Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 18 november 2014

Dessa bekymmer

Av D - 18 november 2014 23:28

... Jag vet inte hur jag ska klara livet som uppenbarar sig framför mig...

Jag ska klara av att ÄTA relativt hälsosamt.. Jag ska klara av att gå till praktiken vid varje tillfälle... Jag ska sköta ekonomin. Kunna hantera både överflöd efter månadens slut(Hur mycket ska jag spara? Vart? Och vad ska jag göra med pengarna?)... och de månader som kanske blir tajta..

Jag ska klara av att handla för veckan eller månaden. Att tvätta. Städa. Och laga mat...

 

Ja. Och jag ska klara av ALLT! Utan att känna att det inte är värt det, och istället börja sträva åt HELT fel håll. Det ENKLA hållet... "Jag skiter i allt"hållet...

 

Nej. Jag känner bara just nu. När jag sitter här och i princip HELT har släppt kontrollen över ätandet. I princip inga matrutiner... Och inga som HELST gränser på hur mycket onyttigt skit som jag kastar i mig på en gång...

Ja, jag känner bara att.. Om jag är SÅHÄR svag NU.. Att jag har kommit på ÄNNU en ursäkt för att få släppa på allt "Jag kan ju börja när jag har flyttat. Enklare då..." .. Ja, hur ska jag DÅ klara det.. Bli starkare när jag har FLYTTAT? Jag menar. Vad kommer jag DÅ på för ursäkt för att äta på ett sätt som får mig att må dåligt både fysiskt och psykiskt i längden?

 

PÅ mitt problematiska tänkande med maten... Det dåliga samvetet och ångesten, varje gång som jag äter "fel"... Varje gång som jag inte äter alls... Och varje gång som jag äter för MYCKET...

Ja, då har jag ju också detta urdåliga självförtroendet, som ger mig problem på alla möjliga sätt och håll. Ja. Allra helst på det sociala planet, dåda...

 

.. Och perfektionismen.. Att fundera för mycket. Behöva FÖRSTÅ allt jag gör, innan jag gör det. För att annars kan ju något annat alternativ vara mer bra.. Varför inte, liksom(?)...

 

Ja. Men nu tar vi dagen idag. Nu när jag gnällt färdigt :) Allt löser sig nog till slut.

Klev upp imorse när klockan ringde. Vid halv sju. Åt min frukost. Under lite sådär osäkerhet.. Eller jag vet inte vad jag ska kalla det. Men jag kände mig spänd. 17åringen gick omkring i huset... Och jag VILLE bara inte att hon skulle SE mig.. Jag hade ingen som HELST lust för någon kram.. Ingen som HELST lust att öppna min mun för annat än äta.. Ingen lust att se någon eller att bli sedd..

 

Nej, jag ville bara vara ifred.. Och kanske förstod hon redan det.. För att hon lämnade sedan huset för att gå till skolan... Utan att jag behövde ge en blick..

Upp hit igen. Lägga mig och sova en stund till. Ja. Fram tills klockan ringde igen, vid tio. Då skulle jag kliva upp. För att sedan göra mig klar för att gå ut och klippa skott. För att idag kom de fler husspekulanter som hyresvärdarna släpar hit stup i ett.. Och då ville jag INTE vara inne.. Vart gömma sig, liksom(?).

 

Ut jag for. Klippte skotten från ETT träd. Det näst sista på denna sidan av allén. Och den andra lär jag inte hinna klart med..

Sedan var det iallafall lagom att avsluta. Då husvisningen var klar för idag. Nu blir nästa, imorgon. Då klipper jag det sista trädet.

 

Mamma var i fullt stök med att baka, hela förmiddagen och halva eftermiddagen..

Men det var ingen fara. Jag hade annat att göra, på mitt håll.

Åt lunch.. Och gick sedan upp på övervåningen för att fortsätta med vad pappa hade påbörjat. Att plocka ut allt ur spelförrådet. Och sortera spel, pussel och experiment och pyssen m.m i olika högar. Tejpa ihop de pussel-och spelkartonger som var trasiga och så vidare.

 

Satte på musik på mobilen. Ut genom högtalarna. Och så började jag.

... Inget mer att säga om det.. Höll väl på i närmare två timmar..

Och sedan gick jag in på rummet och stängde dörren om mig en stund..

 

Jag minns inte vad jag gjorde nu.. Men jag satte nog inte igång datorn iallafall. Nej, jag satt på sängen. DET minns jag.

... Men jag går vidare. Eftersom att det är svart.

Jag mailade iallafall...

Nej, just det ja! Jag fixade med adressändring. Så nu... Ja, nu är DET gjort ;P

Och SEDAN mailade jag min kontakt på försäkringskassan. Då jag satt och funderade på hur jag skulle göra med den där hyresspecifiktationen som skulle in till försäkringskassan. Den sista delen till min ansökan om bostadstillägg... "FINNS det inget enklare sätt? ..."

 

Men det var inte DET jag frågade.. Det var bara vad jag satt och önskade... INNAN jag skrev det där mailet..

Nej, det jag frågade, var "exakt vilken adress den skulle skickas till".. Och hon svarade mig, att allt redan var färdigt. Att den delen inte behövdes.. Och så skrev hon hur mycket jag hade blivit beviljad. Och från och med när..

Det tackar vi för! Tycker om min nya handläggare. MYCKET trevligare och mer hjälpsam ;D

 

Så. Då blev det med ens lite enklare att räkna ut inkomsten per månad.. Och jag kunde få en bättre överblick på "relationen" mellan utgifter och inkomster...

 

... Låg på sängen en stund... Skrev lite, gång på gång, i punktlisteboken... Mycket tankar nu.. Många intryck. Och mycket att komma ihåg, och fundera över. Planera och så vidare. Reflektera...

Jag VET inte om jag skrev dagbok.. Men punktlisteboken, blev väl nött...

 

Middag. Och sedan upp hit en kort stund.. För att sedan går ner för att se på tv... Men istället följde jag med mamma och pappa upp hit, för att gå igenom pussel och spel med dem.. För att nu låg ju allt på tusen högar på både skrivbord och allsäng..

 

Fika och film på det... Och sedan började jag proppa i mig en MASSA kakor. Eftersom att reglerna och riktlinjerna togs bort... av mig själv! Dumma jag.. Men grejen är den, att det känns som om jag blir GLADARE av att äta onyttigt. Av att bara VRÄKA i mig... Och jag känner att jag UNNAR mig det nu.. Trots att jag mår skit av det(!)... Hoppas bara att jag lyckas äta någorlunda regelbundet och hälsosamt, sedan när jag har flyttat...!

 

Tog med mig kakor, yoghurt och banan, upp hit. Nu när jag skulle blogga... Men gick sedan ner en gång till... och hämtade FLER kakor!

Ja, helt otroligt. Antingen så är man jättenoggrann och avstår helt(förutom måltiderna)... Eller så släpper man ALLT och det finns inga GRÄNSER för hur mycket man proppar i sig!

 

Jahapp... Gnäll. Gnäll. Gnäll. När ska jag klara av att ta tag i allt på RÄTT sätt? Varken för besatt eller släpphänt? Och få det att kännas tryggt?

... Jaja.. God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards