Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 7 december 2014

Det jag inte säger..

Av D - 7 december 2014 20:33

Jag tänkte att det kanske är dags att blogga nu då. Då det mobila internetet går ut idag... Och hade inte tänkt fylla på den, förrän mitt bredband kommer...

 

Dock vet jag inte riktigt vad jag ska skriva.. Vet inte hur mycket jag bör berätta.. Eller vad jag bör hålla för mig själ... 

Har ju varit väldigt frispråkig... eller vad man nu ska kalla det, de senaste dagarna... Fast, ja. Det har jag väl alltid varit.

 

Kan ju berätta lite grann om känslorna och tankarna som gått under dagen, iallafall.. Men vet inte om jag ska "prata" så mycket om mina problem och bekymmer som bara är såå fel...

... Men visst har jag haft mina krig idag.. Ett HERRANS liv har det varit inombords. Och jag har både gjort BRA för mig... Och samtidigt försökt stoppa upp mig själv..

Jag har grubblat på lösningar.. Kommit fram till ett beslut... För att sedan stöta på samma gamla problem som gör beslutet svårt att genomföra..

Grunnat. Tagit ett nytt beslut... Skrivit ner det... För att stunden efter, känna att inte heller DETTA känns bra..

 

Och så har det gått. Runt, runt och runt.

... Jag planerar storhandling... Eller flera små.. Jag försöker få mina problem att gå ihop med min vardag.. Med livet i övrigt...

Jag vill bara försvinna... Samtidigt som jag vet jag måste få livet att gå ihop... på NÅGOT sätt.

... Jag gör vad jag kan, helt medvetet, för att ta mig dit jag egentligen vill. Dithän själen skriker...

Samtidigt som jag fullt lika medvetet, försöker knuffa mig själv åt det andra hållet, med själen skrikandes än högre... Än gällare.

 

Men. Det praktiska då.

Jag vaknade imorse... Ja, vid en tid jag inte minns...

Klev upp... Vid en annan tid jag inte minns.. Men någon gång efter tolv, kanske.

Hade då fått för mig att jag skulle laga mat. Jag ville inte äta... Men visst var jag sugen på att laga mat... Jag ville göra en makaronipudding... Men den slutade istället som en spaghettipuddin... Eller gratäng... Vet faktiskt inte riktigt skillnaden... Om det nu ÄR någon!

 

Så. Jag har lagat den där puddingen.. Fyllt min mage med en liten ruta av den.. En sådan där smakruta.. Gjorde varken till eller från...

Men den var god. Helt okej, faktiskt. Dock inte lätt att laga bra mat, när man knappt har något hemma.. Blir lite samma sak varje dag.. Bara i olika utföranden.

 

Sedan har jag diskat. Diskat.. Och diskat. Gång på gång.. FÖRSTÅR inte hur mycket saker jag använder... För att knappt ÄTA någonting! Men det kanske är ett gott tecken. Jag får ju iallafall I mig någonting!

 

Jag har rengjort bänk och spis, grundligt. Dock bara med vatten. Då jag tycker att diskmedel löddrar för mycket och blir näst intill OMÖJLIG att få ur trasan sedan! Och jag har inget annat medel hemma för tillfället.

Men gick lika bra det. Har ju inte hunnit BLI så skitigt, på en vecka. Då jag torkar av det varje dag.

 

Jag frös in resten av puddingen, i små matlådor...

 

Annars så har jag suttit och sett halva filmer, efter halva filmer, på Dreamfilm... Ja, idag TOG det ett tag att hitta någonting som jag tyckte att var intressant att titta på. Men fastnade sedan på en jättehemsk film som jag höll för ögonen och kved till, flera gånger om... Rest Stop. Tror jag att den hette.

Sevärd.. Men såå hemsk och läskig!

Var egentligen ute efter en psykologisk thriller eller något.. Då DET är min genre. Men detta fick duga :)

 

Sedan har jag legat i sängen en del.. Bara vilat. Grubblat... Somnat till...

Väntat på att dagen ska ta slut..

Jag har planerat... Eller ja. Lagt ut några FÖRSLAG på när jag kan handla och sådär.. Bra vore ju om jag kunde ta hem mamma och pappa... Eller iallafall pappa hit, nu under veckan... Och mamma skulle nog bli glad om jag ville ta med henne och kolla gardiner och lampor, och sådär.. På onsdag. Då hon var ledig då...

... Men iallafall.. Då kan ju inte skåpen vara tomma på mat.

 

Gjorde även iordning resten av brödet ur påsen. Bredde dem och la ost på.. Och så in i en gammal kakburk.. I kylen.

För att jag kände bara att snart går alla datum ut.. Både på yoghurten och brödet... Och jag ÄTER det inte!

Så. Nu har jag gjort iordning det. Så har jag ett hum om hur mycket som måste gå åt... Typ.

 

... Ja-a... Det var nog min dag. Så gott som..

Nu ska jag gå och lägga mig. God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards