. Och försökt att se på lite serier...

... Och så har jag ätit. På grund av uttråkning. På grund av mycket funderingar... Ja-a... På grund av att saker inte går min väg..

Jag var nämligen nere och letade efter tvättstugan idag. Då jag ÄNTLIGEN kände att jag orkade ta mig för det... Men vilken dörr jag än låste upp, hittade jag ingen tvättstuga! Så det sket sig ju med den saken!

 

Tårar i ögonen. Trött på att stöta på motgångar hela tiden... Och i behov av att släppa på allt gammalt som jag har samlat på mig inombords...

Men jag messade mamma... Och sedan gjorde jag iordning den där maten...

 

Nu på kvällen, har jag proppat i mig nästan en hel påse Granola... Bara för att jag kände att jag behövde "knarka" NÅGONTING. Åt och åt och åt...

 

... Imorgon ska jag hjälpa till att flytta igen... Och jag ser såå fram emot när jag kan vara ifred i flera dagar i streck. Och slippa känna mig stressad för att jag ska träffa folk och har någonting att göra...

Bara NÅGRA familjeträffar kvar nu. Inplanerade iallafall.

 

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards